Centralne zaburzenia słuchu LO-2F-CZS
TREŚCI PROGRAMOWE
Anatomia i fizjologia części obwodowej oraz ośrodkowej narządu słuchu. Definicja i charakterystyka Centralnego Przetwarzania Słuchowego (APD) oraz Centralnych Zaburzeń Przetwarzania Słuchowego (CAPD). Etiologia i objawy CAPD. Diagnostyka Centralnych Zaburzeń Przetwarzania Słuchowego, Podstawy terapii Centralnych Zaburzeń Przetwarzania Słuchowego - rodzaje treningów słuchowych.
W cyklu 2024Z:
Anatomia i fizjologia części obwodowej oraz ośrodkowej narządu słuchu. Definicja i charakterystyka Centralnego Przetwarzania Słuchowego (APD) oraz Centralnych Zaburzeń Przetwarzania Słuchowego (CAPD). Etiologia i objawy CAPD. Diagnostyka Centralnych Zaburzeń Przetwarzania Słuchowego, |
W cyklu 2024Zn:
Anatomia i fizjologia części obwodowej oraz ośrodkowej narządu słuchu. Definicja i charakterystyka Centralnego Przetwarzania Słuchowego (APD) oraz Centralnych Zaburzeń Przetwarzania Słuchowego (CAPD). Etiologia i objawy CAPD. Diagnostyka Centralnych Zaburzeń Przetwarzania Słuchowego, |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
W stopniu pogłębionym zna miejsce subdyscypliny pedagogiki jaką jest logopedia w systemie nauk, jej przedmiotowe i metodologiczne powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi, w tym z audiologią, zna terminologię naukową tam stosowaną.
Rozumie potrzebę współpracy logopedy z audiologiem, laryngologiem i protetykiem słuchu.
W stopniu pogłębionym zna medyczne podstawy logopedii: ma utrwaloną wiedzę z zakresu anatomii, fizjologii obwodowej i ośrodkowej części narządu słuchu, zna definicje i charakterystykę Centralnego Przetwarzania Słuchowego (APD) oraz Centralnych Zaburzeń Przetwarzania Słuchowego (CAPD).
W stopniu pogłębionym zna zasady diagnostyki logopedycznej (subiektywne) i audiologicznej (obiektywne) metody badań wyższych funkcji słuchowych, zapoznał się z metodyką postępowania logopedycznego i zasadami terapii logopedycznej (rodzaje treningów słuchowych).
Umiejętności
Potrafi powiązać zaburzenie CAPD z różnymi obszarami działalności logopedycznej oraz wyciągać wnioski pod kątem prowadzenia terapii logopedycznej.
Umie wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki i audiologii oraz powiązanych z nimi dyscyplin w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych uczniów z CAPD. Potrafi przewidzieć wpływ CAPD na rozwój dziecka.
Kompetencje społeczne
Jest gotów do wykorzystania wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych, stąd jest gotów do poszukiwania wiedzy, a w przypadku problemów – zwracania się do ekspertów i zasięgania ich opinii, w tym przypadku audiologa.
Jest gotów do poszukiwania najlepszych rozwiązań sprzyjających postępom uczniów, użycia rodzajów treningów słuchowych, w razie potrzeby, kieruje podopiecznego do innych specjalistów.
Literatura
W cyklu 2024Z:
Bielecka A., Karska U., E. Mytych E. Zaburzenia percepcji słuchowej, [w]: Skorek E., M. Terapia pedagogiczna. Zaburzenia rozwoju psychoruchowego dzieci, Kraków 2010: |
W cyklu 2024Zn:
Bielecka A., Karska U., E. Mytych E. Zaburzenia percepcji słuchowej, [w]: Skorek E., M. Terapia pedagogiczna. Zaburzenia rozwoju psychoruchowego dzieci, Kraków 2010: |
Uwagi
W cyklu 2024Z:
Metody kształcenia Nakład pracy studenta: |
W cyklu 2024Zn:
Metody kształcenia Nakład pracy studenta: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: