Tutoring w wybranym module - 4 IP-2F-TWM4
TREŚCI PROGRAMOWE
Uczestnik studiów będzie miał możliwość wyboru obszaru kształcenia, w jakim chciałby rozwinąć swoją wiedzę i umiejętności w zindywidualizowanym programie tutoringu. Wybór dotyczyć będzie jednego z modułów:
- pedagogicznego – zindywidualizowana
- prawnego
- medycznego (zagadnienia medyczne i wsparcie psycho-terapeutycznego)
- polityki społecznej (nauki o polityce i administracji – nauki społeczne).
Moduł pedagogiczny
Celem zajęć będzie uczenie samodzielnego myślenia, budowania opinii i sądów opartych na wiedzy, badaniach naukowych i innych rzeczowych argumentach związanych z wiedzą z obszaru pedagogiki.
Moduł prawny
Celem zajęć będzie uczenie samodzielnego myślenia, budowania opinii i sądów opartych na wiedzy, badaniach naukowych i innych rzeczowych argumentach, związanych z wiedzą z obszaru nauk prawnych w zakresie praw dziecka.
Moduł medyczny
Celem zajęć będzie uczenie samodzielnego myślenia, budowania opinii i sądów opartych na wiedzy, badaniach naukowych i innych rzeczowych argumentach związanych z wiedzą z obszaru nauk medycznych.
Moduł z polityki społecznej
Celem zajęć będzie uczenie samodzielnego myślenia, budowania opinii i sądów opartych na wiedzy, badaniach naukowych i innych rzeczowych argumentach związanych z wiedzą z obszaru polityki społecznej.
Tutoring został wprowadzony do programu studiów na zasadach określanych przez program „Mistrzowie dydaktyki” w ramach umowy APS z MNiSW.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma wiedzę w wybranych obszarach nauk społecznych i medycznych pozwalającą mu budować indywidualny program rozwoju związany z rozwojem kompetencji praktycznych oraz związanych z działalnością naukową (w tym badawczą) oraz pisarstwem akademickim.
Umiejętności
Potrafi dokonać właściwego doboru źródeł informacji i wiedzy oraz dokonać ich oceny, krytycznej analizy, syntezy i interpretacji. Potrafi krytycznie analizować teksty naukowe oraz zaprezentować posiadane informacje i wiedzę. Potrafi wykorzystać te umiejętności w pisarstwie akademickim.
Potrafi kierować własnym rozwojem, zdobywać i wiedzę teoretyczna i praktyczną, refleksyjnie oceniać siebie i swoje działania, budować i rozwijać swój kapitał intelektualny i społeczny. Jest refleksyjnym praktykiem.
Potrafi planować i podejmować własne uczenie się przez całe życie i ukierunkowywać innych w tym zakresie przez przyjmowanie pozytywnego nastawienie do siebie, do dziecka, do innych ludzi i do świata. To człowiek kreatywny, twórczy, poszukujący nowych rozwiązań, gotowy do inicjowania i wdrażania zmian.
Kompetencje społeczne
Jest gotów do krytycznej oceny odbieranych treści dotyczących praw dziecka i dzieciństwa.
Jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych w obszarze praw dziecka i dzieciństwa.
Jest gotów do wypełniania zobowiązań społecznych, wobec dziecka, rodziny, instytucji działających na rzecz praw dziecka, inspirowania i organizowania działalności na rzecz środowiska społecznego dziecka, inicjowania działania na rzecz interesu publicznego myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy.
Kryteria oceniania
Ocenie podlega stopień zaangażowania się studenta w samorozwój w ramach wybranego modułu, obecność na spotkaniach indywidualnych i grupowych, wykonywanie zleconych prac w ramach przedmiotu "Projekt pedagogiczny"
Literatura
Dobierana indywidualnie przez Prowadzących, w celu możliwie pełnego zaspokojenia potrzeb poznawczych studenta, wzbogacenia jego zainteresowań w ramach wybranego modułu.
Uwagi
W cyklu 2021L:
Ocenie podlega stopień zaangażowania się studenta w samorozwój w ramach wybranego modułu, obecność na spotkaniach indywidualnych i grupowych, wykonywanie zleconych prac w ramach przedmiotu "Projekt pedagogiczny" |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: