Tutoring w wybranym module - 1 IP-2F-TWM1
TREŚCI PROGRAMOWE
Uczestnik studiów będzie miał możliwość wyboru obszaru kształcenia, w jakim chciałby rozwinąć swoją wiedzę i umiejętności w zindywidualizowanym programie tutoringu. Wybór dotyczyć będzie jednego z modułów:
- pedagogicznego,
- prawnego,
- medycznego (zagadnienia medyczne i wsparcie psychoterapeutyczne),
- polityki społecznej (nauki o polityce i administracji – nauki społeczne).
Moduł pedagogiczny - Celem zajęć jest uczenie samodzielnego myślenia, budowania opinii i sądów opartych na wiedzy, badaniach naukowych i innych rzeczowych argumentach związanych z wiedzą z obszaru pedagogiki.
Moduł prawny - Celem zajęć jest uczenie samodzielnego myślenia, budowania opinii i sądów opartych na wiedzy, badaniach naukowych i innych rzeczowych argumentach, związanych z wiedzą z obszaru nauk prawnych w zakresie praw dziecka.
Moduł psychologiczny - Celem zajęć jest uczenie samodzielnego myślenia, budowania opinii i sądów opartych na wiedzy, badaniach naukowych i innych rzeczowych argumentach związanych z wiedzą z obszaru psychologii.
Moduł z polityki społecznej - Celem zajęć jest uczenie samodzielnego myślenia, budowania opinii i sądów opartych na wiedzy, badaniach naukowych i innych rzeczowych argumentach związanych z wiedzą z obszaru polityki społecznej.
W cyklu 2020Z:
Uczestnik studiów będzie miał możliwość wyboru obszaru kształcenia, w jakim chciałby rozwinąć swoją wiedzę i umiejętności w indywidualizowanym programie tutoringu. Wybór dotyczyć będzie jednego z modułów: - pedagogicznego – zindywidualizowana - prawnego - medycznego (zagadnienia medyczne i wsparcie psycho-terapeutycznego) - polityki społecznej (nauki o polityce i administracji – nauki społeczne). Moduł pedagogiczny Celem zajęć będzie uczenie samodzielnego myślenia, budowania opinii i sądów opartych na wiedzy, badaniach naukowych i innych rzeczowych argumentach związanych z wiedzą z obszaru pedagogiki. Moduł prawny Celem zajęć będzie uczenie samodzielnego myślenia, budowania opinii i sądów opartych na wiedzy, badaniach naukowych i innych rzeczowych argumentach, związanych z wiedzą z obszaru nauk prawnych w zakresie praw dziecka. Moduł medyczny Celem zajęć będzie uczenie samodzielnego myślenia, budowania opinii i sądów opartych na wiedzy, badaniach naukowych i innych rzeczowych argumentach związanych z wiedzą z obszaru nauk medycznych. Moduł z polityki społecznej Celem zajęć będzie uczenie samodzielnego myślenia, budowania opinii i sądów opartych na wiedzy, badaniach naukowych i innych rzeczowych argumentach związanych z wiedzą z obszaru polityki społecznej. Tutoring został wprowadzony do programu studiów na zasadach określanych przez program „Mistrzowie dydaktyki” w ramach umowy APS z MNiSW. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2020Z: | W cyklu 2019Z: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma wiedzę w wybranych obszarach nauk społecznych i medycznych pozwalającą mu budować indywidualny program rozwoju związany z rozwojem kompetencji praktycznych oraz związanych z działalnością naukową (w tym badawczą) oraz pisarstwem akademickim.
Umiejętności
Potrafi dokonać właściwego doboru źródeł informacji i wiedzy oraz dokonać ich oceny, krytycznej analizy, syntezy i interpretacji. Potrafi krytycznie analizować teksty naukowe oraz zaprezentować posiadane informacje i wiedzę. Potrafi wykorzystać te umiejętności w pisarstwie akademickim.
Potrafi kierować własnym rozwojem, zdobywać wiedzę teoretyczną i praktyczną, refleksyjnie oceniać siebie i swoje działania, budować i rozwijać swój kapitał intelektualny i społeczny. Jest refleksyjnym praktykiem.
Potrafi planować i podejmować własne uczenie się przez całe życie i ukierunkowywać innych w tym zakresie przez przyjmowanie pozytywnego nastawienie do siebie, do dziecka, do innych ludzi i do świata. To człowiek kreatywny, twórczy, poszukujący nowych rozwiązań, gotowy do inicjowania i wdrażania zmian.
Kompetencje społeczne
Jest gotów do krytycznej oceny odbieranych treści dotyczących praw dziecka i dzieciństwa.
Jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych w obszarze praw dziecka i dzieciństwa.
Jest gotów do wypełniania zobowiązań społecznych, wobec dziecka, rodziny, instytucji działających na rzecz praw dziecka, inspirowania i organizowania działalności na rzecz środowiska społecznego dziecka, inicjowania działania na rzecz interesu publicznego, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy.
Kryteria oceniania
4) Metody i kryteria oceniania
Forma realizacji: tutoring grupowy
Metody: rozmowy, dyskusje, prezentacje, indywidualne i grupowe sesje i spotkania, panele dyskusyjnie, współpraca on-line (np. specjalne grupy tutoringowe na Facebooku)
Godziny kontaktowe: 15 godz. na semestr
Tutoring grupowy – 15 h
Indywidualne praca studenta (np. przygotowanie planu rozwoju osobistego, prowadzenie refleksyjnego dziennika) – 25 h
SPOSÓB MIERZENIA EFEKTÓW KSZTAŁCENIA
Ocena różne aktywność i postawy studenta związanych z uczniem się metodą tutoringu
Literatura
Dalszy dobór literatury uzależniony jest od podjętego tematu badawczego oraz planu rozwoju własnego
W cyklu 2020Z:
Dobór literatury uzależniony jest od podjętego tematu badawczego oraz planu rozwoju własnego |
Uwagi
W cyklu 2020Z:
Metody i kryteria oceniania Forma realizacji: tutoring grupowy Metody: rozmowy, dyskusje, prezentacje, indywidualne i grupowe sesje i spotkania, panele dyskusyjnie, współpraca on-line (np. specjalne grupy tutoringowe na Facebooku) Godziny kontaktowe: 15 godz. na semestr Tutoring grupowy – 15 h Indywidualne praca studenta (np. przygotowanie planu rozwoju osobistego, prowadzenie refleksyjnego dziennika) – 25 h SPOSÓB MIERZENIA EFEKTÓW KSZTAŁCENIA Ocena różne aktywność i postawy studenta związanych z uczniem się metodą tutoringu |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: