Dziecko i sztuka IP-2F-DSZ
TREŚCI PROGRAMOWE
Rola sztuki i aktywności twórczej w rozwoju dziecka. Współczesne koncepcje wychowania przez sztukę. Sztuka dziecka i jej naturalny rozwój. Dziecko a media (Sartori). Poetycka twórczość dziecka (Semenowicz). Stadia rozwoju rysunkowego dziecka (Lowenfeld). Analiza prac plastycznych dziecka – charakterystyka faz i okresów rozwoju artystycznego. Terapia przez sztuki plastyczne jako aspekt procesu doświadczenia artystycznego. Projekt artystyczny – projekt edukacyjny – aranżacja długoterminowych działań artystycznych, przygotowanie schematu wniosku na realizacje zadania plastycznego.
W cyklu 2020L:
Rola sztuki i aktywności twórczej w rozwoju dziecka. Współczesne koncepcje wychowania przez sztukę. Sztuka dziecka i jej naturalny |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna i rozumie teorie współczesnego wychowania przez sztukę. Ponadto zna i rozumie główne trendy w twórczości artystycznej dziecka.
Ma wiedzę pedagogiczną dotyczącą wychowania przez sztukę.
Zna i rozumie współczesne oblicze dziecka wychowywanego przez media.
Umiejętności
Potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę dotyczącą sztuki dziecka podczas wykonywania zadań praktycznych.
Kompetencje społeczne
Jest gotowy do inspirowania i organizowania działalności na rzecz środowiska społecznego dziecka.
Uwagi
W cyklu 2020L:
https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3affbfb2834eaa4b7f8c9078e703e4d846%40thread.tacv2/1614080747788?context=%7b%22Tid%22%3a%22aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86%22%2c%22Oid%22%3a%22e1e6d124-52a4-4025-8063-a88ac00be690%22%7d |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: