Dzieciństwo w sieci IP-2F-DSI
(Nie)ład społeczny w sieciowej (nie) rzeczywistości. Dzieci wobec konsumpcjonizmu i aktywizmu sieciowego. Rodzaje tekstów sieciowych jako przekazów (anty)pedagogicznych. Dziecko jako aktor oraz bierny uczeń sieciowego imperium dobra i zła. Przemiany ładu społecznego w mediach sieciowych. Samotność dziecka w Sieci. Sieciowe (nie)bezpieczeństwo (anty)społeczne. Geneza, symptomy oraz konsekwencje oraz sieciowego cyberwypalenia.
W cyklu 2021Z:
TEMATYKA ZAJĘĆ |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
- Zna i rozumie, ale potrafi także dostrzegać i analizować oraz klasyfikować różnorodne zjawiska związane z obecnością dzieci w przestrzeni sieciowego świata. Wie jak i gdzie pogłębić uzyskaną wiedzę o kolejne znaczące fakty związane ze zjawiskiem dziecięcych interakcji sieciowych.
- Zna i rozumie teorie związane z cyberprzestrzenią i światem wirtualnej rzeczywistości zapośredniczonej. Ponadto zna i rozumie podstawowe zjawiska oraz pojęcia, a także kierunki rozwoju technik medialnych czy technologii sieciowych; także najistotniejsze aspekty edukacji medialnej.
- Ma wiedzę z zakresu teorii i praktyki medialnej ale i nauk społecznych czy antropologii kultury, psychologii, socjologii, by móc wiązać w logicznym rozumowaniu, wiedzę z tych dziedzin z wiedzą pedagogiczną – wszystko w trosce o racjonalne funkcjonowanie dziecka w środowisku sieciowym.
- Zna i rozumie podstawowe zagrożenia i choroby w związku z przebywaniem dziecka w rzeczywistości sieciowej.
Umiejętności:
- Potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do analizy złożonych problemów występujących w sieciowych relacjach dzieci.
- Potrafi rozmawiać i formułować wypowiadać opinie na tematy związane z różnymi aspektami obecności dzieci w przestrzeniach sieciowych – zwłaszcza ich nośników mobilnych.
Kompetencje społeczne:
- Jest przygotowany i gotowy do sprawnego i merytorycznego (krytycznego) precyzowania własnego zdania na poznawane treści związane z różnymi przejawami uczestnictwa dziecka w życiu w Sieci. I tam realizującego się dzieciństwa. Zna sposoby – wychowawczej ingerencji i umie je zastosować w codziennej praktyce pedagogicznej.
- Jest gotowy do zachęcanie i merytorycznego przekonania do działalności na rzecz sieciowego ale i antysieciowego środowiska społecznego dziecka.
Uwagi
W cyklu 2021Z:
SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA OCENA NAKŁAD PRACY STUDENTA Sumaryczna liczba punktów ECTS 1 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: