Zespołowy projekt badawczy - 2 ID-2F-ZPB2
TREŚCI PROGRAMOWE
Studenci II roku, kierunku studiów Interdyscyplinarne Studia nad Niepełnosprawnoscią realizują przedmiot Zespołowy projekt badawczy – 2 w formie zajęć do wyboru.
Zajęcia z przedmiotu Zespołowy projekt badawczy – 2 są kontynuacją przedmiotu Zespołowy projekt badawczy – 1. W trakcie zajęć studenci realizują zadania związane z realizacją opracowanej wcześniej koncepcji badawczej, prowadzą badania zgodnie z przyjętą metodologią badań, opracowują sprawozdanie z przeprowadzonych badań oraz realizacji projektu. Formułują wnioski i rekomendacje wykorzystując interdyscyplinarną wiedzę z obszaru studiów nad niepełnosprawnoscią. Dokonują prezentacji zrealizowanych projektów prowadząc dyskusję w obszarze podjętych zagadnień.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Dysponuje pogłębioną wiedzą o metodach, technikach i narzędziach w ramach interdyscyplinarnych procedur pozyskiwania danych właściwych dla disability studies, pozwalających na podejmowanie badań ujmujących niepełnosprawność w wymiarze indywidualnym, międzyludzkim i ogólnospołecznym.
Zna w pogłębionym stopniu specyfikę przedmiotową i metodologiczną nauk humanistycznych i społecznych, którą jest w stanie twórczo rozwijać w kontekście zagadnień związanych z niepełnosprawnością.
Zna praktyczne problemy związane z projektowaniem, przeprowadzaniem i analizowaniem wyników badania.
Umiejętności
Potrafi identyfikować, wskazywać związki przyczynowo-skutkowe i interpretować zjawiska społeczne związane z niepełnosprawnością wykorzystując interdyscyplinarną wiedzę nauk humanistycznych, społecznych, medycznych.
Potrafi wykorzystywać interdyscyplinarną wiedzę z zakresu studiów nad niepełnosprawnością w celu diagnozowania wybranych aspektów funkcjonowania indywidualnego i społecznego osób z niepełnosprawnością i prognozowania potencjalnych kierunków zmian.
Posiada umiejętność diagnozy w perspektywie interdyscyplinarnej jako podstawy w konstruowaniu rozwiązań konkretnych problemów dotyczących niepełnosprawności i umie formułować rekomendacje praktyczne.
Potrafi komunikować się ze zróżnicowanymi kręgami odbiorców na tematy dotyczące różnych zagadnień związanych z niepełnosprawnością przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych, korzystając z nowoczesnych rozwiązań technologicznych, a w tym: formułować konstruktywne uzasadnienia własnych opinii i stanowisk, wątpliwości i sugestii, prowadzić debaty oraz dokonywać oceny innych stanowisk.
Potrafi kierować pracą zespołów badawczych na każdym etapie projektowania i realizacji badań nad niepełnosprawnością, w tym współpracować z innymi w ramach prac zespołowych oraz podejmować rolę lidera zespołu w badaniach nad osobistą, społeczną, polityczną, ekonomiczną i kulturową sytuacją osób z niepełnosprawnością.
Kompetencje społeczne
Dokonuje krytycznej oceny poziomu swojej wiedzy i umiejętności, określenia potrzeb w zakresie własnego rozwoju osobistego i naukowego oraz kreowania własnego warsztatu metodycznego i badawczego.
Myśli i działa w sposób kreatywny i w różnych sytuacjach wykazuje indywidualną inicjatywę, dostosowuje się do różnych uwarunkowań w realizacji własnych celów.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: