Warsztaty przygotowania artykułów i recenzji ID-2F-WAR
TREŚCI PROGRAMOWE
1. Wprowadzenie: warsztat pisarski – terminologia z zakresu niepełnosprawności, ocena doświadczenia studentów.
2. Zasady redagowania i edycji tekstów o charakterze naukowo – badawczym z obszaru disability studies.
3. Prawa autorskie, źródła darmowych zasobów internetowych
4. Analiza stylu i języka tekstów naukowych dotyczących różnych aspektów niepełnosprawności.
5. Zasady prawidłowego przygotowania artykułu naukowego.
6. Zasady przygotowania recenzji.
W cyklu 2020Z:
1. Nauka korzystania z dostępnych baz naukowych celem wyboru artykułów na zadany temat. 2. Krytyczna analiza tekstu wybranego artykułu - jego konstrukcji, języka, dobory metod badawczych, wyników, dyskusji, wniosków i literatury. 3. Skonstruowanie recenzji artykułu. 4. Przegląd piśmiennictwa na zadany temat z zakresu niepełnosprawności. 5. Napisanie artykułu przeglądowego o charakterze metaanalizy wiedzy na wybrany temat. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Posiada usystematyzowany zasób terminologiczny z obszaru niepełnosprawności, którym posługuje się w pisaniu artykułów i recenzji.
Zna zasady dotyczące zarządzania własnością intelektualną i prawem autorskim.
Umiejętności
Potrafi sprawnie porozumiewać się przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych korzystając z nowoczesnych rozwiązań technologicznych.
Samodzielnie planuje i realizuje własną ścieżkę rozwoju zawodowego i osobowego.
Kompetencje społeczne
Potrafi ocenić poziom swoich umiejętności oraz określić umiejętności w zakresie pisania artykułów i recenzji oraz potrzeby w zakresie rozwoju osobistego i społecznego.
Uwagi
W cyklu 2020Z:
Metody dydaktyczne: - analiza bibliografii, dokonanie metaanalizy, opisanie metaanzlizy w formie recenzji lub artykułu (30. godz.) Ocenie poddana jest: - umiejętność zwięzłego i całościowego ujęcia zagadnienia w formie tekstu naukowego. Nakład pracy własnej studenta: - analiza zalecanej literatury przedmiotu (10 godz.) - przygotowanie recenzji naukowej (10 godz.) - przygotowanie artykułu naukowego (10 godz.) (Przyjęto zasadę, że 25-30 godz. pracy własnej studenta odpowiada 1 punkt ECTS). Sumaryczna liczba punktów ECTS 1. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: