Przygotowywanie grantów ID-2F-PRG
TREŚCI PROGRAMOWE
1. Granty w rozwoju i awansie naukowym
2. Problematyka związana z badaniami nad niepełnosprawnością (Disability Studies).
3. Źródła finansowania, aplikowanie grantów do Narodowego Centrum Nauki i Komitetu Badań Naukowych
4. Konkursy na projekty badawcze - Opus, Preludium, Sonata, Harmonia, Symfonia, Etiuda.
5. Wykorzystanie nowoczesnych technologii informatycznych i komunikacyjnych w projektowaniu i realizacji badań naukowych.
6. Specyfika języka projektu badawczego oraz istotne pojęcia metodologiczne (paradygmat, strategia/orientacja badawcza, konceptualizacja, operacjonalizacja, triangulacja, dedukcja, indukcja, raportowanie z badań.
7. Projektowanie i przygotowywanie grantów na finansowanie projektów badawczych oraz zarządzanie realizacja projektów.
W cyklu 2020L:
1. Granty – znaczenie dla rozwoju nauki. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Posiada wiedzę na temat zastosowania nowoczesnych technologii informatycznych i komunikacyjnych w podejmowaniu badań naukowych.
Ma wiedzę na temat specyfiki języka projektu badawczego, zna istotne pojęcia metodologiczne.
Zna praktyczne problemy związane z projektowaniem i przygotowywaniem grantów na finansowanie projektów badawczych.
Dysponuje wiedzą o możliwościach aplikowania grantów do Narodowego Centrum Nauki, Komitetu Badań Naukowych, o konkursach na finansowanie projektów badawczych (Opus, Preludium, Sonata, Harmonia, Symfonia, Etiuda).
Umiejętności
Potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną i metodologiczną do projektowania i przygotowania wniosku na grant o tematyce związanej z badaniami nad niepełnosprawnością (disability studies).
Posiada umiejętność interdyscyplinarnej konceptualizacji wybranej problematyki związanej z niepełnosprawnością i przygotowywania koncepcji badań .
Umie przygotować wniosek na grant o tematyce związanej z badaniami nad niepełnosprawnością (disability studies).
W ramach dyskusji nad przygotowywaniem wniosku potrafi przedstawić argumentację na rzecz określonej tezy.
Kompetencje społeczne
Jest gotów do krytycznej oceny poziomu swojej wiedzy i umiejętności, określenia potrzeb w zakresie własnego rozwoju osobistego i naukowego oraz kreowania własnego warsztatu metodycznego i badawczego.
Jest gotów do kreatywnego wykorzystania posiadanej, interdyscyplinarnej wiedzy i umiejętności z zakresu niepełnosprawności w celu rozwiązywania problemów poznawczych oraz praktycznych oraz poszukiwania wsparcia ekspertów w przypadku trudności w samodzielnym rozwiązaniu problemu.
Uwagi
W cyklu 2020L:
Link do zespołu w aplikacji Teams: Metody pracy: krytyczna analiza źródeł, dyskusja, analiza przypadków, warsztaty Nakład pracy studenta: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: