Podstawy dydaktyki szkoły wyższej ID-2F-PDW
TREŚCI PROGRAMOWE
1. Kształcenie akademickie – rys historyczny.
2. Pedeutologia szkoły wyższej – wymagania stawiane nauczycielowi akademickiemu, koncepcje dotyczące osobowości nauczyciela akademickiego.
3. Diada nauczyciel akademicki – student – koncepcje i typy relacji, idee pedeutologiczne i filozoficzne.
4. Specyfika kształcenia na poziomie akademickim. Charakterystyka ucznia dorosłego.
5. Przedmiot i zadania dydaktyki szkoły wyższej.
6. Proces kształcenia w szkole wyższej – cele, konstrukcja, cechy charakterystyczne.
7. Metody i środki dydaktyczne charakterystyczne dla szkoły wyższej.
8. Metody aktywizujące w kształceniu studentów.
9. Pomiar i ewaluacja w dydaktyce szkoły wyższej.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna zasady dotyczące zarządzania własnością intelektualną i prawem autorskim.
Zna mechanizmy i podstawowe zasady rozwoju indywidualnej przedsiębiorczości w ujęciu przedmiotowym (aktywne działanie w sferze gospodarczej) i podmiotowym (cechy osobowe warunkujące aktywność gospodarczą).
Umiejętności
Samodzielnie planuje i realizuje własną ścieżkę rozwoju zawodowego i osobowego, a także inspiruje innych do działań na rzecz uczenia się przez całe życie.
Kompetencje społeczne
Dokonuje krytycznej oceny poziomu swojej wiedzy i umiejętności, określa potrzeby w zakresie własnego rozwoju osobistego i naukowego oraz kreuje własny warsztat metodyczny i badawczy.
Kreatywnego wykorzystania posiadanej, interdyscyplinarnej wiedzy i umiejętności z zakresu niepełnosprawności w celu rozwiązywania problemów poznawczych oraz praktycznych oraz poszukiwania wsparcia ekspertów w przypadku trudności w samodzielnym rozwiązaniu problemu.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: