Projektowanie badań i konstruowanie narzędzi badawczych ID-2F-PBK
TREŚCI PROGRAMOWE
1. Projektowanie badań.
2. Konstruowanie kwestionariusza ankiety
3. Określenie rzetelności i trafności kwestionariusza ankiety.
4. Konstruowanie kwestionariusza wywiadu.
5. Analiza dokumentów i archiwów.
6. Użycie wybranych testów przeznaczonych dla pedagogów dostępnych w Pracowni Testów Psychologicznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Posiada rozszerzoną wiedzę o projektowaniu badań nad różnymi obszarami niepełnosprawności (formułowanie problematyki badawczej, dobór procedury badawczej, dobór metod i technik badawczych, dobór próby badawczej, planowanie sposobu prowadzenia badań).
Zna procedury prowadzenia badań ilościowych i jakościowych.
Zna zasady konturowania narzędzi badawczych.
Umiejętności
Potrafi formułować i testować hipotezy związane z prostymi problemami badawczym, a w tym: rozpoznawać ważną empirycznie przestrzeń badawczą studiów nad niepełnosprawnością, ustalać założenia koncepcyjne badań.
Potrafi zaprojektować procedurę postepowania badawczego w oparciu o ilościowe i jakościowe strategie badawcze.
Potrafi skonstruować narzędzie badawcze.
Kompetencje społeczne
Dokonuje krytycznej oceny poziomu swojej wiedzy i umiejętności, określa potrzeby w zakresie własnego rozwoju osobistego i naukowego oraz kreowania własnego warsztatu metodycznego i badawczego.
Jest świadomy istnienia etycznego wymiaru w badaniach naukowych.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: