Technologie informacyjne FT-5F-TEI1
TREŚCI PROGRAMOWE:
1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej.
2. Edytor tekstów:
- tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych;
- tworzenie tabel, wykresów, umieszczanie grafiki i in.;
- tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych;
- tworzenie długich dokumentów zawierających teksty i grafikę, przygotowanie do konstruowania prac naukowych z automatycznymi spisami, przypisami i bibliografią.
3. Arkusz kalkulacyjny:
- wprowadzanie i formatowanie danych;
- tworzenie formuł;
- projektowanie i formatowanie wykresów;
- obróbka danych z wykorzystaniem tabel i wykresów przestawnych.
4. Program do tworzenia publikacji:
- wybór szablonu do publikacji;
- praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie danych;
5. Prezentacja multimedialna:
- podstawowe pojęcia i operacje;
- tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji.
6. Internet:
- korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej;
- zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich;
- zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa korzystania z sieci Internet.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
Student/-ka zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu bezpieczeństwa pracy w sieci Internet, ochrony własności intelektualnej i praw autorskich.
Zna i rozumie narzędzia informatyczne i statystyczne służące do opracowywania i przedstawiania danych oraz rozwiązywania problemów.
UMIEJĘTNOŚCI
Student/-ka potrafi korzystać z zaawansowanych metod wyszukiwania informacji w sieci Internet, tworzy i przetwarza informacje w programach biurowych i aplikacjach internetowych.
Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) i nowoczesnych technologii (ICT).
Potrafi korzystać w stopniu zaawansowanym z pakietu biurowego.
Potrafi projektować autorskie narzędzia badawcze właściwe dla wybranego kierunku studiów.
Potrafi wykorzystywać pakiet biurowy do opracowania i prezentacji wyników badań empirycznych.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
Student/-ka jest gotów/-owa do dostrzegania i rozpoznawania własnych ograniczeń, dokonywania samooceny deficytów i potrzeb edukacyjnych.
Jest gotów/-owa do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych, zasięgania opinii ekspertów, korzystania z obiektywnych źródeł informacji i do krytycznej oceny posiadanej wiedzy.
Kryteria oceniania
Szczegółowe informacje dla grup prowadzący zamieszczają w sylabusie na poziomie Zajęcia: Laboratorium/warsztaty.
NAKŁAD PRACY STUDENTA:
- liczba godzin kontaktowych - 15;
- liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do egzaminu/zaliczenia - 10;
- liczba godzin potrzebnych do przygotowania projektu - 5.
Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 30.
Sumaryczna liczba punktów ECTS - 1.
METODY KSZTAŁCENIA:
podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe
Literatura
LITERATURA OBOWIĄZKOWA:
Autorskie instrukcje do zajęć przygotowywane przez prowadzących.
https://support.microsoft.com/pl-pl/office/przewodniki-szybki-start-dla-pakietu-office-25f909da-3e76-443d-94f4-6cdf7dedc51e
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:
Kowalczyk, G. (2010). Word 2010. Ćwiczenia praktyczne Gliwice: Wyd. Helion.
Masłowski, K. (2010). Excel 2010 PL. Ilustrowany przewodnik, Gliwice: Wyd. Helion.
Murray, K. (2010). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście, Gliwice: Wyd. Helion.
Pikoń, K. (2011). ABC internetu. Wydanie VII, Gliwice: Wyd. Helion.
Tomaszewska, A. (2010). ABC PowerPoint 2010 PL, Gliwice: Wyd. Helion.
Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS.
Wróblewski, P. (2013). MS Office 2013/365 PL w biurze i nie tylko, Gliwice: Wyd. Helion.
Uwagi
W cyklu 2024Z:
Szczegółowe informacje dla grup prowadzący zamieszczają w sylabusie na poziomie Zajęcia: Laboratorium/warsztaty. NAKŁAD PRACY STUDENTA: - liczba godzin kontaktowych - 15; Sumaryczna liczba punktów ECTS - 1. METODY KSZTAŁCENIA: podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: