Kształcenie ruchowe i metodyka nauczania ruchu - 2 FT-5F-KRM2
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
Student/-ka zna i rozumie teoretyczne i metodyczne podstawy procesu uczenia się i nauczania czynności ruchowych.
UMIEJĘTNOŚCI
Student/-ka potrafi konstruować trening medyczny, w tym różnorodne ćwiczenia, dostosowywać poszczególne ćwiczenia do potrzeb ćwiczących, dobrać odpowiednie przyrządy i przybory do ćwiczeń ruchowych oraz stopniować trudność wykonywanych ćwiczeń.
Potrafi dobrać poszczególne ćwiczenia dla osób z różnymi zaburzeniami i możliwościami funkcjonalnymi oraz metodycznie uczyć ich wykonywania, stopniując natężenie trudności oraz wysiłku fizycznego.
Potrafi wykazać umiejętności ruchowe konieczne do demonstracji i zapewnienia bezpieczeństwa podczas wykonywania poszczególnych ćwiczeń.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
Student/-ka jest gotów/-owa do przestrzegania praw pacjenta i zasad etyki zawodowej.
Jest gotów/-owa do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych, zasięgania opinii ekspertów, korzystania z obiektywnych źródeł informacji i do krytycznej oceny posiadanej wiedzy.
Kryteria oceniania
przygotowanie i konspektu i przeprowadzenie ćwiczeń na ocenę zgodnie z metodyką nauczania ruchu.
Literatura
Literatura:
1. Kształcenie umiejętności ruchowych. Janusz Nowotny
2. Zabawy i gry ruchowe aktywizujące mięśnie tułowia. Winczewski Piotr
3. Zabawy i gry ruchowe w gimnastyce korekcyjnej. M. Bondarowicz
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: