Storyboard EP-3S-STB
TREŚCI PROGRAMOWE:
Funkcja storyboardu w procesie powstania utworu audiowizualnego – wprowadzenie, język literatury - język filmu - metody interpretacyjne, narracja obiektywna - narracja subiektywna - funkcja i znaczenie. Suspens i zaskoczenie - metodyka. Tempo w filmie i jego wpływ na subiektywne odczucie upływu czasu. Ujęcia dynamiczne - ujęcia statyczne - wpływ na stylistykę i odbiór opowiadanej historii. Świadomość wpływu muzyki i dźwięku na planowaną sekwencję ujęć. Storyboard autorski - osobiste widzenie historii.
W cyklu 2021Z:
Student poznaje zasady tworzenia storyboardu. |
W cyklu 2022Z:
Student poznaje zasady tworzenia storyboardu: - Funkcja storyboardu |
W cyklu 2023Z:
Student poznaje zasady tworzenia storyboardu: - Funkcja storyboardu |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022Z: | W cyklu 2021Z: | W cyklu 2023Z: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Student wie, jaką funkcję pełni storyboard w przygotowaniu utworu audiowizualnego.
Student zna typowe dla tej formy środki wyrazu i podstawowe zagadnienia warsztatowe.
Student ma podstawową wiedzę o budowie i cechach narracji filmowej oraz ich związkach z gatunkami filmowymi i rozwojem współczesnych technologii.
Umiejętności
Student świadomie posługuje się różnymi sposobami opowiadania historii za pomocą obrazów oraz potrafi je zrealizować we właściwej technice.
Student w wizualnym opowiadaniu historii potrafi posługiwać się typowymi elementami języka filmu.
Student potrafi dokonać analizy własnego projektu filmowego pod kątem oryginalności koncepcji oraz odniesienia do historycznych i współczesnych nurtów narracji filmowej.
Student potrafi dyskutować w sposób merytoryczny na temat swojej pracy, uzasadnia swoje wybory i pomysły oraz potrafi przyjąć rzeczową krytykę.
Kompetencje społeczne
Student cechuje się zdolnością rzeczowej analizy własnych prac artystycznych pod kątem oryginalności koncepcyjnej, jakości warsztatowej, relacji do innych dzieł sztuki i oceny artystycznej.
Student jest gotów do efektywnego komunikowania się w ramach procesu produkcji filmu oraz prezentowania zadań w przystępnej formie, w tym z zastosowaniem technologii informacyjnych.
Literatura
W cyklu 2021Z:
Obowiązkowa: - Storyboard. Ruch w sztuce filmowej, Autor: Mark Simon, Wydawnictwo: Wojciech Marzec, 2010 Uzupełniająca: - Cinematography. Sztuka Operatorska, Autor: Blain Brown |
W cyklu 2022Z:
Obowiązkowa: - Storyboard. Ruch w sztuce filmowej, Autor: Mark Simon, Wydawnictwo: Wojciech Marzec, 2010 Uzupełniająca: - Cinematography. Sztuka Operatorska, Autor: Blain Brown |
W cyklu 2023Z:
Obowiązkowa: - Storyboard. Ruch w sztuce filmowej, Autor: Mark Simon, Wydawnictwo: Wojciech Marzec, 2010 Uzupełniająca: - Cinematography. Sztuka Operatorska, Autor: Blain Brown |
Uwagi
W cyklu 2021Z:
Dyskusja, demonstracja, mapa myśli, prezentacja narzędzi i programów niezbędnych do realizacji ćwiczeń, wprowadzenie nowych zagadnień poprzedza krótki wykład lub prezentacja, realizacja projektów. |
W cyklu 2022Z:
Metody kształcenia: Dyskusja, demonstracja, mapa myśli, prezentacja narzędzi i programów niezbędnych do realizacji ćwiczeń, wprowadzenie nowych zagadnień poprzedza krótki wykład lub prezentacja, realizacja projektów. Nakład pracy: Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia - 15 godz. |
W cyklu 2023Z:
Metody kształcenia: Dyskusja, demonstracja, mapa myśli, prezentacja narzędzi i programów niezbędnych do realizacji ćwiczeń, wprowadzenie nowych zagadnień poprzedza krótki wykład lub prezentacja, realizacja projektów. Nakład pracy: Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia - 15 godz. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: