Montaż filmowy EP-3S-MFI
TREŚCI PROGRAMOWE:
Rola montażu w filmie. Rola montażu w dokumentacji. Montaż w praktyce edukacyjnej. Filmowe środki wyrazu. Archiwizacja, rodzaje formatów i sposoby kompresji. Zasady tworzenia napisów w filmie – wielkość, krój czcionek, długość i szybkość. Montaż w filmie dokumentalnym. Narracja w filmie dokumentalnym. Elementy montażu dźwięku. Montaż sceny dokumentalnej. Realizacja ćwiczeń montażowych w programie Adobe Premiere.
W cyklu 2020L:
TREŚCI PROGRAMOWE: Filmowe środki wyrazu. Montaż w filmie fabularnym. Montaż w filmie dokumentalnym. Właściwości ujęć, oraz podstawowe zasady ich łączenia. Interpunkcja filmowa. Analiza materiału zdjęciowego. Elementy montażu dźwięku. Rola montażu w dokumentacji. Montaż w praktyce edukacyjnej. Archiwizacja, rodzaje formatów i sposoby kompresji. Zasady tworzenia napisów w filmie – wielkość, krój czcionek, długość i szybkość. Warunkiem zaliczenia jest wykonanie dwóch ćwiczeń. 1. Montaż sceny dokumentalnej: analiza materiału, przygotowanie układki montażowej, eksport we właściwym formacie, wstępna post produkcja dźwięku i obrazu, przygotowanie napisów i plansz tytułowych. 2. Ilustracja dźwiękowa krótkiej animacji: analiza materiału, przygotowanie dźwięków lub wybór z audiobibliotek, udźwiękowienie zaproponowanego materiału, eksport we właściwym formacie. |
W cyklu 2021L:
TREŚCI PROGRAMOWE: Filmowe środki wyrazu. Montaż w filmie fabularnym. Montaż w filmie dokumentalnym. Właściwości ujęć, oraz podstawowe zasady ich łączenia. Interpunkcja filmowa. Analiza materiału zdjęciowego. Elementy montażu dźwięku. Rola montażu w dokumentacji. Montaż w praktyce edukacyjnej. Archiwizacja, rodzaje formatów i sposoby kompresji. Zasady tworzenia napisów w filmie – wielkość, krój czcionek, długość i szybkość. Warunkiem zaliczenia jest wykonanie dwóch ćwiczeń. 1. Montaż sceny dokumentalnej: analiza materiału, przygotowanie układki montażowej, eksport we właściwym formacie, wstępna post produkcja dźwięku i obrazu, przygotowanie napisów i plansz tytułowych. 2. Ilustracja dźwiękowa krótkiej animacji: analiza materiału, przygotowanie dźwięków lub wybór z audiobibliotek, udźwiękowienie zaproponowanego materiału, eksport we właściwym formacie. |
W cyklu 2022L:
TREŚCI PROGRAMOWE: Filmowe środki wyrazu. Montaż w filmie fabularnym. Montaż w filmie dokumentalnym. Właściwości ujęć, oraz podstawowe zasady ich łączenia. Interpunkcja filmowa. Analiza materiału zdjęciowego. Elementy montażu dźwięku. Rola montażu w dokumentacji. Montaż w praktyce edukacyjnej. Archiwizacja, rodzaje formatów i sposoby kompresji. Zasady tworzenia napisów w filmie – wielkość, krój czcionek, długość i szybkość. Warunkiem zaliczenia jest wykonanie dwóch ćwiczeń. 1. Montaż sceny dokumentalnej: analiza materiału, przygotowanie układki montażowej, eksport we właściwym formacie, wstępna post produkcja dźwięku i obrazu, przygotowanie napisów i plansz tytułowych. 2. Ilustracja dźwiękowa krótkiej animacji: analiza materiału, przygotowanie dźwięków lub wybór z audiobibliotek, udźwiękowienie zaproponowanego materiału, eksport we właściwym formacie. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Student ma podstawową znajomość filmowych środków wyrazu i elementów warsztatu filmowego.
Student zna proces technologiczny powstawania filmu i jego związek z rozwiązaniami warsztatu filmowego.
Umiejętności
Student potrafi we wskazanym zakresie przeprowadzić samodzielnie montaż filmowy.
Student potrafi posługiwać się wybranymi programami komputerowymi edycji wideo.
Student potrafi przeprowadzić analizę montażu filmowego we wskazanym utworze audiowizualnym.
Student potrafi przeprowadzić analizę montażu we własnej pracy i uzasadnić dobór środków wyrazu filmowego oraz rozwiązań warsztatowych.
Kompetencje społeczne
Student jest świadomy konieczności doskonalenia własnego warsztatu.
Student cechuje się zdolnością rzeczowej analizy własnych prac artystycznych pod kątem oryginalności koncepcyjnej, jakości warsztatowej, relacji do innych dzieł sztuki i oceny artystycznej.
Student świadomie i odpowiedzialnie uczestniczy w życiu kulturalnym, przyjmując zasadę dbałości o zachowanie dziedzictwa sztuki regionalnej, polskiej i europejskiej.
Student jest gotów do efektywnego komunikowania się i inicjowania działań artystycznych w społeczeństwie oraz prezentowania zadań w przystępnej formie, w tym z zastosowaniem technologii informacyjnych.
Kryteria oceniania
Obserwacja studenta przy pracy
Konsultacja / korekta ćwiczeń
Rozmowa na temat gotowej pracy
Literatura
Literartura obowiązkowa:
Murch W. W mgnieniu oka Wydawnictwo Wojciech Marzec Warszawa 2006
MIllar G., Reisz K. Technika montażu filmowego, Wydawnictwo Wojciech Marzec, Warszawa 2016
Literatura uzupełniająca
Hendrykowski M., Język ruchomych obrazów, wydawnictwo Ars Nova, poznań 1999
Morin E. Kino i wyobraźnia PIW Warszawa 1975
Eisenstein S. Nieobojętna przyroda WAiF 1975
W cyklu 2020L:
Literartura obowiązkowa: |
W cyklu 2021L:
Literartura obowiązkowa: |
W cyklu 2022L:
Literartura obowiązkowa: |
Uwagi
W cyklu 2020L:
|
W cyklu 2021L:
|
W cyklu 2022L:
|
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: