Intermedia EP-3S-INM
TREŚCI PROGRAMOWE:
Wykorzystanie intermediów w działaniach artystycznych i przygotowaniu studenta do użycia ich do tworzenia projektów arteterapeutycznych.
Zagadnienia: pojęcie intermediów, rozwój historyczny intermediów, intermedia a multimedia, przykłady intermediów.
Realizacja ćwiczeń praktycznych: określenie zawartości znaczeniowej pracy, łączenie mediów (zarówno analogowych, jak i cyfrowych), wykonanie pracy, dobór środków wyrazu, dokumentacja, opis i prezentacja pracy.
W cyklu 2020Z:
TREŚCI 1. Pojęcie intermediów - znaczenie i historia użycia 4 7. Negatyw: 8. Obiekt fotograficzny: 9. Performance dokamerowy: 10. Tekst wizualny: 11. Opis i prezentacja prac 3 |
W cyklu 2021Z:
TREŚCI 1. Pojęcie intermediów - znaczenie i historia użycia 4 7. Negatyw: 8. Obiekt fotograficzny: 9. Performance dokamerowy: 10. Tekst wizualny: 11. Opis i prezentacja prac 3 |
W cyklu 2022Z:
TREŚCI 1. Pojęcie intermediów - znaczenie i historia użycia 4 6. Rozmowa na temat cech działania performatywnego 1 |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022Z: | W cyklu 2024Z: | W cyklu 2021Z: | W cyklu 2023Z: | W cyklu 2020Z: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Student ma wiedzę na temat intermediów i ich historycznego rozwoju.
Student potrafi podać przykłady dzieł sztuki z obszaru intermediów.
Student zna zasady konstruowania utworów intermedialnych.
Student zna teorie i zasady komunikowania interpersonalnego i społecznego oraz ich prawidłowości i zakłócenia, w tym przy użyciu środków komunikacji wizualnych oraz jej odniesienia do realizacji i prezentacji prac artystycznych w sztukach plastycznych.
Student zna w stopniu zaawansowanym teorię i metodologię badań stosowaną w dziedzinach naukowych i artystycznych związanych z zakresem studiów.
Umiejętności
Student potrafi identyfikować złożone zjawiska i problemy wymagające podjęcia działań z pogranicza obszarów sztuk pięknych, nauk humanistycznych i stosowanych nauk społecznych w zakresie edukacji artystycznej i pedagogicznej.
Student potrafi celowo posługiwać się intermedialnymi środkami wyrazu, tworząc spójny semantycznie i formalnie komunikat artystyczny.
Student potrafi analizować pod względem znaczeniowym i formalnym dzieła intermedialne, w tym własne prace.
Student stosuje działania intermedialne do świadomej realizacji celów i zadań arteterapeutycznych; potrafi konstruować projekty badawcze z zakresu sztuk pięknych i nauk humanistycznych i stosowanych nauk społecznych w zakresie edukacji artystycznej i pedagogiczne.
Kompetencje społeczne
Student ma zdolność krytycznej oceny własnych prac pod kątem użycia środków intermedialnych.
Student potrafi publicznie zaprezentować swoje prace intermedialne i podjąć merytoryczną dyskusję na ich temat.
Literatura
W cyklu 2020Z:
Literatura obowiązkowa: |
W cyklu 2021Z:
Literatura obowiązkowa: |
W cyklu 2022Z:
Literatura obowiązkowa: |
Uwagi
W cyklu 2020Z:
METODY KSZTAŁCENIA |
W cyklu 2021Z:
METODY KSZTAŁCENIA |
W cyklu 2022Z:
METODY KSZTAŁCENIA |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: