Grafika 3D EP-3S-G3D
TREŚCI PROGRAMOWE:
Zastosowanie grafiki 3d w projektowaniu: wprowadzenie, podstawowe pojęcia i definicje; rysowanie obiektów dwu i trójwymiarowych w przestrzeni 3D. Przekształcenia geometryczne. Modele i parametry kamery. Źródła światła. Modele oświetlenia, cieniowanie; materiały i tekstury. Formy i rodzaje renderingu. Projektowanie przestrzeni wirtualnych. Elementy obrazów ruchomych, animacje- prezentacja działania zaprojektowanych obiektów oraz wirtualny spacer po wymodelowanej przestrzeni. Elementy przygotowania do druku 3D. Programy komputerowe do projektowania 3D..
W cyklu 2020Z:
Zastosowanie grafiki 3d w projektowaniu: wprowadzenie, podstawowe pojęcia i definicje. Programy: Tinkercad, Fusion 360, Z-brush. 1. zadanie "Blisko-daleko" 2. zadanie "Kobro" 3. zadanie "2d na 3d" 4.zadanie "Przedmioty użytkowe" 5.zadanie "Pokój" 6.zadanie "Głowa" |
W cyklu 2021Z:
TREŚCI PROGRAMOWE: |
W cyklu 2022Z:
Celem zajęć jest wprowadzenie Studentów/tek w dziedzinę sztuki nowych mediów, jaką jest grafika 3d. Uczestnicy/czki zajęć realizują serię ćwiczeń, dzięki którym poznają różne narzędzia i możliwości zastosowania grafiki 3d w: Treść zajęć: 2. zadanie "Kobro" 3. zadanie "2d na 3d" 4. zadanie "Przedmioty użytkowe" 5. tabliczki informacyjne na drzwi Instytutu Edukacji Artystycznej. 6. zadanie "Zaprojektuj własną wystawę" 7. zadanie "Głowa" |
W cyklu 2023Z:
Grafika 3D i jej zastosowanie w procesie projektowania. Od szkicu po rysowanie obiektów dwuwymiarowych i trójwymiarowych w przestrzeni 3D. Przekształcenia geometryczne. Budowa modeli, ustalanie źródła światła i modele oświetlenia, cieniowanie, tworzenie materiałów i tekstury. Rendering – rodzaje. Tworzenie przestrzeni wirtualnej. Animacja – ożywienie zaprojektowanych |
W cyklu 2024Z:
Celem zajęć jest wprowadzenie Studentów/tek w dziedzinę sztuki nowych mediów, jaką jest grafika 3d. Uczestnicy/czki zajęć realizują serię ćwiczeń, dzięki którym poznają różne narzędzia i możliwości zastosowania grafiki 3d w: Treść zajęć: 2. zadanie "Kobro" 3. zadanie "2d na 3d" 4. zadanie "Przedmioty użytkowe" 5. zadanie "Przedmiot użytkowy do przestrzeni publicznej": 6. zadanie "Zaprojektuj własną wystawę" 7. zadanie "Portret" |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022Z: | W cyklu 2024Z: | W cyklu 2021Z: | W cyklu 2023Z: | W cyklu 2020Z: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Student ma wiedzę o środkach wyrazu i możliwościach kreacji przestrzeni wirtualnych.
Student posiada wiedzę o technologicznych zagadnieniach dotyczących projektowania grafiki 3d i jej cyfrowej edycji w programach komputerowych.
Zna tendencje rozwojowe z zakresu grafiki 3d oraz widzi zależności pomiędzy fotografią i innymi dyscyplinami.
Zna uwarunkowania i skutki praktyki projektowania w przestrzeni wirtualnej w kontekście fundamentalnych dylematów współczesnej cywilizacji.
Student posiada podstawową wiedzę o sposobach eksponowania multimediów.
Umiejętności
Student świadomie posługuje się poznanymi komputerowymi technikami projektowania, przyporządkowując umiejętności manualne i wiedzę warsztatową realizacji koncepcji artystycznej.
Potrafi podejmować samodzielne artystyczne działania projektowe.
W projektowaniu własnych prac artystycznych, podejmuje samodzielne decyzje co do ich tematu i kompozycji oraz znajduje własne rozwiązania warsztatowe, odwołując się do doświadczeń artystycznych i wykorzystując wiedzę z innych dyscyplin.
Potrafi dokonać analizy własnej pracy fotograficznej pod względem oryginalności koncepcji, kreatywności realizacji oraz poprawności wykorzystania technik komputerowych.
Potrafi zorganizować profesjonalną ekspozycję prac własnych oraz innych twórców w przestrzeni wystawienniczej i publicznej.
Planuje i organizuje w ramach praktyki projektowej swoją pracę indywidualną lub współpracując z innymi w ramach prac zespołowych (także o charakterze interdyscyplinarnym).
Samodzielnie doskonali poznane techniki warsztatowe poprzez umiejętne, systematyczne, konsekwentne dalsze indywidualne ćwiczenia.
Kompetencje społeczne
Student jest świadomy konieczności doskonalenia własnego warsztatu
Student cechuje się zdolnością rzeczowej analizy własnych prac artystycznych pod kątem oryginalności koncepcyjnej, jakości warsztatowej, relacji do innych dzieł sztuki i oceny artystycznej.
Student świadomie i odpowiedzialnie uczestniczy w życiu kulturalnym, przyjmując zasadę dbałości o zachowanie dziedzictwa sztuki regionalnej, polskiej i europejskiej.
Student jest gotów do efektywnego komunikowania się i inicjowania działań artystycznych w społeczeństwie oraz prezentowania zadań w przystępnej formie, w tym z zastosowaniem technologii informacyjnych.
Kryteria oceniania
50% praca indywidualna studenta, realizacja projektu
50% aktywność i zaangażowanie w trakcie zajęć i dyskusji,
końcowy przegląd prac
Literatura
Jerry Beck "Sztuka animacji. Od ołówka do piksela. Historia filmu animowanego" Arkady , 2006
Tricia Austin, Richard Doust "Projektowanie dla nowych mediów"-
"Best of 3D Graphics" Rockport Publishers , Czerwiec 2003
W cyklu 2020Z:
-Jerry Beck "Sztuka animacji. Od ołówka do piksela. Historia filmu animowanego" Arkady , 2006 Tricia Austin, Richard Doust "Projektowanie dla nowych mediów"- "Best of 3D Graphics" Rockport Publishers , Czerwiec 2003 |
W cyklu 2022Z:
Autorskie instrukcje do zajęć przygotowywane przez prowadzącą. Tricia Austin, Richard Doust "Projektowanie dla nowych mediów"- |
W cyklu 2023Z:
Tricia Austin, Richard Doust "Projektowanie dla nowych mediów"- |
W cyklu 2024Z:
Autorskie instrukcje do zajęć przygotowywane przez prowadzącą. Tricia Austin, Richard Doust "Projektowanie dla nowych mediów"- |
Uwagi
W cyklu 2022Z:
METODY KSZTAŁCENIA ŚREDNIA LICZBA GODZIN NA ZREALIZOWANIE AKTYWNOŚCI: Sumaryczna liczba punktów ECTS 4 |
W cyklu 2023Z:
Rendery powiązane z wykonanymi zadaniami. Omówienie ćwiczeń. Sumaryczna liczba punktów ECTS - 4 |
W cyklu 2024Z:
METODY KSZTAŁCENIA ŚREDNIA LICZBA GODZIN NA ZREALIZOWANIE AKTYWNOŚCI: Sumaryczna liczba punktów ECTS 4 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: