Praktyka asystencko-pedagogiczna w edukacji artystycznej (30 godz.) EP-3P-KIE1
TREŚCI PROGRAMOWE:
Poznanie form działań wspierających ucznia organizowanych w formie zajęć lekcyjno-wychowawczych i pozalekcyjnych. Zapoznanie się z zasadami zapewniania bezpieczeństwa uczniom (podstawy prawne, instytucjonalne i organizacyjne) w szkole i poza nią. Poznanie metod i narzędzi dokonywania wieloprofilowej oceny funkcjonalnej dziecka oraz wytycznych do konstruowania indywidualnych planów rozwoju ucznia. Dokonanie analizy dokumentów dotyczących określonego ucznia oraz sporządzenie anonimowej charakterystyki ucznia. Poznanie zespołu klasowego oraz przeprowadzenie wywiadu z nauczycielem. Dokonanie ogólnej analizy koncepcji pracy zespołu wspierającego rozwój dziecka, m.in.: pedagoga szkolnego, logopedy, nauczyciela-wychowawcy, rehabilitanta, innych specjalistów. Hospitowanie zajęć plastycznych i prowadzenie obserwacji ucznia w różnych sytuacjach. Prowadzenie dokumentacji dotyczącej obserwowanych zajęć, sytuacji dydaktyczno-wychowawczych, ujęcie ich w protokołach hospitacyjnych. Planowanie i prowadzenie, pod nadzorem opiekuna praktyk - zajęć plastycznych zgodnie z opracowaną koncepcją.
DRUKI DO POBRANIA
Dokumenty należy drukować dwustronnie.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna założenia programowe oraz założenia metodyki plastyki, podstawę programową, podręcznik oraz zakres treści realizowanych w ramach zajęć dydaktycznych.
Zna założenia organizacyjne placówki, w której realizuje praktykę.
Zna i prawidłowo posługuje się terminologią z zakresu dydaktyki, metodyki plastyki, arteterapii i sztuk wizualnych.
Zna zasady zapewniania bezpieczeństwa uczniom.
Umiejętności
Potrafi dokonać charakterystyki zespołu uczniów zgodnie ze specyfiką specjalności.
Potrafi określić poziom wiedzy i umiejętności artystycznych uczniów tworzących zespół klasowy.
Wykorzystuje swoją wiedzę, umiejętności, również artystyczne, oraz wnioski z obserwacji sytuacji szkolnych w pracy z innymi, w szczególności.
Potrafi przeprowadzić rozmowę z nauczycielem, zespołem wspierającym rozwój ucznia na temat ucznia, zespołu klasowego/grupy dzieci.
Potrafi zaplanować i przeprowadzić zajęcia zgodnie z opracowaną koncepcją.
Poprawnie określa cele zajęć dydaktycznych, środki dydaktyczne, metody pracy, środki wyrazu artystycznego
Prawidłowo dokonuje zapisu obserwacji zajęć dydaktyczno-wychowawczych.
Potrafi współpracować z nauczycielem prowadzącym studenta podczas praktyk indywidualnych, koordynatorem praktyk w placówce, dyrekcją, innym personelem.
Razem z uczestnikami zajęć poszukuje właściwych, oryginalnych rozwiązań problemów artystycznych.
Kompetencje społeczne
Przejawia pozytywny stosunek do dzieci, stara się nawiązać prawidłowy kontakt z klasą/grupą.
Prezentuje postawę otwartości wobec uczestników.
Identyfikuje się z rolą i zadaniami nauczyciela, radzi sobie w rzeczywistości edukacyjnej, w różnych sytuacjach.
Literatura
W cyklu 2020L:
1. Ipczyńska M.,Mrozkowiak N., Do dzieła! Podręcznik do plastyki dla klasy siódmej szkoły podstawowej, wyd. Nowa Era, Warszawa, nr. dopuszczenia 903/4/2020/z1 DZIENNIK USTAW RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ Warszawa, dnia 24 lutego 2017 r. Poz. 356 ROZPORZĄDZENIE MINISTRA |
W cyklu 2021Z:
1. Ipczyńska M.,Mrozkowiak N., Do dzieła! Podręcznik do plastyki dla klasy siódmej szkoły podstawowej, wyd. Nowa Era, Warszawa, nr. dopuszczenia 903/4/2020/z1 2. Lukas J., Onak K., Do dzieła! Podręcznik do plastyki dla klasy czwartej szkoły podstawowej, wyd. Nowa Era, Warszawa, nr. dopuszczenia MEN: 903/1/2017 3. Lukas J., Onak K., Do dzieła! Podręcznik do plastyki dla klasy piątej szkoły podstawowej, wyd. Nowa Era, Warszawa, nr. dopuszczenia MEN: 903/2/2018 4. Lukas J., Onak-Ossowska K., Do dzieła! Podręcznik do plastyki dla klasy szóstej szkoły podstawowej, wyd. Nowa Era, Warszawa, nr. dopuszczenia MEN: 903/3/2018 DZIENNIK USTAW RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ Warszawa, dnia 24 lutego 2017 r. Poz. 356 ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ1) z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej (z późniejszymi zmianami) https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20170000356 |
W cyklu 2021L:
1. Ipczyńska M.,Mrozkowiak N., Do dzieła! Podręcznik do plastyki dla klasy siódmej szkoły podstawowej, wyd. Nowa Era, Warszawa, nr. dopuszczenia 903/4/2020/z1 2. Lukas J., Onak K., Do dzieła! Podręcznik do plastyki dla klasy czwartej szkoły podstawowej, wyd. Nowa Era, Warszawa, nr. dopuszczenia MEN: 903/1/2017 3. Lukas J., Onak K., Do dzieła! Podręcznik do plastyki dla klasy piątej szkoły podstawowej, wyd. Nowa Era, Warszawa, nr. dopuszczenia MEN: 903/2/2018 4. Lukas J., Onak-Ossowska K., Do dzieła! Podręcznik do plastyki dla klasy szóstej szkoły podstawowej, wyd. Nowa Era, Warszawa, nr. dopuszczenia MEN: 903/3/2018 DZIENNIK USTAW RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ Warszawa, dnia 24 lutego 2017 r. Poz. 356 ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ1) z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej (z późniejszymi zmianami) https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20170000356 |
W cyklu 2022Z:
1. Ipczyńska M.,Mrozkowiak N., Do dzieła! Podręcznik do plastyki dla klasy siódmej szkoły podstawowej, wyd. Nowa Era, Warszawa, nr. dopuszczenia 903/4/2020/z1 DZIENNIK USTAW RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ Warszawa, dnia 24 lutego 2017 r. Poz. 356 ROZPORZĄDZENIE MINISTRA |
W cyklu 2022L:
1. Ipczyńska M.,Mrozkowiak N., Do dzieła! Podręcznik do plastyki dla klasy siódmej szkoły podstawowej, wyd. Nowa Era, Warszawa, nr. dopuszczenia 903/4/2020/z1 DZIENNIK USTAW RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ Warszawa, dnia 24 lutego 2017 r. Poz. 356 ROZPORZĄDZENIE MINISTRA |
W cyklu 2023L:
1. Ipczyńska M.,Mrozkowiak N., Do dzieła! Podręcznik do plastyki dla klasy siódmej szkoły podstawowej, wyd. Nowa Era, Warszawa, nr. dopuszczenia 903/4/2020/z1 DZIENNIK USTAW RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ Warszawa, dnia 24 lutego 2017 r. Poz. 356 ROZPORZĄDZENIE MINISTRA |
W cyklu 2024L:
1. Ipczyńska M.,Mrozkowiak N., Do dzieła! Podręcznik do plastyki dla klasy siódmej szkoły podstawowej, wyd. Nowa Era, Warszawa, nr. dopuszczenia 903/4/2020/z1 DZIENNIK USTAW RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ Warszawa, dnia 24 lutego 2017 r. Poz. 356 ROZPORZĄDZENIE MINISTRA |
Uwagi
W cyklu 2020L:
Nakład pracy studenta : Samodzielna praca studenta: Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2 |
W cyklu 2021Z:
Nakład pracy studenta : Samodzielna praca studenta: Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2 |
W cyklu 2021L:
Nakład pracy studenta : Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2 |
W cyklu 2022Z:
Nakład pracy studenta : Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2 |
W cyklu 2022L:
Nakład pracy studenta : Samodzielna praca studenta: Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2 |
W cyklu 2023L:
Nakład pracy studenta : Samodzielna praca studenta: Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2 |
W cyklu 2024L:
Nakład pracy studenta : Samodzielna praca studenta: Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: