Wprowadzenie w kształcenie akademickie EP-3F-WAK
TREŚCI PROGRAMOWE:
Współczesne wyzwania cywilizacyjne edukacji. Wybrane modele edukacji akademickiej. System szkolnictwa wyższego w Polsce. Dwustopniowość kształcenia uniwersyteckiego (system boloński).
Perspektywy zawodowe i naukowe kształcenia akademickiego I stopnia. Mobilność (Erasmus+) i elastyczność (IPK lub IOS) studiowania. Studia na kierunku Edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych. Sztuka, pedagogika i arteterapia. Planowanie i organizacja przebiegu własnej edukacji.
Struktura dydaktyczna i administracyjna APS. Organizacja roku akademickiego. Komunikacja uczelnia-student. USOS. Prawa i obowiązki studenta. Etyka studencka. Plagiatorstwo. Zasady i metodyka pozyskiwania wiedzy. Korzystanie ze źródeł drukowanych i internetowych. Praca z tekstem. Planowanie i organizacja procesu uczenia się na studiach wyższych. Wypracowywanie własnych zasad efektywnego uczenia się. Zarządzanie czasem. Życie akademickie. Organizacje studenckie APS. Kultura studencka w Warszawie.
W cyklu 2020Z:
1. Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej. Tradycja i współczesność. Infrastruktura uczelni. Możliwości edukacyjne. Struktura dydaktyczna i administracyjna Uczelni. USOS i MS Teams. |
W cyklu 2021Z:
1. Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej. Tradycja i współczesność. Infrastruktura uczelni. Możliwości edukacyjne. Struktura dydaktyczna i administracyjna Uczelni. USOS. Platforma cyfrowa wspomagająca edukację stacjonarną - MS Teams. |
W cyklu 2022Z:
1. Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej. Tradycja i współczesność. Infrastruktura uczelni. Możliwości edukacyjne. Struktura dydaktyczna i administracyjna Uczelni. USOS. Platforma cyfrowa wspomagająca edukację stacjonarną - MS Teams. |
W cyklu 2023Z:
1. Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej. Tradycja i współczesność. Infrastruktura uczelni. Możliwości edukacyjne. Struktura dydaktyczna i administracyjna Uczelni. USOS. Platforma cyfrowa wspomagająca edukację stacjonarną - MS Teams. |
W cyklu 2024Z:
1. Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej. Tradycja i współczesność. Infrastruktura uczelni. Możliwości edukacyjne. Struktura dydaktyczna i administracyjna Uczelni. USOS. Platforma cyfrowa wspomagająca edukację stacjonarną - MS Teams. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Student ma orientację w zadaniach i problemach współczesnej edukacji uniwersyteckiej.
Student zna możliwości dalszej (studia II st., podyplomowe) bądź łączonej (studia równoległe, IPSiPN) edukacji.
Student zna statut uczelni i regulamin studiów w APS, strukturę dydaktyczną Instytutu Edukacji Artystycznej i administracyjną uczelni, organizacje studenckie działające w APS i Instytucie.
Student zna koncepcje i metody skutecznego organizowania procesu uczenia się.
Umiejętności
Student potrafi analizować możliwości kariery zawodowej związanej z realizowanymi studiami; planować swoją edukację na I st. studiów i dalszych etapach.
Student rozumie i potrafi właściwie zinterpretować zapisy regulaminu studiów, statutów organizacji studenckich, sylabusów i informacje udostępniane poprzez USOS.
Student umie korzystać z piśmiennictwa akademickiego i bibliotek naukowych; potrafi wyszukać w Internecie specjalistyczne informacje z dziedziny studiów.
Kompetencje społeczne
Studenta cechuje postawa samodzielności i odpowiedzialności za własną edukację i karierę zawodową; ma wewnętrzną motywację do zdyscyplinowanej pracy na studiach.
Student jest świadomym i pełnoprawnym uczestnikiem życia akademickiego uczelni; ma poczucie przynależności do społeczności studenckiej APS i krajowej, świadomość związanym z tym praw, przywilejów i powinności studenta.
Student jest świadomy społecznej szkodliwości plagiatorstwa w kształceniu akademickim.
Literatura
W cyklu 2020Z:
Literatura obowiązkowa Literatura uzupełniająca |
W cyklu 2021Z:
Literatura obowiązkowa Literatura uzupełniająca |
W cyklu 2022Z:
Literatura obowiązkowa Literatura uzupełniająca |
W cyklu 2023Z:
Literatura obowiązkowa Literatura uzupełniająca |
W cyklu 2024Z:
Literatura obowiązkowa Literatura uzupełniająca |
Uwagi
W cyklu 2020Z:
Proszę najpierw aktywować konto pocztowe (Office 365) na APS. [Instrukcja aktywacji konta Office 365 na APS: https://youtu.be/EgyUHd_j3-U ] Link do zespołu w MS Teams: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a71b85a20a60e4fd59f1e37ee6161461a%40thread.tacv2/conversations?groupId=c0aad723-df6a-4437-866e-83a546f95cd3&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 METODY KSZTAŁCENIA Wykład konwersatoryjny z metodami oglądowymi (internetowe pokazy multimedialne). Zadania indywidualne i grupowe. Dyskusja i „burza mózgów”. Forma aktywności - nakład pracy studenta |
W cyklu 2021Z:
Proszę najpierw aktywować konto pocztowe (Office 365) na APS. [Instrukcja aktywacji konta Office 365 na APS: https://youtu.be/EgyUHd_j3-U ] Link do zespołu w MS Teams: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aP3PjveBtkgUj6Og5fwCp-_CSZ13g79Sp8rqL-Y_wwBs1%40thread.tacv2/conversations?groupId=a11f10fb-1552-4c88-9e6d-856cdd429ad9&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 METODY KSZTAŁCENIA Wykład konwersatoryjny z metodami oglądowymi (internetowe pokazy multimedialne). Zadania indywidualne i grupowe. Dyskusja i „burza mózgów”. Forma aktywności - nakład pracy studenta |
W cyklu 2022Z:
Proszę najpierw aktywować konto pocztowe (Office 365) na APS. [Instrukcja aktywacji konta Office 365 na APS: https://youtu.be/EgyUHd_j3-U ] Link do zespołu w MS Teams: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aacEtq3N4ojYRKpug-njDqc7qqLdw84FnbovVPtd0aCA1%40thread.tacv2/conversations?groupId=0fe2a4cf-c327-4499-b560-1feae5b93d2c&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 METODY KSZTAŁCENIA Wykład konwersatoryjny z metodami oglądowymi (internetowe pokazy multimedialne). Zadania indywidualne i grupowe. Dyskusja i „burza mózgów”. Forma aktywności - nakład pracy studenta |
W cyklu 2023Z:
Proszę najpierw aktywować konto pocztowe (Office 365) na APS. [Instrukcja aktywacji konta Office 365 na APS: https://youtu.be/EgyUHd_j3-U ] Link do zespołu w MS Teams: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aT4icqL_DwR4W0XkwyU6nj1guL_773FVz7ayK0YjH1ak1%40thread.tacv2/conversations?groupId=0001ea98-f609-47a5-bf77-6ea0af468199&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 METODY KSZTAŁCENIA Wykład konwersatoryjny z metodami oglądowymi (internetowe pokazy multimedialne). Zadania indywidualne i grupowe. Dyskusja i „burza mózgów”. Forma aktywności - nakład pracy studenta |
W cyklu 2024Z:
Proszę najpierw aktywować konto pocztowe (Office 365) na APS. [Instrukcja aktywacji konta Office 365 na APS: https://youtu.be/EgyUHd_j3-U ] Link do zespołu w MS Teams: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3AAWigbjbic1XbaZYU1pL2ppxM3wjtdQIx8cJeEmDTSiU1%40thread.tacv2/conversations?groupId=58e638bd-e5b4-4bbd-8b4c-63e720803ee0&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 METODY KSZTAŁCENIA Wykład konwersatoryjny z metodami oglądowymi (internetowe pokazy multimedialne). Zadania indywidualne i grupowe. Dyskusja i „burza mózgów”. Forma aktywności - nakład pracy studenta |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: