Techniki multimedialne - 1 EP-3F-TMU1
TREŚCI PROGRAMOWE:
Elementy struktur obrazu cyfrowego, digitalizacja obrazu analogowego, analogowe i cyfrowe techniki edycji obrazu, elementy struktur wizualnych w kreacji obrazu komputerowego, elementy typografii w kreacji obrazu komputerowego, elementy przygotowania do druku, programy komputerowe do cyfrowej edycji obrazu cyfrowego (Adobe Photoshop), poszukiwanie indywidualnych form wyrazu poprzez rozwijanie umiejętności komponowania obrazu komputerowego, stosowania zabiegów formalnych przynależnych dyscyplinie, realizacja trzech utworów wizualnych.
W cyklu 2020L:
Przedmiot realizuje treści kształcenia w zakresie obejmującym: |
W cyklu 2021L:
TREŚCI PROGRAMOWE: analogowe i cyfrowe techniki edycji obrazu W ramach przedmiotu Student/ka zobowiązany/a jest do przygotowania dwóch zadań wykonanych w wybranych technikach cyfrowych Ćwiczenia realizowane są w programach pakietu Adobe, Krita, Tinkercad itp. |
W cyklu 2022L:
Program zajęć obejmuje naukę programu Photoshop oraz realizacje zadań projektowych, których kanwą są wybrane utwory wizualne współczesnych artystów. Przedmiot realizuje treści kształcenia w zakresie obejmującym: |
W cyklu 2023L:
Program zajęć obejmuje naukę programu Photoshop oraz realizacje zadań projektowych, których kanwą są wybrane utwory wizualne współczesnych artystów. Przedmiot realizuje treści kształcenia w zakresie obejmującym: |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023L: | W cyklu 2020L: | W cyklu 2021L: | W cyklu 2022L: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Student ma wiedzę o środkach wyrazu i możliwościach kreacji obrazu cyfrowego, w tym w oparciu o obraz analogowy.
Student posiada wiedzę o technologicznych zagadnieniach dotyczących realizacji prac o cechach obrazu cyfrowego cyfrowej edycji w programach komputerowych.
Student zna tendencje rozwojowe oraz widzi zależności pomiędzy multimediami i innymi dyscyplinami.
Student zna uwarunkowania i skutki praktyki multimedialnej w kontekście fundamentalnych dylematów współczesnej cywilizacji.
Student posiada podstawową wiedzę o sposobach eksponowania w przestrzeni galeryjnej przy użyciu technologii cyfrowych.
Umiejętności
Świadomie posługuje się poznanymi technikami multimedialnymi, przyporządkowując umiejętności manualne i wiedzę warsztatową realizacji koncepcji artystycznej.
Potrafi podejmować samodzielne artystyczne działania wizualne z zakresu multimediów.
W projektowaniu własnych prac artystycznych podejmuje samodzielne decyzje co do ich tematu i kompozycji oraz znajduje własne rozwiązania warsztatowe, odwołując się do doświadczeń artystycznych i wykorzystując wiedzę z innych dyscyplin.
Potrafi dokonać analizy własnej pracy pod względem oryginalności koncepcji, kreatywności realizacji oraz poprawności wykorzystania technik multimedialnych.
Potrafi zorganizować profesjonalną ekspozycję prac własnych oraz innych twórców w przestrzeni wystawienniczej i publicznej.
Planuje i organizuje w ramach praktyki fotograficznej swoją pracę indywidualną lub współpracując z innymi w ramach prac zespołowych (także o charakterze interdyscyplinarnym).
Samodzielnie doskonali poznane techniki warsztatowe poprzez umiejętne, systematyczne, konsekwentne dalsze indywidualne ćwiczenia.
Kompetencje społeczne
Jest świadomy konieczności doskonalenia własnego warsztatu.
Rozumie, z jakiej szkoły artystycznej wywodzi się jego nauczyciel.
Cechuje się zdolnością rzeczowej analizy własnych prac artystycznych pod kątem oryginalności koncepcyjnej, jakości warsztatowej, relacji do innych dzieł sztuki i oceny artystycznej.
Świadomie i odpowiedzialnie uczestniczy w życiu kulturalnym, przyjmując zasadę dbałości o zachowanie dziedzictwa sztuki regionalnej, polskiej i europejskiej.
Jest gotów do efektywnego komunikowania się i inicjowania działań artystycznych w społeczeństwie oraz prezentowania zadań w przystępnej formie, w tym z zastosowaniem technologii informacyjnych.
Kryteria oceniania
Ocena aktywności studenta na zajęciach.
Ocena wykonanych prac
Ocena na podstawie obserwacji i wypowiedzi ustnej.
-
Zajęcia zdalne w formie wykładów i rozmowy dydaktycznej, kontakt online (program TEAMS), mailowy, messenger, fb
-
Przesłanie multimedialnych prezentacji z wykładów (poszerzonych o materiały np.: komentarze, linki do filmów, artykułów w internecie) na
adres mailowy grupy studentów. Wskazanie dodatkowych lektur oraz linków do stron www ułatwiających recepcję wykładu wraz z
zadaniami do realizacji (lektury udostępnione studentom w formie scanów)
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
1. Arnheim R. Sztuka i percepcja wzrokowa. Psychologia twórczego oka. Łódź, 2012
2. Frutiger A. Człowiek i jego znaki. Kraków, 2012
3. Hornung D. Kolor. Kurs dla artystów i projektantów. Kraków, 2009
4. Kandyński W. Punkt i linia a płaszczyzna. Warszawa, 1986
W cyklu 2022L:
Przewodnik po fotografii współczesnej, Wydawnictwo: Arkady, 2015 |
W cyklu 2023L:
Przewodnik po fotografii współczesnej, Wydawnictwo: Arkady, 2015 |
Uwagi
W cyklu 2020L:
Przesłanie multimedialnych prezentacji z wykładów (poszerzonych o materiały np.: komentarze, linki do filmów, artykułów w internecie) na adres mailowy grupy studentów. Wskazanie dodatkowych lektur oraz linków ułatwiających recepcję wykładu wraz z zadaniami do realizacji (lektury udostępnione studentom w formie scanów) Materiały i linki dotyczące poszczególnych zajęć, opisy zadań, instrukcje udostępniane w TEAMS na tablicy oraz w zakładce pliki. |
W cyklu 2022L:
Metody kształcenia: Dyskusja, demonstracja, mapa myśli, prezentacja narzędzi i programów niezbędnych do realizacji ćwiczeń, wprowadzenie nowych zagadnień poprzedza krótki wykład lub prezentacja, realizacja projektów. Nakład pracy: Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia - 30 godz. |
W cyklu 2023L:
Metody kształcenia: Dyskusja, demonstracja, mapa myśli, prezentacja narzędzi i programów niezbędnych do realizacji ćwiczeń, wprowadzenie nowych zagadnień poprzedza krótki wykład lub prezentacja, realizacja projektów. Nakład pracy: Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia - 30 godz. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: