Psychospołeczne aspekty niepełnosprawności z uwzględnieniem specjalnych potrzeb edukacyjnych EP-3F-PNE
TREŚCI PROGRAMOWE:
Integracja i inkluzja. Dziecko z niepełnosprawnością fizyczną i intelektualną w szkole ogólnodostępnej; dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i ich funkcjonowanie w szkole. Dzieci zaniedbane i pozbawione opieki. Wyrównywanie szans edukacyjnych. Dziecko zdolne. Odkrywanie i rozwijanie predyspozycji i uzdolnień. Rozpoznawanie specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów i ich uwarunkowań (zakres diagnozy funkcjonalnej, narzędzia stosowane w diagnozie). Dostosowywanie procesu kształcenia do specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów (projektowanie wsparcia, konstruowanie indywidualnych programów). Ocena skuteczności wsparcia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Praca z uczniem z trudnościami w uczeniu się - przyczyny, przejawy. Specyficzne trudności w uczeniu się (dysleksja, dysgrafia, dysortografia i dyskalkulia). Diagnoza nauczycielska ─ techniki diagnostyczne w pedagogice. Przezwyciężanie trudności w uczeniu się. Trudności w uczeniu się wynikające z dysfunkcji sfery percepcyjno-motorycznej oraz zaburzeń rozwoju zdolności (np. językowych, arytmetycznych) i sposoby ich przezwyciężania.
W cyklu 2020L:
Opis szczegółowych treści programowych 1. Zajęcia organizacyjne • wprowadzenie w tematykę ćwiczeń z zakresu „Psychospołecznych aspektów niepełnosprawności z uwzględnieniem specjalnych potrzeb edukacyjnych” 2. Specjalne potrzeby edukacyjne w praktyce pedagogicznej: wprowadzenie • definicja specjalnych potrzeb edukacyjnych 3. Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim • objawy niepełnosprawności intelektualnej (wiek: przedszkolny, młodszy wiek szkolny, starszy wiek szkolny) 4. Metoda baśniowych spotkań - praca pedagogiczna z uczniem niepełnosprawnym intelektualnie w stopniu lekkim 5. Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu • objawy spektrum zaburzeń autystycznych (wiek dziecka: przedszkolny, młodszy wiek szkolny, starszy wiek szkolny) 6. Trening umiejętności społecznych – praca pedagogiczna z uczniem o zaburzeniach ze spektrum autyzmu • deficyty komunikacyjne w zespole Aspergera 7. Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów zdolnych • objawy szczególnych uzdolnień (wiek dziecka: przedszkolny, młodszy wiek szkolny, starszy wiek szkolny) 8. Metoda projektów – praca pedagogiczna z uczniem zdolnym • geneza i istota metody projektów 9. Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się • definicja syndromu specyficznych trudności w uczeniu się czytania i pisania (dysleksja, dysortografia, dysgrafia) 10. Ćwiczenia reedukacyjne – uczeń z dysleksją • dysleksja w strategiach myślenia (Jak myśli uczeń z dysleksją?) 11. Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów zagrożonych niedostosowaniem społecznym • definicje: niedostosowanie społeczne/zagrożenie niedostosowaniem społecznym 12. Trening zastępowania agresji (ART) – praca pedagogiczna z uczniem zagrożonym niedostosowaniem społecznym • składniki treningu zastępowania agresji (ART); zasady wdrażania treningu 13. Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z niepełnosprawnością ruchową • definicja i przyczyny niepełnosprawności ruchowej 14. Bajkoterapia – praca pedagogiczna z uczniem niepełnosprawnym ruchowo • definicje: biblioterapia/bajko – terapia 15. Diagnoza pedagogiczna. Podstawy konstruowania Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych. Podsumowanie zajęć – portfolio • uczeń zdolny – analiza dostępnych narzędzi diagnostycznych |
W cyklu 2021L:
Opis szczegółowych treści programowych: 1. Zajęcia organizacyjne • wprowadzenie w tematykę ćwiczeń z zakresu „Psychospołecznych aspektów niepełnosprawności z uwzględnieniem specjalnych potrzeb edukacyjnych” 2. Specjalne potrzeby edukacyjne w praktyce pedagogicznej: wprowadzenie • definicja specjalnych potrzeb edukacyjnych 3. Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim • objawy niepełnosprawności intelektualnej (wiek: przedszkolny, młodszy wiek szkolny, starszy wiek szkolny) 4. Metoda baśniowych spotkań - praca pedagogiczna z uczniem niepełnosprawnym intelektualnie w stopniu lekkim • definicje pojęć: metoda baśniowych spotkań 5. Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu • objawy spektrum zaburzeń autystycznych (wiek dziecka: przedszkolny, młodszy wiek szkolny, starszy wiek szkolny) 6. Trening umiejętności społecznych – praca pedagogiczna z uczniem o zaburzeniach ze spektrum autyzmu • deficyty komunikacyjne w zespole Aspergera 7. Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów zdolnych • objawy szczególnych uzdolnień (wiek dziecka: przedszkolny, młodszy wiek szkolny, starszy wiek szkolny) 8. Metoda projektów – praca pedagogiczna z uczniem zdolnym • geneza i istota metody projektów 9. Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się • definicja syndromu specyficznych trudności w uczeniu się czytania i pisania (dysleksja, dysortografia, dysgrafia) 10. Gry i zabawy dydaktyczne – uczeń z dysleksją • definicje pojęć: rozrywka umysłowa, zabawa, gra 11. Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów zagrożonych niedostosowaniem społecznym • definicje: niedostosowanie społeczne/zagrożenie niedostosowaniem społecznym 12. Trening zastępowania agresji (ART) – praca pedagogiczna z uczniem zagrożonym niedostosowaniem społecznym • składniki treningu zastępowania agresji (ART); zasady wdrażania treningu 13. Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z niepełnosprawnością ruchową • definicja i przyczyny niepełnosprawności ruchowej 14. Bajkoterapia – praca pedagogiczna z uczniem niepełnosprawnym ruchowo • definicje: biblioterapia/bajko – terapia 15. Diagnoza pedagogiczna. Podstawy konstruowania Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych. Podsumowanie zajęć – portfolio • uczeń zdolny – analiza dostępnych narzędzi diagnostycznych |
W cyklu 2022L:
1. Zajęcia organizacyjne • wprowadzenie w tematykę ćwiczeń z zakresu „Psychospołecznych aspektów niepełnosprawności z uwzględnieniem specjalnych potrzeb edukacyjnych” 2. Specjalne potrzeby edukacyjne w praktyce pedagogicznej: wprowadzenie • definicja specjalnych potrzeb edukacyjnych 3. Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim • objawy niepełnosprawności intelektualnej (wiek: przedszkolny, młodszy wiek szkolny, starszy wiek szkolny) 4. Metoda baśniowych spotkań - praca pedagogiczna z uczniem niepełnosprawnym intelektualnie w stopniu lekkim 5. Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu • objawy spektrum zaburzeń autystycznych (wiek dziecka: przedszkolny, młodszy wiek szkolny, starszy wiek szkolny) 6. Trening umiejętności społecznych – praca pedagogiczna z uczniem o zaburzeniach ze spektrum autyzmu • deficyty komunikacyjne w zespole Aspergera 7. Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów zdolnych • objawy szczególnych uzdolnień (wiek dziecka: przedszkolny, młodszy wiek szkolny, starszy wiek szkolny) 8. Metoda projektów – praca pedagogiczna z uczniem zdolnym • geneza i istota metody projektów 9. Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się • definicja syndromu specyficznych trudności w uczeniu się czytania i pisania (dysleksja, dysortografia, dysgrafia) 10. Gry i zabawy dydaktyczne – uczeń z dysleksją • definicje pojęć: rozrywka umysłowa, zabawa, gra 11. Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów zagrożonych niedostosowaniem społecznym • definicje: niedostosowanie społeczne/zagrożenie niedostosowaniem społecznym 12. Trening zastępowania agresji (ART) – praca pedagogiczna z uczniem zagrożonym niedostosowaniem społecznym • składniki treningu zastępowania agresji (ART); zasady wdrażania treningu 13. Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z niepełnosprawnością ruchową • definicja i przyczyny niepełnosprawności ruchowej 14. Bajkoterapia – praca pedagogiczna z uczniem niepełnosprawnym ruchowo • definicje: biblioterapia/bajko – terapia 15. Diagnoza pedagogiczna. Podstawy konstruowania Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych. Podsumowanie zajęć – portfolio • uczeń zdolny – analiza dostępnych narzędzi diagnostycznych |
W cyklu 2023L:
1. Zajęcia organizacyjne wprowadzenie w tematykę ćwiczeń z zakresu „Psychospołecznych aspektów niepełnosprawności z uwzględnieniem specjalnych potrzeb edukacyjnych” 2. Specjalne potrzeby edukacyjne w praktyce pedagogicznej: wprowadzenie definicja specjalnych potrzeb edukacyjnych 3. Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim objawy niepełnosprawności intelektualnej (wiek: przedszkolny, młodszy wiek szkolny, starszy wiek szkolny) 4. Metoda baśniowych spotkań - praca pedagogiczna z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim definicje pojęć: metoda baśniowych spotkań 5. Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu objawy spektrum zaburzeń autystycznych (wiek dziecka: przedszkolny, młodszy wiek szkolny, starszy wiek szkolny) 6. Trening umiejętności społecznych – praca pedagogiczna z uczniem o zaburzeniach ze spektrum autyzmu deficyty komunikacyjne w zespole Aspergera 7. Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów zdolnych objawy szczególnych uzdolnień (wiek dziecka: przedszkolny, młodszy wiek szkolny, starszy wiek szkolny) 8. Metoda projektów – praca pedagogiczna z uczniem zdolnym geneza i istota metody projektów 9. Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się definicja syndromu specyficznych trudności w uczeniu się czytania i pisania (dysleksja, dysortografia, dysgrafia) 10. Gry i zabawy dydaktyczne – uczeń z dysleksją definicje pojęć: rozrywka umysłowa, zabawa, gra 11. Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów zagrożonych niedostosowaniem społecznym definicje: niedostosowanie społeczne/zagrożenie niedostosowaniem społecznym 12. Trening zastępowania agresji (ART) – praca pedagogiczna z uczniem zagrożonym niedostosowaniem społecznym składniki treningu zastępowania agresji (ART); zasady wdrażania treningu 13. Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z niepełnosprawnością ruchową definicja i przyczyny niepełnosprawności ruchowej 14. Bajkoterapia – praca pedagogiczna z uczniem niepełnosprawnym ruchowo definicje: biblioterapia/bajko – terapia |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Student zna pojęcie niepełnosprawności w perspektywie fizycznej, psychicznej i społecznej.
Ma wiedzę o psychologicznych skutkach niepełnosprawności oraz charakteryzuje społeczny aspekt niepełnosprawności.
Ma wiedzę w zakresie edukacji włączającej, a także sposobów realizacji zasady inkluzji.
Ma wiedzę na temat specyfiki funkcjonowania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym uczniów szczególnie uzdolnionych.
Ma wiedzę na temat projektowania i prowadzenia działań diagnostycznych w praktyce pedagogicznej.
Umiejętności
Potrafi zinterpretować związek między wartościami i poziomem organizacji społecznego środowiska rozwoju a orientacją temporalną.
Potrafi analizować źródła przekonań adaptacyjnych i dezadaptacyjnych.
Potrafi zaprezentować uwarunkowania stylu życia w okresie od dzieciństwa po późną dorosłość.
Diagnozuje potrzeby, możliwości i zdolności każdego ucznia.
Potrafi adekwatnie do sytuacji i do potrzeb uczniów dobierać, tworzyć i dostosowywać materiały i środki, w celu samodzielnego projektowania i efektywnego realizowania działań pedagogicznych, dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.
Posiada umiejętność projektowania i realizacji zindywidualizowanego programu kształcenia i wychowania.
Posiada umiejętność pracy z uczniami, rozbudzając ich zainteresowania i rozwijając ich uzdolnienia poprzez właściwy dobór treści, zadań i form pracy samokształceniowej oraz promowanie osiągnięć uczniów.
Kompetencje społeczne
Ma świadomość obciążeń, zasobów osobistych i zasobów społecznych.
Ma świadomość znaczenia wsparcia osób z różnym rodzajem i stopniem niepełnosprawności.
Jest gotów do budowania wzajemnego zaufania między wszystkimi uczestnikami procesu kształcenia, w tym rodzicami (opiekunami) ucznia, posiada kompetencje umożliwiające włączanie ich w działania sprzyjające efektywnemu nauczaniu.
Ma kompetencje do posługiwania się uniwersalnymi zasadami i normami etycznymi w swojej działalności, kierowania się szacunkiem dla każdego człowieka.
Jest gotowy do pracy w zespole – poprzez nawiązywanie umiejętnej współpracy z innymi nauczycielami, pedagogami i rodzicami uczniów, oraz innymi osobami tworzącymi społeczność szkolną i lokalną.
Literatura
W cyklu 2020L:
Spis literatury obowiązkowej i uzupełniającej 1. Specjalne potrzeby edukacyjne w praktyce pedagogicznej: wprowadzenie 2. Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim 3. Metoda baśniowych spotkań - praca pedagogiczna z uczniem niepełnosprawnym intelektualnie w stopniu lekkim 4. Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu 5. Trening umiejętności społecznych – praca pedagogiczna z uczniem o zaburzeniach ze spektrum autyzmu 6. Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów zdolnych 7. Metoda projektów – praca pedagogiczna z uczniem zdolnym 8. Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się 9. Ćwiczenia reedukacyjne – uczeń z dysleksją 10. Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów zagrożonych niedostosowaniem społecznym 11. Trening zastępowania agresji (ART) – praca pedagogiczna z uczniem zagrożonym niedostosowaniem społecznym 12. Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z niepełnosprawnością ruchową 13. Bajkoterapia – praca pedagogiczna z uczniem niepełnosprawnym ruchowo 14. Diagnoza pedagogiczna. Podstawy konstruowania Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych. Podsumowanie zajęć – portfolio |
W cyklu 2021L:
Spis literatury: 1. Specjalne potrzeby edukacyjne w praktyce pedagogicznej: wprowadzenie 2. Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim 3. Metoda baśniowych spotkań - praca pedagogiczna z uczniem niepełnosprawnym intelektualnie w stopniu lekkim 4. Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu 5. Trening umiejętności społecznych – praca pedagogiczna z uczniem o zaburzeniach ze spektrum autyzmu 6. Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów zdolnych 7. Metoda projektów – praca pedagogiczna z uczniem zdolnym 8. Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się 9. Ćwiczenia reedukacyjne – uczeń z dysleksją 10. Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów zagrożonych niedostosowaniem społecznym 11. Trening zastępowania agresji (ART) – praca pedagogiczna z uczniem zagrożonym niedostosowaniem społecznym 12. Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z niepełnosprawnością ruchową 13. Bajkoterapia – praca pedagogiczna z uczniem niepełnosprawnym ruchowo 14. Diagnoza pedagogiczna. Podstawy konstruowania Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych. Podsumowanie zajęć – portfolio |
W cyklu 2022L:
1. Specjalne potrzeby edukacyjne w praktyce pedagogicznej: wprowadzenie 2. Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim 3. Metoda baśniowych spotkań - praca pedagogiczna z uczniem niepełnosprawnym intelektualnie w stopniu lekkim 4. Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu 5. Trening umiejętności społecznych – praca pedagogiczna z uczniem o zaburzeniach ze spektrum autyzmu 6. Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów zdolnych 7. Metoda projektów – praca pedagogiczna z uczniem zdolnym 8. Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się 9. Ćwiczenia reedukacyjne – uczeń z dysleksją 10. Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów zagrożonych niedostosowaniem społecznym 11. Trening zastępowania agresji (ART) – praca pedagogiczna z uczniem zagrożonym niedostosowaniem społecznym 12. Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z niepełnosprawnością ruchową 13. Bajkoterapia – praca pedagogiczna z uczniem niepełnosprawnym ruchowo 14. Diagnoza pedagogiczna. Podstawy konstruowania Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych. Podsumowanie zajęć – portfolio |
W cyklu 2023L:
Literatura obowiązkowa Literatura uzupełniająca |
Uwagi
W cyklu 2020L:
Opis metod kształcenia Formą kształcenia w okresie zawieszenia zajęć w trybie stacjonarnym jest edukacja zdalna z wykorzystaniem następujących narzędzi komunikacji elektronicznej: - aplikacja MS Teams (realizacja ćwiczeń w czasie rzeczywistym według obowiązującego planu zajęć; dokumentacja prac zaliczeniowych i wykonanych prac domowych w Pliki/Teams) - aplikacja Forms (prowadzenie listy obecności; prowadzenie kolokwiów zaliczeniowych) - poczta USOSmail, APSmail, czat Teams (indywidualny kontakt z wykładowcą podczas dyżurów: wtorek g. 11.30-12.30, środa g. 9.30-10.30) Nakład pracy studenta liczba godzin kontaktowych – 30 godz. Link do zespołu grupy ćwiczeniowej na Teams (gr. II DZEP-ATM): https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a9ff56aaaea77461e9f623e67db5100b0%40thread.tacv2/conversations?groupId=fa7124c7-dbca-4a1e-899a-50d4420ca7b6&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Kod zespołu na Teams (gr. II DZEP-ATM): mw47yc0 Link do zespołu grupy ćwiczeniowej na Teams (gr. II DZEP-MCM): https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a141ee55eac974f788e06245917791f17%40thread.tacv2/conversations?groupId=d7b5918c-79fe-4523-8f85-d6e658490f3c&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Kod zespołu na Teams (gr. II DZEP-MCM): 12d5261 Kontakt do wykładowcy: mwalachowska@aps.edu.pl |
W cyklu 2021L:
Opis metod kształcenia i nakład pracy studenta: Opis metod kształcenia (edukacja w trybie stacjonarnym): - ćwiczenia: rozmowa kierowana, działania praktyczne/problemowe, miniprojekty grupowe, metody aktywizujące, prezentacje multimedialne w wykonaniu wykładowcy Opis narzędzi komunikacji elektronicznej (edukacja w trybie zdalnym): - aplikacja MS Teams (realizacja ćwiczeń w czasie rzeczywistym według obowiązującego planu zajęć; dokumentacja prac zaliczeniowych i wykonanych ćwiczeń w Pliki/Teams) - aplikacja Forms (prowadzenie listy obecności; prowadzenie kolokwiów zaliczeniowych) - poczta mailowa w domenie APS, czat Teams (indywidualny kontakt z wykładowcą podczas dyżurów) liczba godzin kontaktowych – 30 godz. Link do zespołu grupy ćwiczeniowej na Teams (gr. II DZEP-ATM): https://teams.microsoft.com/l/team/19%3amod3PYWE5suH6ORdii-vbj8JiI2uJVozFa5WOBAsEfg1%40thread.tacv2/conversations?groupId=a3fe2b5b-4dc9-46b6-8ea3-3a0bc25b081a&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Link do zespołu grupy ćwiczeniowej na Teams (gr. II DZEP-MCM ): https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a3QPVIbqKZo5r3FEjV-wqDHOojOMJqeOOs2hGTmRKH9w1%40thread.tacv2/conversations?groupId=bead501f-a076-4e43-90e2-2d00dd9f625c&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Kontakt do wykładowcy: mwalachowska@aps.edu.pl |
W cyklu 2022L:
Opis metod kształcenia: - ćwiczenia: rozmowa kierowana, działania praktyczne/problemowe, miniprojekty grupowe, metody aktywizujące, prezentacje multimedialne w wykonaniu wykładowcy Opis narzędzi komunikacji elektronicznej: - aplikacja MS Teams (archiwizacja środków dydaktycznych; archiwizacja prac zaliczeniowych), - poczta mailowa w domenie APS, czat MS Teams (indywidualny kontakt z wykładowcą). liczba godzin kontaktowych – 30 godz. Link do zespołu grupy ćwiczeniowej na Teams (gr. II DZEP-ATM): https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a6oGM61w0dq3lbcwmw364cgZYWPXFZxE6THoLEK7p6nk1%40thread.tacv2/conversations?groupId=695031e7-cc47-4099-9a6d-faf06ffe2e06&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Link do zespołu grupy ćwiczeniowej na Teams (gr. II DZEP-MCM ): https://teams.microsoft.com/l/team/19%3agSyRR8tMKyBiOgN31nJkOeaH9QtkPVonTSP9LgZEt2I1%40thread.tacv2/conversations?groupId=d754b515-bfc5-435a-b332-518aa9c10f55&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Kontakt do wykładowcy: dr Magdalena Wałachowska (mwalachowska@aps.edu.pl) |
W cyklu 2023L:
Opis metod kształcenia: rozmowa kierowana, działania praktyczne/problemowe, miniprojekty grupowe, metody aktywizujące, prezentacje multimedialne w wykonaniu wykładowcy Opis narzędzi komunikacji elektronicznej: aplikacja MS Teams (archiwizacja środków dydaktycznych; archiwizacja efektów kształcenia w postaci prac zaliczeniowych); liczba godzin kontaktowych – 30 godz. Link do zespołu grupy ćwiczeniowej na Teams (gr. II DZEP-ATM) gr. 1: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3AR0NBCdTfgaYkogif4p-AZEg_gLb4TZNeFkbz-yTOBfs1%40thread.tacv2/conversations?groupId=ea21a540-8a53-4f15-8b9b-317e12d4fb2c&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Link do zespołu grupy ćwiczeniowej na Teams (gr. II DZEP-MCM ) gr. 2: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3A23m98EFKxsPNhnkCIsbglfYtYuoCF3HkvPEY5Ds4f3k1%40thread.tacv2/conversations?groupId=173b7a12-6324-43b7-8795-2c293423f95a&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Kontakt do wykładowcy: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: