Projektowanie graficzne - 1 EP-3F-PGR1
TREŚCI PROGRAMOWE:
Wprowadzenie w problematykę przedmiotu. Rys historyczny. Prezentacja i analiza wybranych prac graficznych. Teoria i zasady efektywnej komunikacji wizualnej w odniesieniu do prac artystycznych. Realizacja koncepcji identyfikacji wizualnej - etapy i sposoby pracy. Zastosowanie komputerowych programów graficznych w projektowaniu (Adobe Illustrator i inne). Prezentacja sprzętu oraz oprogramowania.
W cyklu 2020Z:
Wprowadzenie w problematykę przedmiotu. Rys historyczny. Prezentacja i analiza wybranych prac graficznych. Teoria i zasady efektywnej komunikacji wizualnej w odniesieniu do prac artystycznych. Realizacja koncepcji identyfikacji wizualnej - etapy i sposoby pracy. Zastosowanie komputerowych programów graficznych w projektowaniu (Adobe Illustrator i inne). Prezentacja sprzętu oraz oprogramowania. |
W cyklu 2021Z:
Treści Przedmiot jest skoncentrowany na tworzeniu grafiki przy użyciu narzędzi cyfrowych. Zagadnienia poruszane na zajęciach dotyczą typografii, tego co decyduje o jakości projektu graficznego, tworzenia znaków i technicznych narzędzi do wykonania projektu graficznego. Przygotowują do realizacji samodzielnych projektów z zakresu grafiki. Liczba godzin 30 1.Typografia 2. Dobry i zły projekt graficzny 3. Plakat typograficzny 4 Piktogramy |
W cyklu 2022Z:
Wprowadzenie w problematykę przedmiotu. Rys historyczny. Prezentacja i analiza wybranych prac graficznych. Teoria i zasady efektywnej komunikacji wizualnej w odniesieniu do prac artystycznych. Realizacja koncepcji identyfikacji wizualnej - etapy i sposoby pracy. Zastosowanie komputerowych programów graficznych w projektowaniu (Adobe Illustrator i inne). Prezentacja sprzętu oraz oprogramowania. |
W cyklu 2023Z:
Wprowadzenie w problematykę przedmiotu. Rys historyczny. Prezentacja i analiza wybranych prac graficznych. Teoria i zasady efektywnej komunikacji wizualnej w odniesieniu do prac artystycznych. Realizacja koncepcji identyfikacji wizualnej - etapy i sposoby pracy. Zastosowanie komputerowych programów graficznych w projektowaniu (Adobe Illustrator i inne). Prezentacja sprzętu oraz oprogramowania. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022Z: | W cyklu 2024Z: | W cyklu 2021Z: | W cyklu 2023Z: | W cyklu 2020Z: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Student zna podstawowe pojęcia z zakresu projektowania graficznego.
Student ma wiedzę o środkach wyrazu i możliwościach kreacji w sztuce w ramach przedmiotu.
Student posiada podstawową wiedzę z zakresu historii projektowania graficznego.
Student zna tendencje rozwojowe z zakresu rysunku oraz widzi zależności pomiędzy rysunkiem i innymi dyscyplinami.
Student w podstawowym zakresie poznał narzędzia używane do przygotowania projektów graficznych.
Zna teorie i zasady komunikowania środków wizualnych oraz ich odniesienia do realizacji i prezentacji prac artystycznych w sztukach plastycznych.
Umiejętności
Student potrafi dokonać analizy własnej pracy rysunkowej pod względem oryginalności koncepcji, kreatywności realizacji oraz poprawności wykorzystania technik rysunkowych.
Student świadomie posługuje się poznanymi technikami rysunkowymi, przyporządkowując umiejętności manualne i wiedzę warsztatową realizacji koncepcji artystycznej. Potrafi zaprojektować i wykonać zadanie z projektowania graficznego.
Student w zakresie projektowania graficznego, komunikacji wizualnej i wystawiennictwa, prawidłowo wykorzystuje poznane narzędzia, techniki i technologie.
Student potrafi zaprojektować i zrealizować wizualny komunikat o treściach cywilizacyjnych bądź społecznych (plakat, baner, ulotkę itp.).
Student współpracuje w zespole wykonującym zadanie projektowe.
Kompetencje społeczne
Student jest świadomy konieczności doskonalenia własnego warsztatu.
Student cechuje się zdolnością rzeczowej analizy własnych prac artystycznych pod kątem oryginalności koncepcyjnej, jakości warsztatowej, relacji do innych dzieł sztuki i oceny artystycznej.
Student rozumie z jakiej szkoły artystycznej wywodzi się jego nauczyciel.
Student jest gotów do efektywnego komunikowania się i inicjowania działań artystycznych w społeczeństwie oraz prezentowania zadań w przystępnej formie, w tym z zastosowaniem technologii informacyjnych.
Kryteria oceniania
Punkty ECTS 2 (w przełożeniu na godziny):
30h zajęć stacjonarnych
30h pracy własnej studenta (przygotowanie do zajęć, przygotowanie do zaliczenia)
Literatura
W cyklu 2020Z:
Literatura obowiązkowa: Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2021Z:
Literatura obowiązkowa: Bringhurst R. (2018) Elementarz stylu w typografii, Kraków Literatura uzupełniająca: Mitchell M. Wightman S. (2012) Typografia książki. Podręcznik projektanta, Kraków Hardziej P., Wawrzkiewicz R. (2016) Ogólnopolskie Wystawy Znaków Graficznych, Kraków |
W cyklu 2022Z:
Literatura obowiązkowa: Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2023Z:
Literatura obowiązkowa: Literatura uzupełniająca: |
Uwagi
W cyklu 2020Z:
prezentacja multimedialna powiązana z tematyką zadania, dialog dydaktyczny, omawianie zagadnień teoretycznych, dyskusja dydaktyczna, przegląd prac i prezentacji. |
W cyklu 2021Z:
METODY KSZTAŁCENIA Zespoły na platformie Teams: NAKŁAD PRACY STUDENTA |
W cyklu 2022Z:
prezentacja multimedialna powiązana z tematyką zadania, dialog dydaktyczny, omawianie zagadnień teoretycznych, dyskusja dydaktyczna, przegląd prac i prezentacji. Godziny zajęciowe/warsztaty: 30 godz. Praca własna studenta/ przygotowanie się do zajęć, lektury: 10 |
W cyklu 2023Z:
prezentacja multimedialna powiązana z tematyką zadania, dialog dydaktyczny, omawianie zagadnień teoretycznych, dyskusja dydaktyczna, przegląd prac i prezentacji. Godziny zajęciowe/warsztaty: 30 godz. Praca własna studenta/ przygotowanie się do zajęć, lektury: 10 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: