Pracownia autorska - 1 EP-3F-PAR1
TREŚCI PROGRAMOWE:
Poznanie i praktyczne ćwiczenie, w ujęciu autorskim: elementów budowy obrazu i przestrzeni artystycznej, sposobów interpretacji procesu twórczego i samego dzieła, sposobów wyrażania własnych emocji. Zastosowanie wybranych technik i metod intermedialnych. Badanie relacji pomiędzy mediami. Strategie komunikowania poprzez użycie wielu mediów (tradycyjnych i nowoczesnych) Spójny komunikat wizualny, tekst, dźwięk, performance jako inne środki, dopełniające dyskurs o tradycyjnym obrazowaniu. Znaczenie, odbiór i możliwości wykorzystania obiektu artystycznego i działań przestrzennych w sztuce. Wybrane zagadnienia z zakresu języka wizualnego sztuk pięknych, w odniesieniu do realizowanego projektu. Umiejętności posługiwania się różnorodnymi środkami warsztatowymi z zakresu sztuk wizualnych. Przedmiot realizowany przez zaproszonych gości, którzy uzupełniają treści programowe o praktyczne podejście do realizowanych zagadnień.
W cyklu 2020L:
Edukacja Artystyczna II rok. Pracownia autorska, semestr letni 2020/21 |
W cyklu 2021L:
Edukacja Artystyczna II rok. Pracownia autorska, semestr letni 2020/21 |
W cyklu 2022L:
Edukacja Artystyczna II rok. Pracownia autorska, semestr letni 2020/21 |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Student ma pogłębioną wiedzę o celach, metodach, środkach ekspresji jakimi posługuje się w swojej pracy.
Wie, dlaczego wybrał określoną technikę i jak ten wybór wpływa na charakter wypowiedzi artystycznej.
Zna nowe technologie i poszukuje własnych kanałów ekspresji.
Wie, jak eksponować swoje dzieło i dzieła innych artystów w przestrzeni galerii jak i przestrzeni publicznej.
Student w pogłębiony sposób widzi swoje indywidualne poszukiwania artystyczne w kontekście teorii sztuki, dorobku innych artystów i dylematów współczesnej kultury.
Ma poszerzoną wiedzę dotyczącą kreatywności i twórczości człowieka.
Student ma poszerzoną o wiedzę o artystycznych i kulturowych zagadnieniach z obszaru swojej pracy artystycznej.
Umiejętności
Student w sposób pogłębiony potrafi zrealizować pracę artystyczną w wybranym przez siebie medium sztuk plastycznych.
Student potrafi poddać pogłębionej analizie i objaśnić własne prace artystyczne w odniesieniu do dawnych i współczesnych nurtów sztuki.
Potrafi dostrzec swoją kreatywność i kształtować ją poprzez długotrwały wysiłek pracy indywidualnej.
Potrafi w sposób przekonujący i pogłębiony prezentować własne koncepcje artystyczne, podejmując merytoryczną dyskusję oraz konstruktywnie przyjmując krytykę.
Student potrafi trafnie i precyzyjnie wypowiedzieć się o twórczości innych artystów.
Student potrafi interpretować i stosować przepisy o własności intelektualnej.
Kompetencje społeczne
Ma potrzebę czynnego uczestnictwa w kulturze.
Dostrzega potencjał twórczy innych artystów i jest w stanie wspomóc rozwój drugiego człowieka.
Jest świadomy konieczności nieustannego doskonalenie i jest zdolny do długotrwałego wysiłku nakierowanego na jeden cel.
Jednocześnie jego realizacje uwzględniają etyczny wymiar dzieła.
Kryteria oceniania
Metody oceny. Kryteria: oceniana będzie aktywność i zaangażowanie w trakcie zajęć (frekwencja i regularny rytm pracy), poziom artystyczny prac: oryginalność koncepcji, ale także wkład intelektualny; samodzielność myślenia w trakcie realizacji, umiejętność wyrażania i uzasadniania swoich wyborów.
Literatura
W cyklu 2020L:
Ćwiczenie I Rekonstrukcja przeszłości: |
W cyklu 2021L:
Ćwiczenie I Rekonstrukcja przeszłości: |
W cyklu 2022L:
Ćwiczenie I Rekonstrukcja przeszłości: |
Uwagi
W cyklu 2020L:
NAKŁAD PRACY STUDENTA - 60 |
W cyklu 2021L:
METODY KSZTAŁCENIA |
W cyklu 2022L:
METODY KSZTAŁCENIA |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: