Miksmedia (warsztaty z elementami tutoringu) EP-3F-MIK
TREŚCI PROGRAMOWE:
Wybrane sposoby integracji w działaniach edukacyjno-artystycznych (trzech różnych przestrzeni: realnej, wirtualnej i wyobrażeniowej, łączenie mediów analogowych i cyfrowych, odrębnych pól działania: rejestracji, przetworzenia, obserwacji, wyobraźni i emocji). Stymulacja rozwoju sensorycznego, poznawczego, emocjonalnego (zmysłowego, intelektualnego i emocjonalnego), a realizacja zadań w przestrzeni medialnej (rozwój twórczy) – przede wszystkim miksmedialnej. Konstruowanie procesu twórczego z zastosowaniem pytań badawczych i weryfikacją założeń. Efekt finalny procesu twórczego jako jeden z jego elementów. Interdyscyplinarny warsztat twórczy. Zastosowanie wybranych, adekwatnych do celów - metod i technik. Realizacja zadań przedmiotowych z wykorzystaniem metod tutoringowych (realizacja zindywidualizowanej ścieżki dochodzenia do określonego przez studenta celu, konsultowanie procesu i współtowarzyszenie, stawianie pytań, peer feedback).
W cyklu 2023L:
Realizacja indywidualnych zadań polegających na projektowaniu działania artystycznego o charakterze refleksyjnym lub autorefleksyjnym. Stworzenie kontraktu projektu i realizacja mixmedialna z uwzględnieniem preferencji warsztatowych studentów. Udostępnienie wyników działań w formie pokazu. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023L: | W cyklu 2024L: | W cyklu 2022L: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Student ma wiedzę o sztuce mediów i sztukach wizualnych, także w odniesieniu do historii sztuki oraz zna miejsce edukacji wizualnej w systemie nauk.
Student ma wiedzę o środkach wyrazu i możliwościach kreacji w sztuce w ramach przedmiotu.
Student zna tendencje rozwojowe w sztukach wizualnych oraz widzi zależności pomiędzy różnorodnymi dyscyplinami.
Student w podstawowym zakresie poznał narzędzia używane w tutoringu i wie, jak się nimi posługiwać.
Student wie, jak tworzyć prace o wysokim stopniu oryginalności na podstawie wiedzy z obszaru formy wizualnej, zjawisk w sztuce dawnej, współczesnej i najnowszej.
Student zna i rozumie wzorce leżące u podstaw kreacji artystycznej które umożliwiają swobodę i niezależność wypowiedzi artystycznej.
Student ma wiedzę obejmującą teorię i metodologię różnych subdyscyplin edukacji artystycznej, pedagogiki i psychologii i potrafi ją odnieść do działań praktycznych.
Umiejętności
Student potrafi dokonać analizy własnej pracy pod względem oryginalności koncepcji, kreatywności, realizacji oraz poprawności wykorzystania technik, a także relacji do innych dzieł.
Student umie realizować własne koncepcje w zakresie sztuki mediów i edukacji wizualnej, w tym podejmować samodzielne decyzje w odniesieniu do projektowania i realizacji prac artystycznych, wykorzystując właściwą technikę i technologię.
Student prawidłowo wykorzystuje poznane narzędzia, techniki i technologie.
Student umie planować efekty prac artystycznych w aspekcie estetycznym, społecznym i etycznym.
Student posiada umiejętności wykorzystywania wzorców leżących u podstaw kreacji artystycznej i potrafi przenieść je na działalność artystyczną, edukacyjną, wychowawczą.
Kompetencje społeczne
Student jest świadomy konieczności doskonalenia własnego warsztatu.
Student jest wrażliwy na społeczny kontekst sztuki, świadomie wykorzystuje ten kontekst w swojej pracy zawodowej.
Student cechuje się zdolnością rzeczowej analizy własnych prac artystycznych pod kątem oryginalności koncepcyjnej, jakości warsztatowej, relacji do innych dzieł sztuki oraz oceny artystycznej.
Student rozumie. z jakiej szkoły artystycznej wywodzi się jego nauczyciel.
Student potrafi pracować indywidualnie i w grupie.
Student jest gotów do efektywnego komunikowania się i inicjowania działań artystycznych w społeczeństwie oraz prezentowania zadań w przystępnej formie.
Student posiada świadomość swoich umiejętności i wiedzy, potrafi też inspirować i organizować proces uczenia się innych osób.
Student jest wrażliwy na problemy drugiego człowieka, charakteryzuje się postawą prospołeczną i poczuciem odpowiedzialności za innych.
Kryteria oceniania
ECTS 1 pkt. - 15 godz. kontaktowych, 15 godz. pracy własnej z elementami projektu.
Zaliczenie na podstawie indywidualnego projektu z użyciem mikamediów. Publiczna prezentacja wyników działań.
Literatura
Dziedziczak-Foltyn A., Karpińska-Musiał B, Sarnat-Ciastko A, (2020), Tutoring drogą do doskonałości akademickiej, Wydawnictwo Impuls
Kotarba-Kańczugowska M., Praca metodą projektową, Ośrodek Rozwoju Edukacji, w: https://www.ore.edu.pl/wp-content/plugins/download-attachments/includes/download.php?id=6869 z dnia 02.01.2023
Vaughan W., , (2000), Encyclopedia of Artists: Art movements, glossary, and index, Oxford University Press
Literatura indywidualnie dobrana ze studentami.
Uwagi
W cyklu 2023L:
ECTS 1 pkt. - 15 godz. kontaktowych, 15 godz. pracy własnej z elementami projektu. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: