Metodyka projektów edukacyjno-artystycznych w szkole EP-3F-MEA
TREŚCI PROGRAMOWE:
Rozpoznanie własnych motywacji i celów. Budowanie zespołów wokół wybranych problemów. Interesariusze – analiza. Drzewo problemów i drzewo celów. Formułowanie celów. Kryteria SMART. Dookreślenie celów i nazwy projektu. Zarządzanie ryzykiem. SWOT. Strategie projektu. Efekty projektu. Projektowanie ewaluacji. Ewaluacja trwająca (formatywna) i podsumowująca (konkluzywna). Plan działania. Tworzenie harmonogramu. Planowanie finansowe. Wydatki i przychody. Ocena i korekta planu. Rynek funduszy i wsparcia. Sektory gospodarki. Działanie w państwie demokratycznym. Organizacje pozarządowe. Prawodawstwo wobec NGO. Pojęcia projektu. Specyfika zdobywania funduszy w I i III sektorze. Wniosek o finansowanie. Specyfika i scenariusze ich pozyskiwania. Uzupełnienie planu działania: wprowadzenie planu zdobywania funduszy.
W cyklu 2021Z:
1. Prezentacja treści, terminarza i materiałów do zajęć oraz wymogów zaliczeniowych. Omówienie doświadczeń uczestników w tworzeniu projektów i zarządzaniu nimi. Rozpoznanie własnych motywacji i celów. |
W cyklu 2021L:
1. Prezentacja treści, terminarza i materiałów do zajęć oraz wymogów zaliczeniowych. Omówienie doświadczeń uczestników w tworzeniu projektów i zarządzaniu nimi. Rozpoznanie własnych motywacji i celów. |
W cyklu 2022Z:
4.10 Zajęcia organizacyjne. Poznajemy się. Wprowadzenie do zajęć: terminarz i materiały. Doświadczenia w tworzeniu projektów i zarządzaniu nimi. |
W cyklu 2023Z:
3.10 Zajęcia organizacyjne. Poznajemy się. Wprowadzenie do zajęć: terminarz i materiały. Doświadczenia w tworzeniu projektów i zarządzaniu nimi. |
W cyklu 2024Z:
01.paź Zajęcia organizacyjne. Poznajemy się. Wprowadzenie do zajęć: terminarz i materiały. Doświadczenia w tworzeniu projektów i zarządzaniu nimi. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/ka wie czym jest projekt i projektowanie, rozumie wieloaspektowość tego działania, zasady komunikowania interpersonalnego i społecznego, rolę i zadania nauczyciela w procesie kształtowania postaw i zachowań uczniów.
Student/ka zna niezbędne składowe struktury projektu, zasady, metody i techniki projektowania i ewaluacji.
Student/ka rozumie kontekst artystyczny, kulturowy, społeczny, finansowy, instytucjonalny, prawny prowadzonych działań projektowych.
Student/ka zna konwencjonalne i niekonwencjonalne metody nauczania, w tym metody aktywizujące; proces uczenia się przez działanie, odkrywanie lub dociekanie naukowe oraz pracę badawczą ucznia; metodę projektów; zasady doboru metod nauczania typowych dla danego przedmiotu lub rodzaju zajęć.
Student/ka rozumie znaczenie rozwijania umiejętności osobistych i społecznych uczniów; potrzebę kształtowania umiejętności współpracy uczniów, w tym grupowego rozwiązywania problemów oraz budowania systemu wartości i rozwijania postaw etycznych uczniów, a także kształtowania kompetencji komunikacyjnych i nawyków kulturalnych.
Student/ka rozumie podstawowe zasady dotyczące działań, marketingowych, własności intelektualnej i praw autorskich.
Umiejętności
Student/ka potrafi identyfikować złożone zjawiska i problemy wymagające podjęcia działań.
Student/ka potrafi projektować, realizować i monitorować działania z obszaru edukacji artystycznej i pedagogiki oraz podobnych działań wspomagających rozwój osobowy siebie i innych, prognozować przebieg i skutki planowanych działań.
Student/ka potrafi kreować sytuacje dydaktyczne służące
rozwojowi zainteresowań uczniów i popularyzacji wiedzy.
Studentka potrafi kierować pracą zespołu w tym: planować, organizować i monitorować realizację złożonych zespołowych działań.
Studentka potrafi samodzielnie planować i realizować program własnego rozwoju osobowego i zawodowego, a także inspirować uczestników procesów artystycznych i pedagogicznych do planowania i realizowania własnego rozwoju i uczenia się.
Kompetencje społeczne
Student/ka jest gotów/owa dokonywać krytycznej oceny wiedzy i umiejętności własnych oraz innych specjalistów, kreatywnego korzystania z wiedzy naukowej i zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązywaniem problemów.
Student/ka jest gotów/owa do zachęcania uczniów do podejmowania prób badawczych.
Student/ka jest gotów/owa do budowania systemu wartości i rozwijania postaw etycznych uczniów oraz kształtowania ich kompetencji komunikacyjnych i nawyków kulturalnych.
Student/ka jest gotów/owa do rozwijania u uczniów ciekawości, aktywności i samodzielności poznawczej oraz logicznego i krytycznego myślenia.
Student/ka jest gotów/owa stymulowania uczniów do uczenia się przez całe życie przez samodzielną pracę.
Student/ka świadomie i odpowiedzialnie podejmuje zobowiązania społeczne związane z realizacją zadań zawodowych nauczyciela, edukatora i animatora; inspiruje i organizuje działalność innych ludzi na rzecz środowiska społecznego, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy.
Student/ka komunikuje się w ramach współpracy i w sposób w miarę biegły prezentuje poglądy, wiedzę, projekty, dokonania, swobodnie posługując się potrzebnym repertuarem mediów.
Student/ka jest rzetelny/a i uczciwy/a w prezentowaniu wydarzeń i poglądów, prowadzi dialog z zachowaniem otwartości i równości prawa głosu.
Literatura
W cyklu 2021Z:
Obowiązkowa: |
W cyklu 2021L:
Obowiązkowa: |
W cyklu 2022Z:
Obowiązkowa: |
W cyklu 2023Z:
Obowiązkowa: |
W cyklu 2024Z:
Obowiązkowa: |
Uwagi
W cyklu 2021Z:
METODY KSZTAŁCENIA NAKŁAD PRACY STUDENTA |
W cyklu 2021L:
METODY KSZTAŁCENIA NAKŁAD PRACY STUDENTA |
W cyklu 2022Z:
Metody pracy: Nakład pracy: |
W cyklu 2023Z:
Metody pracy: Nakład pracy: |
W cyklu 2024Z:
Metody pracy: Nakład pracy: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: