Licencjacka pracownia artystyczna - 1 EP-3F-LA1
TREŚCI PROGRAMOWE
Zagadnienia techniczne odnośnie warsztatów graficznych: druku wypukłego, wklęsłego, płaskiego oraz niekonwencjonalnych technik graficznych.
Tematyka prac dowolna. Nabywanie umiejętności przekazywania swoich wizji, myśli za pomocą poszczególnych klasycznych i niekonwencjonalnych technik grafiki artystycznej.
Zajęcia wzbogacane są dyskusją o współczesnym i tradycyjnym warsztacie graficznym.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023L: | W cyklu 2020L: | W cyklu 2021L: | W cyklu 2022L: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Student ma pogłębioną wiedzę o celach, metodach, środkach ekspresji jakimi posługuje się w swojej pracy dyplomowej.
Wie, dlaczego wybrał taką, a nie inną technikę i jak ten wybór wpływa na charakter wypowiedzi artystycznej.
Zna nowe technologie i poszukuje własnych narzędzi.
Wie, jak eksponować swoje dzieło i dzieła kolegów w przestrzeni galerii jak i w przestrzeni publicznej.
Student w pogłębiony sposób widzi swoje indywidualne poszukiwania artystyczne w kontekście teorii sztuki, dorobku innych artystów i dylematów współczesnej kultury.
Ma poszerzoną wiedzę dotyczącą kreatywności i twórczości człowieka.
Student ma poszerzoną o wiedzę o artystycznych i kulturowych zagadnieniach z obszaru swojej pracy artystycznej.
Umiejętności
Student w sposób pogłębiony potrafi zrealizować pracę artystyczną w wybranym przez siebie medium sztuk plastycznych.
Student potrafi poddać pogłębionej analizie i objaśnić własne prace artystyczne w odniesieniu do dawnych i współczesnych nurtów sztuki.
Potrafi dostrzec swoją kreatywność i kształtować ją poprzez długotrwały wysiłek pracy indywidualnej.
Student potrafi trafnie i precyzyjnie wypowiedzieć się o twórczości innych artystów.
Umie dostrzec potencjał twórczy kolegów i wspomóc rozwój drugiego człowieka.
Ma potrzebę czynnego uczestnictwa w kulturze.
Student potrafi interpretować i stosować przepisy o własności intelektualnej.
Kompetencje społeczne
Student ma świadomość związków sztuki z możliwością reagowania na problemy współczesnego świata (zrównoważony rozwój, zagrożenia ekologiczne).
Student jest gotowy, aby w przekonujący i pogłębiony sposób prezentować własne koncepcje artystyczne, podejmując merytoryczną dyskusję oraz konstruktywnie przyjmując krytykę.
Jest świadomy konieczności nieustannego doskonalenie i jest zdolny do długotrwałego wysiłku nakierowanego na jeden cel.
Realizacje studenta uwzględniają etyczny wymiar dzieła.
Kryteria oceniania
Na podstawie wykonanych ćwiczeń.
Literatura
Artymowski R., Podręcznik metod grafiki artystycznej, Warszawa 1975.
Jurkiewicz A., Artymowski R., Podręcznik metod grafiki artystycznej, Warszawa 1975.
Krejca A., Techniki sztuk graficznych. Podręcznik metod warsztatowych i historii grafiki artystycznej, Warszawa 1984.
Smith R., Tajemnice warsztatu artysty, Warszawa 1997.
Werner J., Podstawy technologii malarstwa i grafiki, Warszawa 1985.
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA
Katalogi znaczących konkursów graficznych: Międzynarodowe Triennale Grafiki w Krakowie, Grafika Warszawska.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: