Grafika wydawnicza EP-3F-GRW
TREŚCI PROGRAMOWE:
Wprowadzenie do zagadnień z teorii związanej z projektowaniem na potrzeby grafiki wydawniczej. Tworzenie grafiki na potrzeby papierowych publikacji wydawniczych. Zagadnienia typografii w grafice wydawniczej. Analiza projektów graficznych pod kątem ich jakości. Zależności pomiędzy elementami graficznymi. Dostosowanie formy wizualnej do prezentowanych treści. Współpraca w obszarze projektowania graficznego. Przygotowanie do druku. Techniczne narzędzia do wykonania wielostronicowego projektu. Formatowanie i skład tekstu, bloki tekstu, struktura arkuszy stron, układ dokumentu, stworzenie wielostronnicowych projektów graficznych. Praktyczne użycie wiedzy do stworzenia projektów z zakresu grafiki wydawniczej.
W cyklu 2021L:
Wybrane zagadnienia teoretyczne związane z projektowaniem na potrzeby grafiki wydawniczej. |
W cyklu 2023L:
Wybrane zagadnienia teoretyczne związane z projektowaniem na potrzeby grafiki wydawniczej Praktyczne zastosowanie wiedzy do stworzenia projektów z zakresu grafiki wydawniczej - autorski projekt własnego portfolio wraz z jego wydrukowaniem. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023L: | W cyklu 2022Z: | W cyklu 2021L: | W cyklu 2024L: | W cyklu 2022L: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Student ma podstawową wiedzę o elementach i zasadach komunikacji wizualnej stosowanych w grafice wydawniczej.
Student posiada wiedzę na temat właściwego sposobu przygotowania publikacji do druku oraz zna wybrane narzędzia cyfrowe (sprzęt i oprogramowanie) używane w grafice wydawniczej.
Student posiada wiedzę o zastosowaniu zasad kompozycji jako środka przekazu społecznego oraz efektywnej komunikacji wizualnej.
Umiejętności
Student potrafi samodzielnie zaprojektować oraz wykonać złożone zadanie z zakresu grafiki wydawniczej, używając przeznaczonych do tego narzędzi.
Student potrafi samodzielnie analizować cechy projektu graficznego; umie precyzyjnie opisać zagadnienia z zakresu typografii.
Student potrafi rzeczowo komunikować się ze specjalistami i publicznością na temat projektów z zakresu grafiki wydawniczej.
Student potrafi współpracować z innymi w ramach prac zespołowych oraz kierować pracą zespołu w tym: planować, organizować i monitorować realizację złożonych zespołowych działań artystycznych.
Kompetencje społeczne
Student ma zdolność krytycznej oceny własnych prac ze względu na sposób i efektywność zastosowanych środków wyrazowych.
Student weryfikuje podejmowane decyzje artystyczne, odnosząc się do reguł kompozycji dzieł plastycznych.
Student ma potrzebę posługiwania się wiedzą i pojęciami z zakresu zagadnień grafiki wydawniczej w kreowaniu jakości wizualnych przestrzeni społecznej.
Kryteria oceniania
ocena wypowiedzi studentów podczas dyskusji na zajęciach, ocena przygotowanych projektów.
Literatura
W cyklu 2021L:
Von Glitschka. Grafika wektorowa. Szkolenie podstawowe, wydanie 2, Helion 2016 |
W cyklu 2023L:
Von Glitschka. Grafika wektorowa. Szkolenie podstawowe, wydanie 2, Helion 2016 |
Uwagi
W cyklu 2021L:
Krótkie pokazy multimedialne, konsultacje indywidualne bezpośrednie, konsultacje grupowe Godziny zajęciowe/warsztaty: 30 Praca własna studenta/ przygotowanie się do zajęć, lektury: 20 |
W cyklu 2023L:
METODY KSZTAŁCENIA NAKŁAD PRACY STUDENTA |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: