Trening zadaniowy - 2 EP-2S-TZA2
TREŚCI PROGRAMOWE
Planowanie oddziaływań opartych na teorii i praktyce arteterapii z elementami socjoterapeutycznymi. Etapy planowania i realizacji oddziaływań. Analiza źródłowa. Hipotezy i ich weryfikacja. Cele i ich ewaluacja. Praktyczna weryfikacja koncepcji oddziaływań.
Arteterapeutyczne metody i techniki w pracy indywidualnej i grupowej. Wprowadzenie do przygotowania, przygotowanie i ewaluacja projektu arteterapeutycznego. Superwizja praktyki i efektów.
W cyklu 2021L:
Planowanie oddziaływań opartych na teorii i praktyce arteterapii z elementami socjoterapeutycznymi. Etapy planowania i realizacji |
W cyklu 2023L:
Planowanie oddziaływań opartych na teorii i praktyce arteterapii z elementami socjoterapeutycznymi. Etapy planowania i realizacji |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023L: | W cyklu 2020L: | W cyklu 2021L: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Student posiada wiedzę o pedagogicznych, psychologicznych i społecznych podstawach oddziaływań arteterapeutycznych.
Student wie, jak planować i przeprowadzać oddziaływania arteterapeutyczne.
Student posiada wiedzę o teoretycznej i praktycznej weryfikacji skuteczności podejmowanych działań arteterapeutycznych.
Umiejętności
Student potrafi zaplanować i przeprowadzić działania arteterapeutyczne.
Student dokonuje ewaluacji podejmowanych działań.
Kompetencje społeczne
Student ma świadomość odpowiedzialności profesjonalnej
i etycznej w kontaktach z osobami poddawanymi oddziaływaniom arteterapeutycznym.
Kryteria oceniania
Konwersatorium, prezentacja multimedialna, ćwiczenia warsztatowe. Rejestracja procesu twórczego z wykorzystaniem technik multimedialnych.
Godziny kontaktowe ćwiczenia 15
Przygotowanie się do zajęć, lektury 10
Przygotowanie się do egzaminu
Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 10
Inne formy 5
Sumaryczna liczba punktów ECTS 2
Literatura
Chmielnicka-Plaskota A., Metoda projektu w edukacji i arteterapii, Warszawa 2010
Chmielnicka-Plaskota A, Patejuk-Mazurek I., Kosiński M., Arteterapia w procesie leczenia psychiatrycznego-studium przypadku. Arttherapy in the psychiatric treatment – a case study, Zeszyty Artystyczne, Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu, T. 27.
Florczykiewicz J., Józefowski E., Arteterapia w edukacji i resocjalizacji. Wybrane działania arteterapeutyczne i studia empiryczne, UPH, Siedlce 2011.
Gmitrowicz A., Diagnostyczna funkcja arteterapii na oddziale psychiatrycznym dla młodzieży – opis przypadku, „Psychiatria i Psychologia Kliniczna” 2012, 12 (3), s. 199–202.
Józefowski E., Arteterapia w sztuce i edukacji, Poznań 2012
Józefowski E., Florczykiewicz J. (red.), Arteterapia jako praktyka oddziaływań artystycznych i resocjalizacyjnych, Poznań-Kalisz 2012
Karolak, W. (2004). Projekt Edukacyjny ‒ Projekt Artystyczny. Łódź: WSHE.
Karolak W., Rysunek w arteterapii, Łódź 2008
Łoza, B., Chmielnicka-Plaskota, A. Arteterapia cz. 1. Warszawa: Difin 2014.
Malchiodi C., Arteterapia, Harmonia Universalis 2012.
W cyklu 2021L:
Chmielnicka-Plaskota A., Metoda projektu w edukacji i arteterapii, Warszawa 2010 |
W cyklu 2023L:
Chmielnicka-Plaskota A., Metoda projektu w edukacji i arteterapii, Warszawa 2010 |
Uwagi
W cyklu 2023L:
Metody dydaktyczne: Konwersatorium, prezentacja multimedialna, ćwiczenia warsztatowe. Rejestracja procesu twórczego . |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: