Trening zadaniowy - 1 EP-2S-TZA1
TREŚCI PROGRAMOWE:
Znaczenie i rola grupy dla dzieci i młodzieży. Główne założenia wstępne przy prowadzeniu grupy socjoterapeutycznej. Planowanie pracy z grupą i myślenie o grupie w kontekście faz procesu grupowego w ujęciu sojoterapeutycznym. Wprowadzenie do przygotowywania, przygotowanie i analiza scenariuszy zajęć z uwzględnieniem fazy rozwoju grupy. Formy oddziaływań socjoterapeutycznych.
W cyklu 2020Z:
Przypomnienie informacji dotyczących znaczenia i roli grupy dla dzieci i młodzieży. |
W cyklu 2021Z:
Przypomnienie informacji dotyczących znaczenia i roli grupy dla dzieci i młodzieży. |
W cyklu 2022Z:
Przypomnienie informacji dotyczących znaczenia i roli grupy dla dzieci i młodzieży. |
W cyklu 2023Z:
Przypomnienie informacji dotyczących znaczenia i roli grupy dla dzieci i młodzieży. |
W cyklu 2024Z:
Przypomnienie informacji dotyczących znaczenia i roli grupy dla dzieci i młodzieży. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Student ma pogłębioną wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia, w aspekcie psychospołecznym.
Student ma pogłębioną wiedzę o rodzajach więzi społecznych i o rządzących nimi prawidłowościach istotnych z punktu widzenia procesów psychologicznych, zwłaszcza dynamiki grupowej.
Umiejętności
Student potrafi sprawnie porozumiewać się przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych z grupą socjoterapeutyczną.
Student posiada, na poziomie zaawansowanym, umiejętności potrzebne do pracy z grupą.
Kompetencje społeczne
Student utożsamia się z wartościami, celami i zadaniami realizowanymi w praktyce; odznacza się rozwagą, dojrzałością i zaangażowaniem w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu oddziaływań.
Literatura
W cyklu 2020Z:
Literatura obowiązkowa: |
W cyklu 2021Z:
Literatura obowiązkowa: |
W cyklu 2022Z:
Literatura obowiązkowa: |
W cyklu 2023Z:
Literatura obowiązkowa: |
W cyklu 2024Z:
Literatura obowiązkowa: |
Uwagi
W cyklu 2020Z:
Wszystkie ćwiczenia będą odbywały się w aplikacji Teams. Potwierdzenie zapisania do grupy każdy ze studentów otrzyma droga mailową (poczta APS). Warunki zaliczenia: Obecność i aktywny udział w zajęciach. Przygotowanie i zaprezentowanie scenariusza zajęć dla jednej z faz pracy z grupą socjoterapeutyczną. Nakład pracy studenta: 15 godzin - godziny kontaktowe |
W cyklu 2021Z:
Warunki zaliczenia: Obecność i aktywny udział w zajęciach. Przygotowanie i zaprezentowanie scenariusza zajęć dla jednej z faz pracy z grupą socjoterapeutyczną. Nakład pracy studenta: 15 godzin - godziny kontaktowe |
W cyklu 2022Z:
Warunki zaliczenia: Obecność i aktywny udział w zajęciach. Przygotowanie i zaprezentowanie scenariusza zajęć dla jednej z faz pracy z grupą socjoterapeutyczną. Nakład pracy studenta: 15 godzin - godziny kontaktowe |
W cyklu 2023Z:
Warunki zaliczenia: Obecność i aktywny udział w zajęciach. Przygotowanie i zaprezentowanie scenariusza zajęć dla jednej z faz pracy z grupą socjoterapeutyczną. Nakład pracy studenta: 15 godzin - godziny kontaktowe |
W cyklu 2024Z:
Warunki zaliczenia: Obecność i aktywny udział w zajęciach. Przygotowanie i zaprezentowanie scenariusza zajęć dla jednej z faz pracy z grupą socjoterapeutyczną. Nakład pracy studenta: 15 godzin - godziny kontaktowe |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: