Sztuka nowych mediów EP-2S-SNM
TREŚCI PROGRAMOWE:
Pojęcie Nowych Mediów. Teorie nowej digitalnej kultury (M. Hopfinger „Kultura audiowizualna”, L. Manovich „Język Nowych Mediów”, kultura Web 2.0, prosumpcja, H. Jenkins „Kultura konwergencji”, L. Manovich „Kultura remiksu”, Video Games & Computer Games Culture). Sztuka Nowych Mediów (rozumienie węższe, od-medialne): sztuka cyfrowa, grafika komputerowa, animacja komputerowa 2D i 3D, sztuka VR, sztuki Internetu, sztuka gier wideo. Cechy sztuki Nowych Mediów: interaktywność, hipertekstowość, intermedialność, digitalność (P. Zawojski). Przemiany sztuki w dobie mediów elektronicznych (R. W. Kluszczyński). Teorie nowej kondycji człowieka i rozumności w zaawansowanej technologicznie cywilizacji (transhumanizm, AI). Sztuka Nowych Mediów (rozumienie poszerzone, od-technologiczne): druk 3D, robotyka, cyborg art, biotechnologia. Zjawiska pograniczne i prekursorskie: sztuka audiowizualna, happening, body art (nurtu metamorfozy ciała), modyfikacje ciała, carnal art. Konteksty i nowe obszary: gry komputerowe i mobilne, wirtualna rzeczywistość, Internet; trwałe zdobienie ciała, implanty niemedyczne.
W cyklu 2021L:
TREŚCI Pojęcia Nowych Mediów, Sztuki nowych mediów i sztuki cyfrowej Esej wideo - przykłady realizacji, typy i zasady tworzenia Klasyczne dzieła sztuki nowych mediów sound art, sztuka generatywna, sztuka cybernetyczna, sztuka robotyczna, sztuczna inteligencja, sztuka wideo, sztuka interaktywna, instalacja, sztuka internetu, net art, software art, rzeczywistość wirtualna, rzeczywistość rozszerzona, immersja, bio art, gry wideo Obecność sztuki nowych mediów, festiwale, galerie, internet Kontekst kultury Nowe przykłady sztuki nowych mediów |
W cyklu 2022L:
TREŚCI Pojęcia Nowych Mediów, Sztuki nowych mediów i sztuki cyfrowej Esej wideo - przykłady realizacji, typy i zasady tworzenia Klasyczne dzieła sztuki nowych mediów sound art, sztuka generatywna, sztuka cybernetyczna, sztuka robotyczna, sztuczna inteligencja, sztuka wideo, sztuka interaktywna, instalacja, sztuka internetu, net art, software art, rzeczywistość wirtualna, rzeczywistość rozszerzona, immersja, bio art, gry wideo Obecność sztuki nowych mediów, festiwale, galerie, internet Kontekst kultury Nowe przykłady sztuki nowych mediów |
W cyklu 2023L:
TREŚCI Pojęcia Nowych Mediów, Sztuki nowych mediów i sztuki cyfrowej Esej wideo - przykłady realizacji, typy i zasady tworzenia Klasyczne dzieła sztuki nowych mediów sound art, sztuka generatywna, sztuka cybernetyczna, sztuka robotyczna, sztuczna inteligencja, sztuka wideo, sztuka interaktywna, instalacja, sztuka internetu, net art, software art, rzeczywistość wirtualna, rzeczywistość rozszerzona, immersja, bio art, gry wideo Obecność sztuki nowych mediów, festiwale, galerie, internet Kontekst kultury Nowe przykłady sztuki nowych mediów |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023L: | W cyklu 2020L: | W cyklu 2021L: | W cyklu 2024L: | W cyklu 2022L: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Student zna koncepcje dotyczące sztuki Nowych Mediów oraz ich konteksty historyczne, społeczne, kulturowe i artystyczne.
Student zna wybrane zagadnienia sztuki współczesnej oraz ich związki ze zjawiskami życia społecznego, kulturą i mediami.
Umiejętności
Student rozpoznaje i analizuje w sztuce współczesnej zagadnienia technologicznej nowoczesności, cywilizacji i kondycji człowieka.
Student poprzez środki ekspresji artystycznej w zakresie sztuk wizualnych potrafi wyrazić swój konceptualny oraz emocjonalny stosunek do problemów cywilizacyjnych (ekologia, rozwój cywilizacyjny itp.) i społecznych (dotyczących środowisk społecznych).
Student analizuje zjawiska sztuki współczesnej w kontekście zjawisk społecznych, tradycji, kultury i mediów.
Kompetencje społeczne
Student potrafi merytorycznie dyskutować o sztuce współczesnej.
Student korzysta z profesjonalnej wiedzy w wyborze propozycji z aktualnej oferty wydarzeń artystycznych.
Literatura
W cyklu 2021L:
Literatura obowiązkowa: Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2022L:
Literatura obowiązkowa: Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2023L:
Literatura obowiązkowa: Literatura uzupełniająca: |
Uwagi
W cyklu 2021L:
Link do zespołu na Teams METODY KSZTAŁCENIA NAKŁAD PRACY STUDENTA |
W cyklu 2022L:
Link do zespołu na Teams METODY KSZTAŁCENIA NAKŁAD PRACY STUDENTA |
W cyklu 2023L:
Link do zespołu na Teams METODY KSZTAŁCENIA NAKŁAD PRACY STUDENTA |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: