Plener (45 godz.) EP-2S-PLE
TREŚCI PROGRAMOWE:
Praktyka analizy tekstu z obszaru teorii sztuki w działaniach artystycznych w przestrzeni zewnętrznej. Kwerenda, wizyty w muzeach, galeriach i zbiorach graficznych jako punkt wyjścia do codziennej pracy w plenerze. Samodzielne podejmowanie zadań artystycznych. Rozmowa dydaktyczna jako konfrontacja koncepcji twórczych i sposób wspólnego rozwiązywania problemów artystycznych i warsztatowych. Działania artystyczne w lokalnej przestrzeni społecznej. Dokumentacja działań.
Techniki artystyczne (rysunkowe, malarskie i fotograficzne) w działaniach plenerowych.
W cyklu 2022L:
Motywem przewodnim tegorocznego pleneru będzie esej Hansa Georga Gadamera Aktualność piękna. Sztuka jako gra, symbol i święto. To tekst w którym wybitny niemiecki filozof stara się zbudować mosty pomiędzy sztuką starych mistrzów a współczesnymi mu zjawiskami artystycznymi. Ciekawszych i bardziej użytecznych narzędzi interpretacyjnych w tej sprawie dotąd nie spotkałem, dlatego staram się je Wam zaproponować. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Student posiada poszerzoną wiedzę o zasadach dotyczących realizacji prac artystycznych związanych z kierunkiem studiów oraz o zasadach dotyczących środków ekspresji i umiejętności warsztatowych pokrewnych dyscyplin artystycznych.
Student zna zagadnienia z zakresu poszczególnych dyscyplin artystycznych, do których jest przyporządkowany kierunek studiów oraz widzi zależności pomiędzy tymi dyscyplinami.
Student ma wiedzę o przygotowaniu narzędzi i materiałów plastycznych w warunkach plenerowych.
Umiejętności
Student samodzielnie podejmuje własne działania artystyczne.
Student potrafi pracować w grupie, analizuje powstałe prace w kontekście prac innych artystów.
Odnosząc się do tradycji malarstwa pejzażowego, student konfrontuje wiedzę teoretyczną z praktyką uprawiania sztuki.
Student potrafi zorganizować profesjonalną ekspozycję.
Student potrafi pracować w przestrzeni publicznej. Zauważa potencjalnych odbiorców, podejmuje rozmowę.
Student potrafi zorganizować warsztaty plastyczne dla lokalnej społeczności.
Kompetencje społeczne
Student ma pogłębioną świadomość współczesnej roli społecznej artysty, potrafi ją określać posługując się wiedzą historyczną oraz aktualnymi badaniami naukowymi.
Student rozumie potrzebę dalszego rozwoju intelektualnego i jego związku z kształtowaniem swojej osobowości jako człowieka i artysty; chce pogłębiać swoją wiedzę i umiejętności z zakresu sztuki i dziedzin pokrewnych.
Student świadomie i odpowiedzialnie uczestniczy w życiu kulturalnym, przyjmując zasadę dbałości o zachowanie dziedzictwa sztuki regionalnej, polskiej i europejskiej.
Student podejmuje refleksję na temat społecznych, naukowych i etycznych aspektów związanych z własną pracą i etosem artysty.
Uwagi
W cyklu 2022L:
grupa warsztatowa dla I DUEP-ARM Godziny kontaktowe Godziny pracy własnej studentów |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: