Artystyczny projekt badawczy EP-2S-APB
TREŚCI PROGRAMOWE:
Planowanie i przeprowadzenie projektów artystycznych: określenie tematyki projektów artystycznych, zgromadzenie i opracowanie literatury przedmiotu dla wybranej tematyki projektów artystycznych, formułowanie hipotez oraz celów i procedur badawczych, opracowanie planów realizacji projektu artystycznego, przeprowadzenie działań w ramach projektu artystycznego, prezentacja i ewaluacja wyników realizacji projektu artystycznego.
W cyklu 2020L:
Planowanie i przeprowadzenie projektów artystycznych: określenie tematyki projektów artystycznych, zgromadzenie i opracowanie literatury lub/i ikonografii przedmiotu dla wybranej tematyki projektów artystycznych, formułowanie hipotez oraz celów i procedur wizualnych mających potencjał badawczy, opracowanie planów realizacji projektu artystycznego, przeprowadzenie działań w ramach projektu artystycznego, prezentacja i ewaluacja wyników realizacji projektu artystycznego. W roku akademickim 2019/20 studenci pracują w formule zaproponowanej przez Rene Magritte'a nad poszczególnymi zagadnienia w ramach "Ośmiu metod wychodzenia z kryzysu obrazu". Opracowują poszczególne strategie belgijskiego malarza, takie jak: 1.izolacja, 2.modyfikacja, 3.hybrydyzacja, 4.zmiana skali, 5.przypadkowe zestawienia, 6 wiele punktów widzenia, 7. podwójne znaczenia w obrazie, 8.paradoks. Przygotowują prywatne strategie wizualne odnoszące się do kwestii zamknięcia w czasach epidemii SARS-Covid-19. Posługują się wybranymi figurami takimi jak studium, kopia, wolna kopia, powtórzenie kolaż, remiks, archiwum, baza danych, tekst wizualny, found footage i inne. Definiują zagadnienia w obszarze wybranego medium oraz komponują utwory wizualne wokół zestawu metafor. Proponują procedury sprawdzające skuteczność budowania znaczeń. Konfrontują się z widzami w przestrzeni mediów cyfrowych. Przesłanie multimedialnych prezentacji z wykładów (poszerzonych o materiały np.: komentarze, linki do filmów, artykułów w internecie) na adres mailowy grupy studentów. Wskazanie dodatkowych lektur oraz linków ułatwiających recepcję wykładu wraz z zadaniami do realizacji (lektury udostępnione studentom w formie scanów) |
W cyklu 2021L:
Planowanie i przeprowadzenie projektów artystycznych: określenie tematyki projektów artystycznych, zgromadzenie i opracowanie literatury lub/i ikonografii przedmiotu dla wybranej tematyki projektów artystycznych, formułowanie hipotez oraz celów i procedur wizualnych mających potencjał badawczy, opracowanie planów realizacji projektu artystycznego, przeprowadzenie działań w ramach projektu artystycznego, prezentacja i ewaluacja wyników realizacji projektu artystycznego. W roku akademickim 2020/21 studenci pracują w formule zaproponowanej przez Rene Magritte'a nad poszczególnymi zagadnienia w ramach "Ośmiu metod wychodzenia z kryzysu obrazu". Opracowują poszczególne strategie belgijskiego malarza, takie jak: 1.izolacja, 2.modyfikacja, 3.hybrydyzacja, 4.zmiana skali, 5.przypadkowe zestawienia, 6 wiele punktów widzenia, 7. podwójne znaczenia w obrazie, 8.paradoks. Przygotowują prywatne strategie wizualne odnoszące się do kwestii zamknięcia w czasach epidemii SARS-Covid-19. Posługują się wybranymi figurami takimi jak studium, kopia, wolna kopia, powtórzenie kolaż, remiks, archiwum, baza danych, tekst wizualny, found footage i inne. Definiują zagadnienia w obszarze wybranego medium oraz komponują utwory wizualne wokół zestawu metafor. Proponują procedury sprawdzające skuteczność budowania znaczeń. Konfrontują się z widzami w przestrzeni mediów cyfrowych. Przesłanie multimedialnych prezentacji z wykładów (poszerzonych o materiały np.: komentarze, linki do filmów, artykułów w internecie) na adres mailowy grupy studentów. Wskazanie dodatkowych lektur oraz linków ułatwiających recepcję wykładu wraz z zadaniami do realizacji (lektury udostępnione studentom w formie scanów) |
W cyklu 2022L:
Planowanie i przeprowadzenie projektów artystycznych: określenie tematyki projektów artystycznych, zgromadzenie i opracowanie literatury lub/i ikonografii przedmiotu dla wybranej tematyki projektów artystycznych, formułowanie hipotez oraz celów i procedur wizualnych mających potencjał badawczy, opracowanie planów realizacji projektu artystycznego, przeprowadzenie działań w ramach projektu artystycznego, prezentacja i ewaluacja wyników realizacji projektu artystycznego. W roku akademickim 2021/22 studenci pracują w formule zaproponowanej przez Rene Magritte'a nad poszczególnymi zagadnienia w ramach "Ośmiu metod wychodzenia z kryzysu obrazu". Opracowują poszczególne strategie belgijskiego malarza, takie jak: 1.izolacja, 2.modyfikacja, 3.hybrydyzacja, 4.zmiana skali, 5.przypadkowe zestawienia, 6 wiele punktów widzenia, 7. podwójne znaczenia w obrazie, 8.paradoks. Przygotowują prywatne strategie wizualne odnoszące się do kwestii zamknięcia w czasach epidemii SARS-Covid-19. Posługują się wybranymi figurami takimi jak studium, kopia, wolna kopia, powtórzenie kolaż, remiks, archiwum, baza danych, tekst wizualny, found footage i inne. Definiują zagadnienia w obszarze wybranego medium oraz komponują utwory wizualne wokół zestawu metafor. Proponują procedury sprawdzające skuteczność budowania znaczeń. Konfrontują się z widzami w przestrzeni mediów cyfrowych. Przesłanie multimedialnych prezentacji z wykładów (poszerzonych o materiały np.: komentarze, linki do filmów, artykułów w internecie) na adres mailowy grupy studentów. Wskazanie dodatkowych lektur oraz linków ułatwiających recepcję wykładu wraz z zadaniami do realizacji (lektury udostępnione studentom w formie scanów) |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Student zna rodzaje projektów artystycznych.
Student ma wiedzę o celach projektów artystycznych.
Student ma znajomość zasad realizowania projektów artystycznych.
Umiejętności
Student posiada umiejętność krytycznej oceny przyjmowanych postaw artystycznych.
Student potrafi zrealizować projekt artystyczny.
Student ma umiejętność wykorzystania wiedzy do analizy zjawisk artystycznych.
Kompetencje społeczne
Współdziałanie w grupie, przyjmowanie różnych ról.
Przyjmowanie krytyki i uprawiania konstruktywnej krytyki, świadoma potrzeba krytycyzmu wobec własnych metod badania.
Dążenie do kreatywności w działaniach poznawczych.
Kryteria oceniania
Ocena wypowiedzi ustnej w trakcie zajęć i przygotowanej przez studenta prezentacji.
Ocena aktywności studenta na zajęciach.
Ocena wykonanych prac pod kątem przejrzystości koncepcji, skutecznej realizacji.
Ocena wykonanych prac pod kątem właściwego sposobu prezentacji.
Ocena na podstawie obserwacji i wypowiedzi ustnej.
-
Zajęcia zdalne wg planu, kontakt online (program TEAMS), mailowy, messenger, fb w formie rozmowy dydaktycznej, wykładów i prezentacji.
-
Przesłanie multimedialnych prezentacji z wykładów (poszerzonych o materiały np.: komentarze, linki do filmów, artykułów w internecie) na adres mailowy grupy studentów. Wskazanie dodatkowych lektur ułatwiających recepcję wykładu wraz z zadaniami do realizacji (lektury udostępnione studentom w formie skanów).
Literatura
Literatura obowiązkowa:
Zieliński J., Metodologia pracy naukowej, Warszawa, 2012
Literatura uzupełniająca:
Taborska A., Spiskowcy wyobraźni. Surrealizm, Gdańsk, 2014
Uwagi
W cyklu 2020L:
|
W cyklu 2021L:
liczba godzin zajęciowych: 30, |
W cyklu 2022L:
liczba godzin zajęciowych: 30, |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: