Seminarium dyplomowe magisterskie - 2 EP-2F-MR2
TREŚCI PROGRAMOWE
Ewaluacja wybranej metodologii / badania pilotażowego / przygotowanych źródeł pracy. Korekty tematyki i metodologii. Finalny wybór i precyzowanie tematu pracy dyplomowej. Prezentacja i analiza przez studentów tematów prac oraz wybranej metodologii badań. Budowa i zasady pisania pracy dyplomowej: podział na części pracy, aparat badawczy, redakcja naukowa (w tym sporządzanie przypisów). Technika pisania pracy dyplomowej: czytanie, interpretowanie i realizacja uwag, sporządzanie poprawek, kultura języka i styl w pisaniu. Konsultacje indywidualne i monitorowanie przebiegu badań / pracy badawczej studentów. Korekty merytoryczne i metodologiczne oraz uzupełnianie źródeł podmiotowych i przedmiotowych w toku postępów pracy badawczej i pisania rozprawy. Konsultacje indywidualne fragmentów pracy dyplomowej.
W cyklu 2022Z:
Realizacja rozpoczętych prac zgodnych z indywidualnym profilem zainteresowań. |
W cyklu 2023Z:
Realizacja rozpoczętych prac zgodnych z indywidualnym profilem zainteresowań. |
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/ka posiada uporządkowaną, rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu teorii i historii sztuki i kultury umożliwiającą odniesienie dzieł artystycznych do kontekstów kulturowych, historycznych i społecznych.
Student/ka ma pogłębioną wiedzę o celach, metodach i specyfice prowadzenia działań twórczych oraz badań sztuki.
Student/ka dysponuje poszerzoną wiedzą na temat psychologicznych mechanizmów kreatywności i twórczości człowieka.
Student/ka zna uwarunkowania i skutki praktyki artystycznej w kontekście fundamentalnych dylematów współczesnej cywilizacji.
Umiejętności
Student/ka potrafi precyzyjnie wypowiadać się w mowie i na piśmie na temat sztuk plastycznych, życia kulturalnego i współczesnego kontekstu cywilizacyjnego, odnosząc się do poznanych koncepcji sztuki, z wykorzystaniem rozmaitych źródeł informacji.
Student/ka ma opanowane podstawy warsztatu badawczego w zakresie humanistyki, badań sztuki.
Student/ka potrafi dokonać analizy własnej pracy artystycznej pod względem oryginalności oraz odniesienia do historycznych i współczesnych nurtów sztuki.
Kompetencje społeczne
Student/ka krytycznie ocenia posiadaną wiedzę i odbierane treści, zasięga opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu.
Student/ka jest zdolna/y do podjęcia złożonej refleksji, także aksjologicznej, na temat społecznych i etycznych aspektów obserwowanych zjawisk i wykonywanej pracy zawodowej.
Student/ka stosuje przepisy o ochronie własności intelektualnej oraz prawie autorskim.
Literatura
W cyklu 2021Z:
1. Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. 1994 Nr 24 poz. 83 z późn. zm.), dostępna w internecie Wykazy literatury zostaną ustalone w trakcie zajęć po wyborze przez studentów tematów prac dyplomowych. |
W cyklu 2022Z:
1. Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. 1994 Nr 24 poz. 83 z późn. zm.), dostępna w internecie [dostęp 13 września 2022]: https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU19940240083 (kliknąć na tekst ujednolicony w .pdf). Wykazy literatury zostaną ustalone w trakcie zajęć po wyborze przez studentów tematów prac dyplomowych. |
W cyklu 2023Z:
1. Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. 1994 Nr 24 poz. 83 z późn. zm.), dostępna w internecie [dostęp 13 września 2022]: https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU19940240083 (kliknąć na tekst ujednolicony w .pdf). Wykazy literatury zostaną ustalone w trakcie zajęć po wyborze przez studentów tematów prac dyplomowych. |
Uwagi
W cyklu 2021Z:
Metody pracy: Nakład pracy: |
W cyklu 2022Z:
Metody pracy: Nakład pracy: |
W cyklu 2023Z:
Metody pracy: Nakład pracy: ECTS: 4 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: