Miksmedia (warsztaty tutoringowe) EP-2F-MIK
TREŚCI PROGRAMOWE:
Wybrane sposoby integracji w działaniach edukacyjno-artystycznych (trzech różnych przestrzeni: realnej, wirtualnej i wyobrażeniowej, łączenie mediów analogowych i cyfrowych, odrębnych pól działania: rejestracji, przetworzenia, obserwacji, wyobraźni i emocji). Konstruowanie procesu twórczego z zastosowaniem pytań badawczych i weryfikacją założeń. Efekt finalny procesu twórczego jako jeden z jego elementów. Interdyscyplinarny warsztat twórczy. Zastosowanie wybranych, adekwatnych do celów - metod i technik. Realizacja zadań przedmiotowych w metodzie tutoringu akademickiego (realizacja zindywidualizowanej ścieżki dochodzenia do określonego przez studenta celu, konsultowanie procesu i współtowarzyszenie, stawianie pytań, peer feedback, esej naukowy).
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023L: | W cyklu 2024L: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Student ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę o sztuce mediów i sztukach wizualnych, także w odniesieniu do historii sztuki oraz miejsca edukacji wizualnej w systemie nauk.
Student ma pogłębioną wiedzę o środkach wyrazu i możliwościach kreacji w sztuce w ramach przedmiotu.
Student zna tendencje rozwojowe w sztukach wizualnych oraz widzi zależności pomiędzy różnorodnymi dyscyplinami.
Student zna narzędzia używane w tutoringu i wie, jak się nimi posługiwać.
Student wie, jak tworzyć prace o wysokim stopniu oryginalności na podstawie wiedzy z obszaru formy wizualnej, zjawisk w sztuce dawnej, współczesnej i najnowszej.
Student zna i rozumie wzorce leżące u podstaw kreacji artystycznej, które umożliwiają swobodę i niezależność wypowiedzi artystycznej.
Student ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę obejmującą teorię i metodologię różnych subdyscyplin edukacji artystycznej, pedagogiki i psychologii i potrafi ją odnieść do działań praktycznych.
Umiejętności
Student potrafi dokonać analizy własnej pracy pod względem oryginalności koncepcji, kreatywności realizacji oraz poprawności wykorzystania technik, a także relacji do innych dzieł, zna zasady tworzenia eseju naukowego.
Student umie realizować własne koncepcje w zakresie sztuki mediów i edukacji wizualnej, w tym podejmować samodzielne decyzje w odniesieniu do projektowania i realizacji prac artystycznych, wykorzystując właściwą technikę i technologię.
Student prawidłowo wykorzystuje poznane narzędzia, techniki i technologie.
Student potrafi planować efekty prac artystycznych w aspekcie estetycznym, społecznym i etycznym.
Student sprawnie korzysta z umiejętności wykorzystywania wzorców leżących u podstaw kreacji artystycznej i potrafi przenieść je na działalność artystyczną, edukacyjną, wychowawczą.
Kompetencje społeczne
Student jest świadomy konieczności doskonalenia własnego warsztatu.
Student jest wrażliwy na społeczny kontekst sztuki, świadomie wykorzystuje ten kontekst w swojej pracy zawodowej.
Student cechuje się zdolnością rzeczowej analizy własnych prac artystycznych pod kątem oryginalności koncepcyjnej, jakości warsztatowej, relacji do innych dzieł sztuki oraz oceny artystycznej.
Student rozumie, z jakiej szkoły artystycznej wywodzi się jego nauczyciel.
Student potrafi sprawnie pracować indywidualnie i w grupie.
Student jest gotów do efektywnego komunikowania się i inicjowania działań artystycznych w społeczeństwie oraz prezentowania zadań w przystępnej formie.
Student posiada świadomość swoich umiejętności i wiedzy, potrafi też inspirować i organizować proces uczenia się innych osób.
Student jest wrażliwy na problemy drugiego człowieka i współczesnego świata, charakteryzuje się postawą prospołeczną i poczuciem odpowiedzialności za innych.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: