Etyka zawodu AK-0F-ETZ
TREŚCI PROGRAMOWE
Zapoznanie studentów z podejściami metodologicznymi do tworzenia etyk zawodowych. Etyka zawodowa: podstawowe zasady etyki zawodowej, wybrane problemy tworzenia etyk zawodowych. Kształcenie umiejętności praktycznego wykorzystania kodeksów etycznych: kodeksy etyki zawodowej, kodeksy a wartości/ aksjologiczne podstawy kodeksów, rola i funkcje kodeksów etyki zawodowej, przykłady kodeksów etyki zawodowej. Przygotowanie studentów do aktywnego uczestnictwa we współczesnych dyskusjach na temat etyki zawodowej. Etos, wzór osobowy i łączenie różnych wartości: godność, odpowiedzialność, tolerancja, prywatność, sprawiedliwość, solidarność międzyludzka, miłość bliźniego, ład społeczny, skuteczność działania, sumienność, uczciwość, samodoskonalenie i rozwój zawodowy, lojalność, hierarchia wartości. Rozwijanie poczucia moralnych zobowiązań, jakie stawia praktyka zawodowa w różnych zawodach. Specyficzne zagadnienia związane z etyką danego zawodu. Przykłady dylematów etycznych i konfliktów wartości charakterystycznych dla danego zawodu. Nadużycia i naganne praktyki, które podważają zaufanie i naruszają etos zawodowy.
W cyklu 2020Z:
opis treści programowych: 1. Wprowadzenie metodologiczne – po co etyka zawodowa, specyfika etyk zawodowych, etyki zawodowe jako etyki stosowane (1 godz.) |
W cyklu 2020Zn:
opis treści programowych: 1. Wprowadzenie metodologiczne – po co etyka zawodowa, specyfika etyk zawodowych, etyki zawodowe jako etyki stosowane (2 godz.) |
W cyklu 2020L:
opis treści programowych: 1. Wprowadzenie metodologiczne – specyfika etyk zawodowych, etyki zawodowe jako etyki stosowane (2 godz.) |
W cyklu 2021Z:
opis treści programowych: 1. Wprowadzenie metodologiczne – po co etyka zawodowa, specyfika etyk zawodowych, etyki zawodowe jako etyki stosowane (1 godz.) |
W cyklu 2021Zn:
opis treści programowych: 1. Wprowadzenie metodologiczne – po co etyka w zawodzie; etyka zawodowa a deontologia zawodu; czym jest zawód zaufania publicznego; zobowiązania etyczne w zawodzie |
W cyklu 2021L:
opis treści programowych: 1. Wprowadzenie metodologiczne – po co etyka zawodowa, specyfika etyk zawodowych, etyki zawodowe jako etyki stosowane (1 godz.) |
W cyklu 2021Ln:
opis treści programowych: 1. Wprowadzenie metodologiczne – po co etyka zawodowa, specyfika etyk zawodowych, etyki zawodowe jako etyki stosowane (2 godz.) |
W cyklu 2022Z:
opis treści programowych: 1. Wprowadzenie metodologiczne – po co etyka zawodowa, specyfika etyk zawodowych, etyki zawodowe jako etyki stosowane (1 godz.) |
W cyklu 2022Zn:
opis treści programowych: 1. Wprowadzenie metodologiczne – po co etyka zawodowa, specyfika etyk zawodowych, etyki zawodowe jako etyki stosowane, etyka zawodu a deontologia zawodu (3 godz.) |
W cyklu 2022L:
opis treści programowych: 1. Wprowadzenie metodologiczne – po co etyka zawodowa, specyfika etyk zawodowych, etyki zawodowe jako etyki stosowane (1 godz.) |
W cyklu 2022Ln:
opis treści programowych: 1. Wprowadzenie metodologiczne – po co etyka zawodowa, specyfika etyk zawodowych, etyki zawodowe jako etyki stosowane, etyka zawodu a deontologia zawodu (3 godz.) |
W cyklu 2023Z:
opis treści programowych: 1. Wprowadzenie metodologiczne – po co etyka zawodowa, specyfika etyk zawodowych, etyki zawodowe jako etyki stosowane (1 godz.) |
W cyklu 2023Zn:
opis treści programowych: 1. Wprowadzenie metodologiczne – po co etyka zawodowa, specyfika etyk zawodowych, etyki zawodowe jako etyki stosowane, etyka zawodu a deontologia zawodu (3 godz.) |
W cyklu 2023L:
opis treści programowych: 1. Wprowadzenie metodologiczne – po co etyka zawodowa, specyfika etyk zawodowych, etyki zawodowe jako etyki stosowane (1 godz.) |
W cyklu 2023Ln:
opis treści programowych: 1. Wprowadzenie metodologiczne – po co etyka zawodowa, specyfika etyk zawodowych, etyki zawodowe jako etyki stosowane, etyka zawodu a deontologia zawodu (3 godz.) |
W cyklu 2024Z:
opis treści programowych: 1. Wprowadzenie metodologiczne – po co etyka zawodowa, specyfika etyk zawodowych, etyki zawodowe jako etyki stosowane, etyka zawodu a deontologia zawodu (3 godz.) |
W cyklu 2024Zn:
opis treści programowych: 1. Wprowadzenie metodologiczne – po co etyka zawodowa, specyfika etyk zawodowych, etyki zawodowe jako etyki stosowane, etyka zawodu a deontologia zawodu (3 godz.) |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023Zn: | W cyklu 2024Z: | W cyklu 2023Z: | W cyklu 2022Ln: | W cyklu 2022Z: | W cyklu 2019L: | W cyklu 2022Zn: | W cyklu 2020Z: | W cyklu 2023L: | W cyklu 2021Zn: | W cyklu 2021Z: | W cyklu 2021Ln: | W cyklu 2020Zn: | W cyklu 2023Ln: | W cyklu 2024Ln: | W cyklu 2020L: | W cyklu 2021L: | W cyklu 2022L: | W cyklu 2024Zn: | W cyklu 2024L: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/ka zna istotę etyki zawodowej/etyki zawodu i podstawową terminologię z zakresu etyki zawodu.
Umiejętności
Student/ka dostrzega związki pomiędzy wartościami etycznymi a zachowaniami w praktyce zawodowej.
Potrafi analizować sytuacje profesjonalne pod kątem wyszukiwania ich aspektów etycznych.
Potrafi podjąć głębszy namysł nad szerszym kontekstem i konsekwencjami badań naukowych oraz odpowiedzialnością nauki/ odpowiedzialnością naukowca–badacza.
Kompetencje społeczne
Student/ka potrafi przyjąć aktywną postawę w sytuacjach dylematu etycznego w działalności profesjonalnej.
Zachowuje otwartość na krytyczny namysł nad własnymi oraz obecnymi w środowisku zawodowym standardami etycznymi.
Jest świadomy zobowiązań etycznych na etapie badań do pracy dyplomowej i na dalszych etapach pracy badawczej/ zawodowej.
Literatura
W cyklu 2020Z:
Literatura przedmiotu przesyłana studentom w formie linków lub plików .pdf za pośrednictwem platformy MS Teams: 1. Maria Ossowska, "Wzór demokraty", Instytut Wydawniczy Daimonion, Lublin 1992. |
W cyklu 2020Zn:
Literatura przedmiotu przesyłana studentom drogą elektroniczną w formie plików .pdf. 1. Maria Ossowska, "Wzór demokraty", Instytut Wydawniczy Daimonion, Lublin 1992. |
W cyklu 2020L:
Literatura przedmiotu przesyłana studentom w formie linków lub plików .pdf za pośrednictwem platformy MS Teams: 1. Maria Ossowska, "Wzór demokraty", Instytut Wydawniczy Daimonion, Lublin 1992. |
W cyklu 2021Z:
Literatura przedmiotu przesyłana studentom w formie linków lub plików .pdf za pośrednictwem platformy MS Teams: 1. Maria Ossowska, "Wzór demokraty", Instytut Wydawniczy Daimonion, Lublin 1992. |
W cyklu 2021Zn:
Literatura przedmiotu przesyłana studentom drogą elektroniczną w formie plików .pdf. 1. Maria Ossowska, "Wzór demokraty", Instytut Wydawniczy Daimonion, Lublin 1992. |
W cyklu 2021L:
Literatura przedmiotu przesyłana studentom w formie linków lub plików .pdf za pośrednictwem platformy MS Teams: 1. Maria Ossowska, "Wzór demokraty", Instytut Wydawniczy Daimonion, Lublin 1992. |
W cyklu 2021Ln:
Literatura przedmiotu przesyłana studentom drogą elektroniczną w formie plików .pdf. 1. Maria Ossowska, "Wzór demokraty", Instytut Wydawniczy Daimonion, Lublin 1992. |
W cyklu 2022Z:
Literatura przedmiotu przesyłana studentom w formie linków lub plików .pdf za pośrednictwem platformy MS Teams: 1. Maria Ossowska, "Wzór demokraty", Instytut Wydawniczy Daimonion, Lublin 1992. |
W cyklu 2022Zn:
Literatura przedmiotu przesyłana studentom drogą elektroniczną w formie plików .pdf. 1. Maria Ossowska, "Wzór demokraty", Instytut Wydawniczy Daimonion, Lublin 1992. |
W cyklu 2022L:
Literatura przedmiotu przesyłana studentom w formie linków lub plików .pdf za pośrednictwem platformy MS Teams: 1. Maria Ossowska, "Wzór demokraty", Instytut Wydawniczy Daimonion, Lublin 1992. |
W cyklu 2022Ln:
Literatura przedmiotu przesyłana studentom drogą elektroniczną w formie plików .pdf. 1. Maria Ossowska, "Wzór demokraty", Instytut Wydawniczy Daimonion, Lublin 1992. |
W cyklu 2023Z:
Literatura przedmiotu przesyłana studentom w formie linków lub plików .pdf za pośrednictwem platformy MS Teams: 1. Maria Ossowska, "Wzór demokraty", Instytut Wydawniczy Daimonion, Lublin 1992. |
W cyklu 2023Zn:
Literatura przedmiotu przesyłana studentom drogą elektroniczną w formie plików .pdf. 1. Maria Ossowska, "Wzór demokraty", Instytut Wydawniczy Daimonion, Lublin 1992. |
W cyklu 2023L:
Literatura przedmiotu przesyłana studentom w formie linków lub plików .pdf za pośrednictwem platformy MS Teams: 1. Maria Ossowska, "Wzór demokraty", Instytut Wydawniczy Daimonion, Lublin 1992. |
W cyklu 2023Ln:
Literatura przedmiotu przesyłana studentom drogą elektroniczną w formie plików .pdf. 1. Maria Ossowska, "Wzór demokraty", Instytut Wydawniczy Daimonion, Lublin 1992. |
W cyklu 2024Z:
Literatura przedmiotu przesyłana studentom drogą elektroniczną w formie plików .pdf. 1. Maria Ossowska, "Wzór demokraty", Instytut Wydawniczy Daimonion, Lublin 1992. |
W cyklu 2024Zn:
Literatura przedmiotu przesyłana studentom drogą elektroniczną w formie plików .pdf. 1. Maria Ossowska, "Wzór demokraty", Instytut Wydawniczy Daimonion, Lublin 1992. |
Uwagi
W cyklu 2020Z:
opis metod kształcenia (edukacja zdalna): - cotygodniowe przesyłanie za pośrednictwem platformy MS Teams (zadania) materiałów wraz z zagadnieniami, pytaniami przygotowanymi pod kątem dyskusji prowadzonej na zajęciach; nakład pracy studenta: sumaryczna liczba godzin: 30 godz. = 1 punkt ECTS |
W cyklu 2020Zn:
opis metod kształcenia: dyskusja, praca w grupach, praca z tekstem, klasyczna metoda problemowa, metoda przypadków, prezentacja multimedialna. opis metod kształcenia na czas edukacji on-line: nakład pracy studenta: |
W cyklu 2020L:
opis metod kształcenia (edukacja zdalna): - cotygodniowe przesyłanie za pośrednictwem platformy MS Teams (zadania) materiałów wraz z zagadnieniami, pytaniami przygotowanymi pod kątem dyskusji prowadzonej na zajęciach; nakład pracy studenta: |
W cyklu 2021Z:
opis metod kształcenia: - cotygodniowe przesyłanie za pośrednictwem USOS Mail materiały wraz z zagadnieniami. nakład pracy studenta: sumaryczna liczba godzin: 30 godz. = 1 punkt ECTS |
W cyklu 2021Zn:
- przesyłanie za pośrednictwem USOS Mail materiały wraz z zagadnieniami. nakład pracy studenta: sumaryczna liczba godzin: 30 godz. = 1 punkt ECTS |
W cyklu 2021L:
opis metod kształcenia: - cotygodniowe przesyłanie za pośrednictwem USOS Mail materiały wraz z zagadnieniami. nakład pracy studenta: sumaryczna liczba godzin: 30 godz. = 1 punkt ECTS |
W cyklu 2021Ln:
opis metod kształcenia: dyskusja, praca w grupach, praca z tekstem, klasyczna metoda problemowa, metoda przypadków, prezentacja multimedialna. opis metod kształcenia na czas edukacji on-line: nakład pracy studenta: |
W cyklu 2022Z:
opis metod kształcenia: - cotygodniowe przesyłanie za pośrednictwem USOS Mail materiały wraz z zagadnieniami. nakład pracy studenta: sumaryczna liczba godzin: 30 godz. = 1 punkt ECTS |
W cyklu 2022Zn:
opis metod kształcenia: dyskusja, praca w grupach, praca z tekstem, klasyczna metoda problemowa, metoda przypadków, prezentacja multimedialna. opis metod kształcenia na czas edukacji on-line: nakład pracy studenta: |
W cyklu 2022L:
opis metod kształcenia: - cotygodniowe przesyłanie za pośrednictwem USOS Mail materiały wraz z zagadnieniami. nakład pracy studenta: sumaryczna liczba godzin: 30 godz. = 1 punkt ECTS |
W cyklu 2022Ln:
opis metod kształcenia: dyskusja, praca w grupach, praca z tekstem, klasyczna metoda problemowa, metoda przypadków, prezentacja multimedialna. nakład pracy studenta: |
W cyklu 2023Z:
opis metod kształcenia: - cotygodniowe przesyłanie za pośrednictwem USOS Mail materiały wraz z zagadnieniami. nakład pracy studenta: sumaryczna liczba godzin: 30 godz. = 1 punkt ECTS |
W cyklu 2023Zn:
Metody kształcenia: dyskusja, praca w grupach, praca z tekstem, klasyczna metoda problemowa, metoda przypadków, prezentacja multimedialna. nakład pracy studenta: |
W cyklu 2023L:
opis metod kształcenia: - cotygodniowe przesyłanie za pośrednictwem USOS Mail materiały wraz z zagadnieniami. nakład pracy studenta: sumaryczna liczba godzin: 30 godz. = 1 punkt ECTS |
W cyklu 2023Ln:
opis metod kształcenia: dyskusja, praca w grupach, praca z tekstem, klasyczna metoda problemowa, metoda przypadków, prezentacja multimedialna. nakład pracy studenta: |
W cyklu 2024Z:
Metody kształcenia: dyskusja, praca w grupach, praca z tekstem, klasyczna metoda problemowa, metoda przypadków, prezentacja multimedialna. nakład pracy studenta: |
W cyklu 2024Zn:
Metody kształcenia: dyskusja, praca w grupach, praca z tekstem, klasyczna metoda problemowa, metoda przypadków, prezentacja multimedialna. nakład pracy studenta: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: