Zapisy na specjalność: surdopedagogika (studia jednolite magisterskie) 5E-PC-SUR
Absolwenci specjalności SURDOPEDAGOGIKA zdobędą kwalifikacje do prowadzenia zajęć terapeutyczno-edukacyjnych z dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami słuchu. Uzyskają kompetencje z następujących zakresów wiedzy: funkcjonowanie narządu słuchu, metody diagnozy oraz rehabilitacji słuchu i mowy dzieci i osób dorosłych z uszkodzeniami słuchu, techniczne środki korekcyjne wspomagające słyszenie, rehabilitacja osób zaopatrzonych w implanty ślimakowe, psychologiczne aspekty funkcjonowania osób z uszkodzonym słuchem, wychowanie przedszkolne dzieci z wadą słuchu, edukacja wczesnoszkolna dzieci z wadą słuchu, rehabilitacja słuchu i mowy osób z zaburzeniami przetwarzania słuchowego, Polski Język Migowy.
Po ukończeniu studiów absolwenci będą mogli uzyskać zatrudnienie w charakterze:
• nauczyciela-pedagoga specjalnego prowadzącego zajęcia z zakresu rewalidacji indywidualnej osób z niepełnosprawnością słuchu w przedszkolach i szkołach ogólnodostępnych, integracyjnych i specjalnych, w poradniach psychologiczno-pedagogicznych i innych placówkach systemu oświaty;
• nauczyciela w przedszkolach specjalnych, oddziałach specjalnych w przedszkolach ogólnodostępnych dla dzieci nisłyszących i słabosłyszących, w klasach I–III szkół podstawowych specjalnych i oddziałach specjalnych szkół podstawowych ogólnodostępnych dla dzieci niesłyszących i słabosłyszących;
• specjalisty surdopedagoga w specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych dla dzieci niesłyszących i słabosłyszących oraz w specjalistycznych poradniach dla dzieci i młodzieży z uszkodzonym narządem słuchu;
• specjalisty prowadącego zajęcia w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w placówkach realizujących zadania w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka z niepełnosprawnością słuchu.
Absolwenci specjalności będą posiadać także: kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela pedagoga specjalnego oraz kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela dodatkowo zatrudnionego w celu współorganizowania kształcenia integracyjnego lub kształcenia uczniów odpowiednio niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie lub zagrożonych niedostosowaniem społecznym w przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych (nauczyciela wspierającego) a także będą posiadać przygotowanie pedagogiczne.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: