Wychowanie fizyczne - 1 52-0F-WF1
TREŚCI PROGRAMOWE
Zainteresowanie studentów kulturą fizyczną i aktywnością sportową. Wdrożenie do systematycznej aktywności fizycznej oraz kształtowanie stałej potrzeby ruchu w dorosłym życiu. Zapoznanie z różnymi formami aktywności fizycznej, tj.: sportem, rekreacją, turystyką, rehabilitacją. Nauczanie i doskonalenie podstawowych elementów technicznych i taktycznych z poszczególnych dyscyplin sportowych. Wspomaganie harmonijnego rozwoju psychofizycznego studentów. Promowanie zdrowego stylu życia; kontrola i ocena poziomu sprawności fizycznej studentów na podstawie przeprowadzonych testów i sprawdzianów.
W cyklu 2020Z:
Zajęcia z WF realizowane w czasie rzeczywistym na platformie TEAMS, platformie e-learningowej i drogą poczty elektronicznej. Harmonogram zadań, tematyka i materiały udostępnione przez prowadzących na zajęciach. 1. Kultura fizyczna i jej filary. Olimpijska idea Pierra de Coubertin. 2. Zdrowotne aspekty aktywności fizycznej. 3. Zdrowotne aspekty odżywiania. 4. Nowe dyscypliny sportu - nowoczesne formy ruchu. Konsultacje merytoryczne dotyczące platformy e-learningowej I części za pośrednictwem poczty elektronicznej i platformy TEAMS. Konsultacje indywidualne w grupach studenckich za pośrednictwem platformy TEAMS, poczty elektronicznej w godzinach dyżurów i zajęć dydaktycznych (zgodnie z planem podanym w USOS) i zakładce APS http://www.aps.edu.pl/studenci/wf/ -prowadzenie pracy i monitorowanie wykonywanych zadań na platformie TEAMS. Weryfikacja zakładanych efektów nauczania na podstawie testów i zbiorczych raportów końcowych z przeprowadzonej platformy. Dyżury na platformie TEAMS: mgr Paweł Jaworski wtorek i środa 11.00- 12.00 mgr Elżbieta Kuśmierz poniedziałek i środa 11.00-12.00 mgr Małgorzata Aleksandrowska poniedziałek i środa 14.30 - 15.30 mgr Jolanta Parzęcka poniedziałek 14.30 - 15.30, wtorek 9.00 - 10.00 mgr Ilona Jaworska wtorek i czwartek 14.30 - 15.30 dr Michał Knittel środa 14.30 - 15.30, czwartek 11.00 - 12.00 Tematyka 1. Sprawność fizyczna, kształtowanie cech motorycznych, jednostki treningowe. 2. Układ mięśniowy człowieka i jego znaczenie dla ruchu. 3. Fizjologiczne aspekty aktywności fizycznej.
|
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/ka ma wiedzę w zakresie kultury fizycznej.
Zna podstawową terminologię używaną w zakresie prowadzonej dyscypliny sportowej.
Zna i rozumie wpływ wysiłku fizycznego na organizm i jego aspekt zdrowotny.
Zna swoje predyspozycje i ograniczenia psychofizyczne.
Rozumie społeczne aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy oraz związaną z tym odpowiedzialność.
Umiejętności
Student/ka potrafi włączyć się w prozdrowotny styl życia, ma umiejętność wyboru aktywności na całe życie.
Potrafi wykonać i wykorzystać w praktyce podstawowe ćwiczenia oraz zastosować je w opracowywaniu własnego programu treningowego.
Potrafi wykonać i wykorzystać w praktyce podstawowe elementy techniczno-taktyczne danej dyscypliny oraz zastosować przepisy w niej obowiązujące.
Ma umiejętność korzystania z testów i sprawdzianów oceniających sprawność fizyczną.
Potrafi wykorzystać wiedzę o strukturze sportu rekreacyjnego w Polsce.
Kompetencje społeczne
Student/ka ma świadomość i zrozumienie ważności aktywności fizycznej.
Wykazuje gotowość do promowania społecznego i kulturowego znaczenia sportu.
Pielęgnuje własne upodobania z zakresu kultury fizycznej.
Ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w celu wykorzystania do potrzeb własnych i najbliższego otoczenia.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: