English for Psychology and Pedagogy III, Level C1 51-ANP3-C1
Opis kursu
Kurs English for Psychology and Pedagogy przeznaczony jest dla studentów kierunków psychologicznych, jak również słuchaczy specjalności pedagogicznych, socjologii i wszystkich, którzy chcą doskonalić swoją znajomość słownictwa, stylistyki i umiejętność wnikliwego, analitycznego czytania różnych odmian angielskiego dyskursu z dziedziny psychologii: artykułów i monografii naukowych, fachowych podręczników, a także szkiców popularyzatorskich czy publicystycznych.
Z kursu w największym stopniu skorzystają osoby, które opanowały General English na poziomie B2 i wyższym.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
PEDAGOGIKA SPECJALNA:
Wiedza
PC1_KK_W01 Zna podstawową terminologię obcojęzyczną z zakresu nauk pedagogicznych
Umiejętności
PC1_KK_U08 Zna zasady przygotowywania krótkich referatów i prezentacji w języku obcym
PC1_KK_U08 Ma znajomość bardziej zaawansowanych struktur gramatycznych oraz form językowych
PC1_KK_U10 Identyfikuje główne i poboczne tematy wykładów, debat akademickich, dyskusji
PC1_KK_U10 Dokonuje analizy i syntezy usłyszanej wypowiedzi
PC1_KK_U10 Potrafi znaleźć potrzebne mu informacje w tekstach związanych z pedagogiką
PC1_KK_U10 Czyta ze zrozumieniem teksty akademickie, artykuły z prasy fachowej
PC1_KK_U08 Potrafi uczestniczyć w pracach nad projektem, korzystając z różnorodnych źródeł informacji
Kompetencje społeczne
PC1_KK_K01 Jest świadomy własnego sposobu uczenia się i efektywnie go wykorzystuje
Kryteria oceniania
Metody nauczania I nakład pracy studenta:
metoda komunikacyjna;
przygotowanie studentów do komunikacji językowej i samodzielnego używania języka;
praca w parach i grupach;
multimedialne techniki nauczania;
strategie bezpośrednie (pamięciowe, kojarzeniowe i kompensacyjne), pośrednie oraz społeczne (współpraca interpersonalna);
ćwiczenia na platformie internetowej.
Nakład pracy studenta:
godziny kontaktowe: ćwiczenia 30 godzin
przygotowanie się do zajęć, lektury: 5
przygotowanie się do egzaminu: 13
przygotowanie referatu, eseju, prezentacji: 2
praca przy pomocy platformy internetowej: 5
sumaryczna liczba punktów ECTS: 2
Literatura
Literatura podstawowa:
1. A.Treger, B. Treger, Psychology Vocabulary in Use, Warszawa, Poltext, 2016;
2. A.Treger, B. Treger, English for Psychology, Warszawa, Wydawnictwo APS, 2014.
Literatura uzupełniająca:
1. A.Treger, B. Treger, Special Education Vocabulary in Use, Poltext, 2018;
2. Wybrane rozdziały z Oliver Sacks, The Man Who Mistook His Wife for a Hat, Picador, New York, 2011;
3. Materiały własne.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: