English for Psychology and Pedagogy II, Level C1 51-ANP2-C1
Kurs English for Psychology and Pedagogy przeznaczony jest dla studentów kierunków psychologicznych, jak również słuchaczy specjalności pedagogicznych, socjologii i wszystkich, którzy chcą doskonalić swoją znajomość słownictwa, stylistyki i umiejętność wnikliwego, analitycznego czytania różnych odmian angielskiego dyskursu z dziedziny psychologii: artykułów i monografii naukowych, fachowych podręczników, a także szkiców popularyzatorskich czy publicystycznych.
Z kursu w największym stopniu skorzystają osoby, które opanowały General English na poziomie B2 i wyższym.
W okresie pandemii zajęcia zostały zawieszone a zajęcia lektoratowe z języków obcych mogą prowadzone są przez wykładowców za pomocą różnych aplikacji np. Skype, Messenger , Teams. W kontaktach ze studentami używana jest również poczta elektroniczna lub kontakt przez Usos.
Sposób prowadzenia zajęć zależy od wykładowcy. Poniżej dane do podstawowego kontaktu z wykładowcą, który poinformuję szczegółowo o sposobie prowadzenia zajęć z daną grupą, oraz przekaże materiały do pracy własnej.
Kierownik studium
mgr Elżbieta Grabińska: egrabinska@aps.edu.pl
mgr Małgorzata Dąbruś : mdabrus@aps.edu.pl
mgr Alicja Fiałek : afialek@aps.edu.pl
mgr Olena Galczewska : ogalczewska@gmail.com
mgr Bogumiła Jędrzejowska Ulrych : bulrych@aps.edu.pl
mgr Dorota Kożuchowska : dkozuchowska@aps.edu.pl
mgr Dorota Trefoń Bykowska: dorota.bykowska@gmail.com
mgr Anna Treger : anna.treger@gmail.com
mgr Agnieszka Rączka: araczka@aps.edu.pl
mgr Grażyna Smakulska : gsmakulska@aps.edu.pl
mgr Beata Wiśniewska : bwisniewska@aps.edu.pl
mgr Małgorzata Wyszyńska mwyszynska@aps.edu.pl
mgr Oksana Velyka : ovelyka@aps.edu.pl
mgr Aleksandra Zwierzchowska Wójcik bzwierzchowska@aps.edu.pl
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
PEDAGOGIKA SPECJALNA:
Wiedza
PC1_KK_W08 Zna podstawową terminologię obcojęzyczną z zakresu nauk pedagogicznych
PC1_KK_W08 Posiada uporządkowaną wiedzę związaną ze strukturami gramatycznymi
Umiejętności
PC1_KK_U10 Wykazuje wrażliwość na rejestr języka i kontekst w stosowaniu słów i zwrotów
PC1_KK_U10 Przygotowuje prezentacje zgodne z konwencją, na tematy zawodowe i akademickie
PC1_KK_U10 Prawidłowo stosuje zwroty i wyrażenia kolokwialne, podtrzymuje rozmowę, wyraża zgodność stanowisk lub sygnalizuje odmienne zdanie.
-stosuje wyrażenia sygnalizujące aprobatę, zdziwienie lub niedowierzanie.
-przygotowuje i wygłasza dłuższe wypowiedzi dotyczące tematów akademickich i zawodowych.
-prezentuje krótkie referaty związane z kierunkiem studiów i zainteresowaniami
PC1_KK_U08 Potrafi pracować w grupie, korzystając z informacji zdobytych na zajęciach
Kompetencje społeczne
PC1_KK_K01 Ma świadomość poziomu swojej wiedzy oraz braków i rozumie potrzebę ciągłego kształcenia i pracy nad językiem
Kryteria oceniania
Metody nauczania I nakład pracy studenta:
metoda komunikacyjna;
przygotowanie studentów do komunikacji językowej i samodzielnego używania języka;
praca w parach i grupach;
multimedialne techniki nauczania;
strategie bezpośrednie (pamięciowe, kojarzeniowe i kompensacyjne), pośrednie oraz społeczne (współpraca interpersonalna);
ćwiczenia na platformie internetowej.
Nakład pracy studenta:
godziny kontaktowe: ćwiczenia 30 godzin
przygotowanie się do zajęć, lektury: 5
przygotowanie się do egzaminu: 13
przygotowanie referatu, eseju, prezentacji: 2
praca przy pomocy platformy internetowej: 5
sumaryczna liczba punktów ECTS: 2
Literatura
Literatura podstawowa:
1. A.Treger, B. Treger, Psychology Vocabulary in Use, Warszawa, Poltext, 2016;
2. A.Treger, B. Treger, English for Psychology, Warszawa, Wydawnictwo APS, 2014.
Literatura uzupełniająca:
1. A.Treger, B. Treger, Special Education Vocabulary in Use, Poltext, 2018;
2. Wybrane rozdziały z Oliver Sacks, The Man Who Mistook His Wife for a Hat, Picador, New York, 2011;
3. Materiały własne.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: