Język angielski III – C1, poziom zaawansowany niższy 51-ANG3-C1
Zajęcia mają na celu rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz poszerzanie umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego na poziomie zaawansowanym niższym (C1) w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 1-8 podręcznika podstawowego (English File Advanced, 3rd edition, OUP).
Student doskonali wszystkie umiejętności językowe przy wykorzystaniu szerokiej gamy środków dydaktycznych.
W zakresie słownictwa szczególny nacisk kładziony będzie na tematykę związaną ze środowiskiem pracy, relacjami międzyludzkimi (z uwzględnieniem pasji, fobii i uzależnień), wielozadaniowością, zarządzeniem czasem, radzeniem sobie ze stresem oraz mediami społecznościowymi. Zajęcia dotyczyć będą również sposobu kształtowania się j. angielskiego poprzez stulecia, różnic między brytyjskim i amerykańskim angielskim, tematyki historycznej i kulturowej w filmach i książkach w kulturze anglosaskiej, tłumaczeń literackich, oraz cząstkowych zagadnień związanych z pedagogiką, psychologią, socjologią oraz naukami społecznymi.
Na zajęciach doskonalone będą również umiejętności rozumienia ze słuchu oraz wypowiedzi ustne i pisemne związane z w/w tematyką. W trakcie zajęć omawiane będą dłuższe artykuły z prasy fachowej wraz z towarzyszącymi im ćwiczeniami mającymi na celu rozwijanie umiejętności językowych w zakresie rozumienia tekstów o charakterze akademickim.
Rozwijanie zaawansowanych struktur gramatycznych związanych z biegłym posługiwaniem się czasami gramatycznymi, prawidłowe używanie łączników zdań, inwersji, zaimków, wyrażeń przysłówkowych, czasowników modalnych, tworzenie zdań warunkowych, posługiwanie się dedukcją i spekulacją oraz zaawansowanymi złożonymi strukturami czasownikowymi.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
PEDAGOGIKA SPECJALNA:
Wiedza
PC1_KK_W01 Zna podstawową terminologię obcojęzyczną z zakresu nauk pedagogicznych
Umiejętności
PC1_KK_U08 Zna zasady przygotowywania krótkich referatów i prezentacji w języku obcym
PC1_KK_U08 Ma znajomość bardziej zaawansowanych struktur gramatycznych oraz form językowych
PC1_KK_U10 Identyfikuje główne i poboczne tematy wykładów, debat akademickich, dyskusji
PC1_KK_U10 Dokonuje analizy i syntezy usłyszanej wypowiedzi
PC1_KK_U10 Potrafi znaleźć potrzebne mu informacje w tekstach związanych z pedagogiką
PC1_KK_U10 Czyta ze zrozumieniem teksty akademickie, artykuły z prasy fachowej
PC1_KK_U08 Potrafi uczestniczyć w pracach nad projektem, korzystając z różnorodnych źródeł informacji
Kompetencje społeczne
PC1_KK_K01 Jest świadomy własnego sposobu uczenia się i efektywnie go wykorzystuje
Kryteria oceniania
Metody nauczania I nakład pracy studenta (rozkład godzin proszę skopiować) np.:
- metoda komunikacyjna - doskonalenie studentów w komunikacji językowej, swobodne i płynne używania języka;
- strategie bezpośrednie (pamięciowe, kojarzeniowe i kompensacyjne), pośrednie oraz społeczne (współpraca interpersonalna);
- praca w parach i dyskusja na forum grupy;
- multimedialne techniki nauczania;
- ćwiczenia online na platformie Internetowej e-learning APS, rozwijające umiejętności czytania, słuchania i pisania.
nakład pracy studenta:
Godziny kontaktowe: ćwiczenia 30 godz.
Przygotowanie się do zajęć, lektury - 5
Przygotowanie się do egzaminu - 13
Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji - 2
Praca przy pomocy platformy internetowej – 5
Sumaryczna liczba punktów ECTS – 2.
Literatura
Literatura:
„English File Advanced”, 3rd edition, OUP – podręcznik obowiązkowy
“Advanced Grammar in Use”, M. Hewings, wyd. Cambridge
“English Vocabulary in Use. Advanced.”, McCarthy&O’Dell, wyd. Cambridge
“English Grammar In Context, Advanced.”, M. Vince, wyd. Macmillan
“English Matters”
“Psychologies”
“British Journal of Special Education”
“British Journal of Clinical Psychology”
Internet
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: