Język angielski I – B2, poziom średnio-zaawansowany wyższy 51-ANG1-B2
Zajęcia mają na celu rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 1-8 podręcznika podstawowego (English File, Upper Intermediate, OUP).
Student doskonali wszystkie umiejętności językowe przy wykorzystaniu szerokiej gamy środków dydaktycznych.
W zakresie słownictwa trakcie kursu szczególny nacisk kładziony będzie na tematykę związaną z pracą i jej poszukiwaniem, chorobami i wiekiem starszym, modą, podróżami, pogodą i ochroną środowiska, muzyką, mediami oraz słownictwem związanym z pedagogiką, psychologią naukami społecznymi.
Doskonalone będą wypowiedzi pisemne i ustne związane w ww tematyką oraz tematyką poruszaną na zajęciach. W trakcie zajęć omawiane będą dłuższe artykuły z prasy fachowej wraz z towarzyszącymi im różnorodnymi ćwiczeniami mającymi na celu doskonalenie umiejętności językowych w zakresie rozumienia tekstów.
Rozwijanie struktur gramatycznych związanych z czasami gramatycznymi, formowaniem pytań pośrednich i bezpośrednich, stopniowaniem i modyfikowaniem przymiotników, stroną bierną, czasownikami modalnymi , formą czasownika, oraz zdaniami warunkowymi.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po ukończeniu przedmiotu student kierunku:
PEDAGOGIKA - profil akademicki
WIEDZA
PE1_W01
- ma znajomość podstawowych struktur gramatycznych oraz form językowych.
PE1_W08
- zna podstawową terminologię i zasady tworzenia pisania spójne i logicznego tekstu, prostego eseju, CV, listu motywacyjnego, listu formalnego i nieformalnego.
- posiada podstawową wiedzę o kulturze krajów z danego obszaru językowego, którą zdobył na zajęciach.
UMIEJĘTNOŚCI
PE1_U16
- potrafi zrozumieć główne myśli w złożonych wypowiedziach np. prezentację, wykład, program TV lub radiowy, o ile prezenter posługuje się językiem standardowym, mówi składnie i wyraźnie. Dokonuje syntezy wypowiedzi usłyszanej, porządkuje fakty oraz wykazuje wrażliwość na kontekst wypowiedzi pod względem stosowanego słownictwa i wyrażeń.
- czyta ze zrozumieniem fragmenty współczesnych utworów literackich, opracowań naukowych ze swojej dziedziny pisanych prostym językiem, artykułów prasowych.
- wyszukuje odpowiednie informacje z danej dziedziny w zasobach internetowych. Posługuje się i korzysta ze słownika monolingwalnego.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
PE1_K01
- odpowiednio przygotowuje się do zajęć, bierze w nich czynny udział.
- jest świadomy wagi przedmiotu oraz istoty posługiwania się językiem obcym.
- ma świadomość poziomu swojej wiedzy oraz braków i rozumie potrzebę ciągłego kształcenia i pracy nad językiem.
- potrafi pracować w grupie, korzystając z informacji zdobytych na zajęciach.
- jest świadomy własnego sposobu uczenia się i efektywnie go wykorzystuje.
PE1_K09
- ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności językowych, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności
PEDAGOGIKA - profil praktyczny
UMIEJĘTNOŚCI
PEP1_U07
- potrafi rozwijać swoje kompetencje w zakresie języka obcego, korzystając z różnch źródeł doskonalić podstawowe zdoolności językowe (mówienia, rozumienia ze słuchu, pisania i czytania).
PEP1_U11
- potrafi porozumiewać się w języku obcym w sposób spójny.
- potrafi korzystać z różnych źródeł i kanałów komunikacyjnych i prowadzić wymianę wiedzy z obszaru studiowanego kierunku i specjalności w języku obcym.
PEP1_U20
- ma umiejętności językowe w zakresie studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami okre-ślonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
PEP1_K03
- odpowiedzialnie przygotowuje się do swej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
PEDAGOGIKA SPECJALNA:
Wiedza
PC1_KK_W10 Posiada podstawową wiedzę o kulturze krajów z danego obszaru językowego, którą zdobył na zajęciach
PC1_KK_W08 Ma znajomość podstawowych struktur gramatycznych oraz form językowych
PC1_KK_W08 Zna podstawową terminologię i zasady tworzenia pisania spójne i logicznego tekstu, prostego eseju, CV, listu motywacyjnego, listu formalnego i nieformalnego
Umiejętności
PC1_KK_U10 Potrafi zrozumieć główne myśli w złożonych wypowiedziach np. prezentację, wykład, program TV lub radiowy, o ile prezenter posługuje się językiem standardowym, mówi składnie i wyraźnie
PC1_KK_U10 Dokonuje syntezy wypowiedzi usłyszanej, porządkuje fakty oraz wykazuje wrażliwość na kontekst wypowiedzi pod względem stosowanego słownictwa i wyrażeń
PC1_KK_U10 Czyta ze zrozumieniem fragmenty współczesnych utworów literackich, opracowań naukowych ze swojej dziedziny pisanych prostym językiem, artykułów prasowych
PC1_KK_U10 Wyszukuje odpowiednie informacje z danej dziedziny w zasobach internetowych
PC1_KK_U10 Posługuje się i korzysta ze słownika monolingwalnego
Kompetencje społeczne
PC1_KK_K01 Odpowiednio przygotowuje się do zajęć, bierze w nich czynny udział
PC1_KK_K01 Jest świadomy wagi przedmiotu oraz istoty posługiwania się językiem obcym
Literatura
Podręcznik obowiązkowy: English File (OUP) oraz
Materiały własne wykładowcy do wyboru m.im z:
Internet
Grammarway – wyd. Express Publishing
English Vocabulary In Use by Murphy, wyd. Cambridge
English Grammar In Use by Murphy, wyd. Cambridge
English Matters
British Journal of Special Education
British Journal of Clinical Psychology
American Journal of Mental Retardation
Psychologies
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: