Język angielski II - C1, poziom zaawansowany niższy 5001-ANG2-C1
Osiągnięcie poziomu C1
- Doskonalenie 4 głównych sprawności językowych z położeniem szczególnego nacisku na umiejętności interakcyjne – co daje gwarancję; osiągnięcia sukcesu w komunikacji z innymi użytkownikami języka obcego;
- Kształtowanie otwartości na kontakty z przedstawicielami innych kręgów kulturowych;
- Przedstawienie znajomości języka obcego jako warunku pełnego korzystania z zagranicznej oferty
edukacyjnej,
- Wprowadzenie fachowego słownictwa z zakresu pedagogiki i nauk społecznych.
- Czytanie artykułów z prasy fachowej.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu nauki studenci :
1/ osiągną zrozumienie oryginalnych tekstów wypowiadanych w różnym tempie i różnych akcentach języka angielskiego, niezależnie od maniery artykulacyjnej mówiących;
2/ będą płynnie i prawidłowo wygłaszać swoje myśli w formie monologu, konwersacji oraz wywiadu (zasięgania informacji) przy użyciu zaawansowanych struktur gramatycznych i słownictwa w zakresie tematycznym, typowym dla egzaminów na poziomie advanced i proficiency;
3/ osiągną swobodne zrozumienia tekstu pisemnego niezależnie od jego źródła i rodzaju przeznaczenia, co dotyczy np. długich i złożonych materiałów informacyjno-użytkowych i literackich oraz artykułów specjalistycznych i dłuższych instrukcji technicznych;
4/ będą tworzyć przejrzyste i poprawnie zbudowane teksty pisane, obszernie i przekonywająco definiujące poglądy autora nawet przy znacznym stopniu ich skomplikowania w formie listu, eseju lub raportu itd.;
5/ osiągną umiejętność nacechowanego wysokim stopniem kompetencji różnicowania środków językowych używanych w formułowaniu wypowiedzi mówionej i pisanej o odmiennych stopniach formalności w zależności od rodzaju sytuacji komunikacyjnej i typu adresata.
Kryteria oceniania
- metoda komunikacyjna
- praca w parach i grupach
- multimedialne techniki nauczania
strategie bezpośrednie (pamięciowe, kojarzeniowe i kompensacyjne), pośrednie oraz społeczne (współpraca interpersonalna)
- ćwiczenia na Platformie Internetowej CLIP, rozwijające umiejętności czytania, słuchania i pisania
Przewidziane są testy cząstkowe. Przedmiot kończy się centralnym egzaminem na poziome B2, składającym się z części ustnej oraz pisemnej.
Literatura
Materiały własne wykładowcy
English for Psychology, Anna Treger
Internet
Grammarway – wyd. Express Publishing
English Vocabulary In Use by Murphy, wyd. Cambridge
English Grammar In Use by Murphy, wyd. Cambridge
British Journal of Special Education
British Journal of Clinical Psycholog
American Journal of Mental Retardation
Psychologies
Materiały video
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: