Zapisy na specjalność: socjologia kultury - badania i marketing 3E-SC-SBM
Socjologia kultury – badania i marketing
Zastanawiasz się czasami, dlaczego nasza rzeczywistość tak bardzo różni się od tej, w której dorastali nasi dziadkowie? Co sprawia, że coś, co jest dziś modne, jutro przestaje takie być? Czym jest kultura masowa, popularna, konsumpcyjna lub cyberkultura? A może poszukujesz nowych form uczestnictwa w kulturze? W ramach tej specjalności studenci poznają odpowiedzi na tego typu pytania, związane z wyraźnie rosnącym znaczeniem w życiu społecznym zjawisk i procesów o charakterze kulturowym. Podczas zajęć studenci będą zdobywali wiedzę na temat przemian kultury współczesnej, metod jej badania, marketingu w kulturze. Nabędą również umiejętności praktycznych, biorąc udział w różnych mini-projektach i spotkaniach z ekspertami. Absolwenci tej specjalności mogą szukać zatrudnienia w instytucjach i organizacjach działających w sferze kultury i sztuki, kontaktów międzykulturowych, mediów, organizacji czasu wolnego i turystyki, w agencjach marketingowych i eventowych oraz w instytucjach badawczych.
Literatura
Literatura do testów:
Barbara Szacka. 2008. Wprowadzenie do socjologii. Warszawa: Oficyna Naukowa, rozdz. III: Kultura, rozdz. V: Interakcje społeczne.
Mateusz Halawa i Paulina Wróbel (wybór tekstów). 2008. Bauman o popkulturze. Wypisy. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne - 9 pierwszych rozdziałów książki (s. 13-48).
Tomasz Goban-Klas. 2019. Media i komunikowanie masowe: teorie i analizy pracy, radia, telewizji i internetu. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, Wstęp.
Christian Baylon, Xavier Mignot. 2008. Komunikacja. Kraków: Flair, rozdz. V: Komunikacja o krótkim i długim zasięgu.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: