Zapisy na specjalność: psychopedagogika kreatywności 3E-PE-PKR
Kreatywność jest jedną z kluczowych kompetencji XXI wieku, odpowiedzialną za umiejętność rozwiązywania problemów, generowanie innowacji oraz adaptację do zmiennych warunków życia osobistego i zawodowego. Dlatego celem specjalności jest wykształcenie przedsiębiorczych i twórczych pedagogów wyposażonych w kompetencje przyszłości uprawniające m.in. do rozpoznawania i stymulowania kreatywności oraz nauczania twórczości dzieci, młodzieży, i osób dorosłych.
Absolwenci specjalności są przygotowani do: prowadzenia treningów, szkoleń i zajęć ukierunkowanych na rozwijanie kreatywności; prowadzenia sesji twórczego rozwiązywania problemów w organizacjach i instytucjach; projektowania autorskich programów, metod, gier i pomocy edukacyjnych; oraz pobudzania aktywności twórczej poprzez planowanie i wdrażanie projektów działań twórczych dla różnych grup odbiorców. Dzięki interdyscyplinarnemu połączeniu zajęć z psychologii i pedagogiki z elementami wiedzy z dyscyplin artystycznych, marketingu i socjologii, absolwenci specjalności zyskują wszechstronne możliwości kreacji oraz poznają nowoczesne narzędzia i metody pracy.
Specjalność umożliwia studentom rozwijanie własnej pomysłowości, innowacyjności, wychodzenia poza schematy myślenia oraz projektowanie własnej ścieżki zawodowej. Podczas licznych zajęć warsztatowych studenci poznają metody stymulowania kreatywności oraz metody twórczego rozwiązywania problemów; rozwijają kompetencje diagnostyczne; umiejętności myślenia projektowego, pracy z grupą i współpracy w zespole; doskonalą umiejętności autoprezentacji, komunikacji i negocjacji; a także poznają podstawy z marketingu wartości społecznych i fundraisingu. Dzięki temu absolwenci specjalności są wszechstronnie przygotowani do pracy warsztatowej i projektowej, a dzięki pogłębionym dyskusjom na tematy naukowe i zajęciom z zakresu analizy danych mają również okazję rozwijać własny warsztat badawczy niezbędny do kontynuowania kształcenia akademickiego oraz pracy naukowej.
Praktyczny charakter specjalności umożliwia przygotowanie do pracy w sektorze publicznym i prywatnym m.in. w instytucjach edukacyjnych, ośrodkach edukacji twórczej, firmach szkoleniowych, fundacjach i stowarzyszeniach, domach kultury, salach zabaw oraz przedsiębiorstwach stawiających na twórczy rozwój pracowników oraz generowanie innowacji. Absolwenci specjalności pracują jako: edukatorzy i trenerzy (wewnętrzni i zewnętrzni) w firmach szkoleniowych oraz działach rozwoju pracowników, specjaliści do spraw organizacji szkoleń, projektanci usług edukacyjnych, metodycy kształcenia twórczego, menadżerowie projektów w organizacjach pozarządowych, instruktorzy i animatorzy zajęć dla dzieci i młodzieży, a także zakładają własne firmy związane z obszarami ich twórczych zainteresowań.
Jeśli lubisz twórcze wyzwania, ta specjalność jest dla Ciebie!
W cyklu 2021Z:
Termin egzaminu: 8 listopada 2021 godz 17:10 – 18:10 sala 3429 Zagadnienia na egzamin: W sytuacji nadmiaru kandydatów na specjalność Psychopedagogika kreatywności rekrutacja odbędzie się w oparciu o indywidualny wynik każdego z nich w teście myślenia twórczego. Test zostanie przeprowadzony w trakcie trwania egzaminu. |
W cyklu 2022Z:
W sytuacji, gdy liczba osób zainteresowanych studiami na specjalności Psychopedagogika kreatywności (PKR) przekroczy limit wielkości grupy, rekrutacja odbędzie się w oparciu rozmowę kwalifikacyjną z kandydatami. Rozmowa będzie dotyczyć osobistych zainteresowań, doświadczeń, wiedzy oraz osiągnięć kandydatów związanych z aktywnością twórczą w różnych dziedzinach. W procesie rekrutacji szczególnie premiowane będą doświadczenia kandydatów związane z aktywnością społeczną, organizacyjną, edukacyjną, naukową, lub artystyczną. Rozmowa rekrutacyjna odbędzie się w dniu 14. 11. 2022 w sali 1076 w godzinach od 9:50 do 11:20. Literatura, która pozwoli przygotować się do rozmowy: |
W cyklu 2023Z:
Forma procedury kwalifikacyjnej: rozmowa kwalifikacyjna Tematy podejmowane podczas rozmowy: Literatura pomocnicza: |
Literatura
Literatura obowiązkowa:
1. Karwowski, M. (2009). Zgłębianie kreatywności. Studia nad pomiarem poziomu i stylu twórczości. Warszawa: APS. Rozdział 1: Kreatywność, twórczość – to samo, niemal to samo, nie to samo... s. 15-41.
2. Nęcka, E. (2001). Psychologia twórczości. Gdańsk: GWP, Rozdział 1: Pojęcia i kryteria twórczości s. 11-34.
W cyklu 2023Z:
Literatura pomocnicza: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: