Zapisy na specjalność: socjologia mediów (studia stacjonarne II stopnia) 2E-SC-SOM
Socjologia mediów
Studenci tej specjalności zdobędą wiedzę o roli mediów w życiu człowieka współczesnego, mechanizmach funkcjonowania mediów, ich wpływie na życie społeczne i zmiany kulturowe. Poznają konsekwencje niespotykanej w dziejach ekspansji mediów i problemy etyczne związanym z tym zjawiskiem. Będą mieli okazję zgłębiać zagadnienia związane z warsztatem pracy dziennikarza, tworzeniem wizerunku publicznego oraz elementy public relations. W ramach specjalności studenci poznają najczęściej stosowane metody badania mediów i ich oddziaływania, w tym metody socjologii wizualnej, a także zdobędą umiejętność badania odbioru mediów, docierania z określonym przekazem do potencjalnych odbiorców i oddziaływania przekazu medialnego.
Literatura
Literatura do testów:
Anthony Giddens. 2004. Socjologia. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Rozdz. 3, 4, 5, rozdz. 6 (fragment: „Zdrowie a starość”), rozdz. 7, 9, 10, 11, 12 (fragment: „Organizacja a płeć”), rozdz.13 (od "Kobiety a praca zawodowa" do końca rozdz.), rozdz. 14 (od „Zmiana polityczna i społeczna” do końca rozdz.), rozdz. 16 (od „Teorie nauczania a problem nierówności” do końca rozdz.), rozdz. 17 (s. 565-580).
Timothy Snyder. 2017. O Tyranii. Dwadzieścia lekcji XX wieku. Kraków: Wydawnictwo Znak.
Leszek Olszański. 2012. Media i dziennikarstwo internetowe. Warszawa: Poltext. Rozdział 1 (od 1.1 do 1.5). Wymagany fragment dostępny jest za darmo bez rejestrowania się w księgarni internetowej - w formatach epub i mobi:
http://m.publio.pl/media-i-dziennikarstwo-internetowe-leszek-olszanski,p94562.html.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: