Problem przemocy, znęcania się i wykluczenia w szkole 200N-3E5PZW
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Umie zdefiniować zagadnienie agresji, przemocy, znęcania się, wykluczenia w szkole;
Jest w stanie scharakteryzować determinanty indywidualne i sytuacyjne przemocy szkolnej;
Zna i potrafi wymienić efekty przemocy i znęcania się dla zdrowia fizycznego i psychicznego ofiary a także dla grupy w której dochodzi do prześladowania;
Potrafi opisać mechanizm powstawania przemocy w klasie i podstawowe procesy grupowe, które wspierają rozwój przemocy;
Umiejętności
Umie analizować sytuację w grupie z przemocą z perspektywy społeczno-poznawczej;
Potrafi korzystać z wiedzy teoretycznej na temat przemocy aby zaplanować i przeprowadzić interwencję w system klasowy i szkolny;
Umie współpracować i kierować działaniami zespołu wychowawczego oraz rodziców w prewencji agresji oraz interwencji w sytuacji wystąpienia przemocy;
Kompetencje społeczne
Potrafi współpracować w grupie zajęciowej;
Postępuje zgodnie z zasadami etyki psychologa;
Jest wrażliwy na potrzeby ofiar przemocy;
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: