Skala Inteligencji Stanford-Binet 5 w praktyce psychologicznej 20-FF-SSB
Fakultet składał się będzie z dwóch części: teoretycznej i praktycznej. W pierwszej studenci poznają zasady badania inteligencji na przestrzeni ostatnich lat. Dokładnie omówimy budowę testu Stanford-Binet, jego założenia teoretyczne, trafność, rzetelność, procedurę badania i przeliczania wyników. W drugiej części studenci nauczą się stosować test w praktyce klinicznej, przeprowadzą badania na osobach dorosłych i dzieciach. Warsztat przeprowadzony będzie zgodnie z standardami szkolenia Pracowni Testów Psychologicznych i Pedagogicznych.
W cyklu 2020L:
Fakultet składał się będzie z dwóch części: teoretycznej i praktycznej. W pierwszej studenci poznają zasady badania inteligencji na przestrzeni ostatnich lat. Dokładnie omówimy budowę testu Stanford-Binet, jego założenia teoretyczne, trafność, rzetelność, procedurę badania i przeliczania wyników. Studenci poproszeni zostaną o przygotowanie krótkich wypowiedzi pisemnych dotyczących praktycznych aspektów diagnozy. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Zaliczenie kolokwium z części teoretycznej i opis przeprowadzonego samodzielnie badania przy użyciu testu.
Studenci, którzy pozytywnie zaliczą ćwiczenia uzyskają certyfikat wydany przez Pracownię Testów Psychologicznych i Pedagogicznych, umożliwiający posługiwanie się testem w praktyce zawodowej
Literatura
Gale H. Roid, Urszula Sajewicz-Radtke, Bartosz M. Radtke, Paweł Jurek (2018) Skala Inteligencji Stanford-Binet 5 (SB5). Podręcznik interpretacyjny.
Gale H. Roid, Urszula Sajewicz-Radtke, Bartosz M. Radtke, Małgorzata Lipowska (2018) Skala Inteligencji Stanford-Binet 5. Podręcznik techniczny.
Stemplewska-Żakowicz Katarzyna (2016) Diagnoza psychologiczna. Diagnozowanie jako kompetencja profesjonalna. Gdańsk,GWP
Władysław Jacek Paluchowski (2012) Diagnoza psychologiczna. Wydawnictwo Akademickie Profesjonale
W cyklu 2020L:
Gale H. Roid, Urszula Sajewicz-Radtke, Bartosz M. Radtke, Paweł Jurek (2018) Skala Inteligencji Stanford-Binet 5 (SB5). Podręcznik interpretacyjny. Gale H. Roid, Urszula Sajewicz-Radtke, Bartosz M. Radtke, Małgorzata Lipowska (2018) Skala Inteligencji Stanford-Binet 5. Podręcznik techniczny. Stemplewska-Żakowicz Katarzyna (2016) Diagnoza psychologiczna. Diagnozowanie jako kompetencja profesjonalna. Gdańsk,GWP Władysław Jacek Paluchowski (2012) Diagnoza psychologiczna. Wydawnictwo Akademickie Profesjonale |
Uwagi
W cyklu 2020L:
Zajęcia będą się odbywały z wykorzystaniem aplikacji Teams, poniżej link: https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a4c1adcc6081f4226a1c2d6170f2793ad%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=9780a258-5ebb-4c82-9573-48bcf8357418&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 METODY KSZTAŁCENIA: - wykład monograficzny, - forma zajęć: w zależności od decyzji władz Uczelni zajęcia będą się odbywały albo online przy użyciu aplikacji Teams albo stacjonarnie NAKŁAD PRACY STUDENTA: Godziny kontaktowe np. ćwiczenia 30 Przygotowanie się do zajęć, lektury: 15 Przygotowanie wypowiedzi pisemnych: 25 Inne formy – przygotowanie się do dyskusji: 15 Sumaryczna liczba punktów ECTS 4 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: