Psychologia szczęścia 20-FF-PSZ
Szczegółowy program zajęć:
1. Zapoznanie, informacje o zajęciach
2. Wprowadzenie do psychologii pozytywnej. Co to jest szczęście?
3. Jak badać szczęście? Czy można trwale podnieść poziom szczęścia?
4. Techniki budowania szczęścia. Wyrażanie wdzięczności
5. Optymizm oraz zwalczanie tendencji do zamartwiania
6. Emocje pozytywne
7. Budowanie bliskich relacji.
8. Odkrywanie i rozwijanie mocnych stron.
W cyklu 2021Z:
Większość ludzi pragnie być szczęśliwa, ale czy potrafią przewidzieć, w jaki sposób osiągnąć ten stan? Czy szczęście można mierzyć? Wreszcie, czy w oparciu o wyniki badań naukowych można zaprojektować indywidualne strategie budowania poczucia szczęścia? Na te, oraz wiele innych pytań dotyczących szczęścia odpowiemy sobie podczas zajęć. W ramach zajęć skupimy się na psychologicznych koncepcjach szczęścia oraz omówimy fakty i mity związane z dążeniem do osiągnięcia pełnego zadowolenia z życia. Część zajęć stanowić będą ćwiczenia praktyczne – przećwiczymy wybrane techniki budowania szczęścia, których skuteczność jest potwierdzona naukowo. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Warunki zaliczenia
• Obecność (dopuszczalna jest jedna nieobecność, druga nieobecność skutkuje dodatkowym zadaniem, trzecia – niezaliczeniem zajęć)
• Praca pisemna – analiza własnych doświadczeń związanych z budowaniem szczęścia
Literatura
1. Fredrickson , B. (2011). Pozytywność. Warszawa: Zysk i s ka.
2. Jasielska, D. (2014). Co sprawia, że jesteśmy szczęśliwi? Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego
3. Kaczmarek, Ł (2016). Pozytywne interwencje psychlogiczne . Dobrostan a zachowana intencjonalne. Warszawa: Zysk i s ka.
4. Kossakowska, M. (2016). Projekt szczęście. Sopot: Smak Słowa
5. Lyubomirsky , S. (2008). Wybierz szczęście. Warszawa: Sonia
W cyklu 2021Z:
Carr, A. (2009). Psychologia pozytywna. Warszawa: Wydawnictwo Zysk i S-ka. |
Uwagi
W cyklu 2021Z:
Nakład pracy studenta: Łącznie 30 godzin (1 ECTS) |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: