Assertiveness Training – Not Only Saying "No" 20-FF-NOS
TREŚCI PROGRAMOWE
Zajęcia mają na celu pogłębienie i/ lub poszerzenie wiedzy psychologicznej oraz wzbogacenie fachowego słownictwa w wybranych obszarach.
Students will work in groups and pairs replaying situations from their own life and discussing what would be an appropriate assertive behaviour in given circumstances. Together we will discuss what it means to be assertive and what kind of rights everybody has. The students will have a chance to train skills like: saying no, receiving and giving constructive feedback, expressing different opinions. They will have a chance to exercise different kinds of assertive behaviour in practical work and life situations.
Learning outcomes:
− Basic knowledge of practical background concerning assertiveness
− Knowledge of the assertive tools and methods
− Skill to reject assertively
− Skill to give and receive assertive feedback
− Skill to express anger assertively
− Skill to express different opinions
− Assertive inner monologue
Teaching methods:
− Case studies
− Role-playing
− Group work
− Discussions
− Individual work – exercises
W cyklu 2022Ln:
Students will work in groups and pairs replaying situations from their own life and discussing what would be an appropriate assertive behaviour in given circumstances. Together we will discuss what it means to be assertive and what kind of rights everybody has. The students will have a chance to train skills like: saying no, receiving and giving constructive feedback, expressing different opinions. They will have a chance to exercise different kinds of assertive behaviour in practical work and life situations. Teaching methods: |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
EFEKTY UCZENIA SIĘ
Wiedza
1. Student/-ka definiuje i sprawnie posługuje się kluczowymi pojęciami dla omawianego zagadnienia.
2. Zna koncepcje kluczowe dla omawianego zagadnienia.
3. Ma wiedzę o uwarunkowaniach i podstawowych mechanizmach dotyczących omawianego zjawiska.
Umiejętności
1. Student/-ka potrafi dokonać analizy społecznych aspektów omawianego zagadnienia.
2. Jest w stanie odnaleźć i wykorzystać w praktyce właściwą literaturę obcojęzyczną odnośnie poruszanego tematu.
3. Posługuje się językiem obcym na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, w tym terminologią z zakresu psychologii.
4. Umie prezentować zarówno własny punkt widzenia, jak i rzeczowo ustosunkowywać się do opinii innych osób.
Kompetencje społeczne
1. Student/-ka ma krytyczny stosunek do potocznych, nieuzasadnionych naukowo przekonań.
2. Ma motywację do angażowania się w aktywność na rzecz innych osób w praktyce, wykorzystując wiedzę teoretyczną zgodnie z zasadami etycznymi.
Kryteria oceniania
Assessment methods and criteria: attendance, experiential essay.
Literatura
Alberti, R., & Emmons, M. (2017). Your perfect right: Assertiveness and equality in your life and relationships. New harbinger publications.
W cyklu 2022Ln:
Alberti, R., & Emmons, M. (2017). Your perfect right: Assertiveness and equality in your life and relationships. New harbinger publications. |
Uwagi
W cyklu 2022Ln:
Assessment methods and criteria: attendance, experiential essay. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: