Coaching – różnice indywidualne, profile, diagnoza 20-FF-CRI
1. Wprowadzenie do diagnozy profilowej pracowników
· rola coacha jako doradcy, analityka, mentora. Określanie swojej roli.
· w czym coach może pomóc swojemu klientowi poza coachingiem?
· profil jako punkt wyjścia do rozwoju
2. Przypomnienie najczęściej stosowanych w HR metod oceny i diagnozy
· miary obiektywne i miary fomułowania sądów (wymuszony wybór, BARS/BOS/BES itp.)
· korzystanie z 360
· sposoby oceniania kierowników
· źródła i waga błędów w ocenianiu
· zastosowanie w celu określania potrzeb szkoleniowych
3. Wielozadaniowy model działu HR
· założenia i budowa modelu
· wewnętrzne sprzeczności modelu
· miejsce coachingu wewnątrz- i zewnątrzorganizacyjnego w modelu wielozadaniowym
4. Wartości w pracy
· system wartości G. Hofstede
· indywidualne uwarunkowania etyki pracy
· kulturowe uwarunkowania wartości pracowników
· diagnozowanie potrzeb i wartości – praca coacha z top managementem
· zastosowanie modelu JCM Hackmana i Oldhama
5. Inteligencja wieloraka i zdolności twórcze.
· Triarchiczna koncepcja inteligencji
· Zdolności twórcze u menadżerów
· MII vs czynnik g – testy inteligencji w pracy
· Zagadnienie testowania w HR – praca z top managementem i managerami HR
6. Style poznawcze.
· Rodzaje stylów poznawczych – związki ze specyfiką wykonywanej pracy.
· Kwestionariusz RI Anny Matczak
· Coachowanie stylów poznawczych i giętkości poznawczej
Zarządzanie sobą – kompetencje metapoznawcze.
· Co to jest metapoznanie i z czego się składa? Od metapamięci do doświadczeń metapoznawczych.
· Mental self-government R. Sternberga
· ‘Zarządzanie czasem/sobą/zmianą’ – jak coachować umiejętności metapoznawcze?
7. Inteligencja emocjonalna.
· Stres w pracy. Czynniki wyznaczające reakcję stresową: aktywujące, określające, moderujące. Rola kontroli emocji.
· IE wg Saloveya i Mayera
· IE a funkcjonowanie poznawcze i sprawność działania zespołu
· Czy można i jak można ćwiczyć IE
8. Stres informacyjny, style radzenia sobie ze stresem.
· Co to jest stres informacyjny i jak działa na ludzi
· SI w pracy: zależność od RI, zależność od stanowiska/pozycji
· Coping w SI
· KSI i CISS – jak uczyć copingu w stresie informacyjnym?
9. Decyzje. Preferencje decyzyjne.
· Strategie decyzyjne i rodzaje decyzji
· Preferencje indywidualne i skłonność do ryzyka
· Spostrzegane ryzyko a zachowanie. Teoria perspektywy.
· Test Preferencji Decyzyjnych
11. Wiedza ukryta.
· co to jest dopasowanie do roli – jak zbudować model dopasowania do roli
· dojrzałość szkolna jako przykład
· próby określenia dojrzałości do roli menadżera – Sternberg’s Inventory of Tacit Knowledge
12. Dopasowanie do roli i AC.
13, 14. Dopasowanie do roli i wiedza ukryta. (2)
· diagnoza profilowa wskazanych menadżerów, prezentacja i omówienie raportów
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
egzamin testowy jednokrotnego wyboru
Literatura
Behind closed doors: What really happens in executive coaching Organizational Dynamics Volume: 27, Issue: 3, Winter, 1999, pp. 39-53 Hall, Douglas T.; Otazo, Karen L.; Hollenbeck, George P.
Coaching across cultures: new tools for leveraging national, corporate & professional differences: Philippe Rosin.ski (Ed.), Nicholas Brealey Publishing, London, 2003, 306pp International Journal of Intercultural Relations Volume: 28, Issue: 1, February, 2004, pp. 83-87 Sebera, T. Glen
Accelerating leadership performance at the top: Lessons from the Bank of America's executive on-boarding process Human Resource Management Review Volume: 17, Issue: 4, December, 2007, pp. 442-454 Conger, Jay A.; Fishel, Brian
New Developments in Performance Management Organizational Dynamics Volume: 34, Issue: 1, 2005, pp. 77-87 LATHAM, GARY P.; ALMOST, JOAN; MANN, SARA; MOORE, CELIA
Executive education: The leading edge Organizational Dynamics Volume: 25, Issue: 2, Autumn, 1996, pp. 67-81 Vicere, Albert A.
Decoding the Team Conundrum: The Eight Roles Executives Play Organizational Dynamics Volume: 36, Issue: 1, 2007, pp. 28-44 KETS DE VRIES, MANFRED F.R.
Online mentoring and computer-mediated communication: New directions in research Journal of Vocational Behavior Volume: 63, Issue: 2, October, 2003, pp. 264-288 Ensher, Ellen A.; Heun, Christian; Blanchard, Anita
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: