Art Techniques in Group Training 20-FF-ATG
TREŚCI PROGRAMOWE
Zajęcia mają na celu pogłębienie i/ lub poszerzenie wiedzy psychologicznej oraz wzbogacenie fachowego słownictwa w wybranych obszarach.
Education in school has taught us to analyze rather than synthesize, evaluate rather than experience, use logical reasoning rather than freely associate. Our creative skills and artistic sensitivity diminished rather than flourished. In everyday life we are expected to express our thoughts, opinions and emotions predominantly in form of verbal descriptions.
We are used to express ourselves with very narrowed range of tools. We tend to forget that verbal communication is only small part of how we experience the surrounding world. There are senses of touch, hearing; kinesthetic, visual and symbolic representations.
All these forms of self-expression will be explored during this course. During this course students will have the opportunity to return to their naive artistic creativity, to play with different artistic techniques and experience the world visually, aurally and haptically. We will focus on spontaneous, uncontrolled, joyful activity. We will be drawing, cutting out, playing music together, sculpting and using all sort of materials for the purpose of broadening our knowledge about ourselves, other people and surrounding world.
All the exercises and the techniques we will try out during the course are designed for group trainings and can be used with children, adolescent and adult groups. The workshop should help students in developing skills of a future group trainer.
W cyklu 2022Ln:
Education in school has taught us to analyze rather than synthesize, evaluate rather than experience, use logical reasoning rather than freely associate. Our creative skills and artistic sensitivity diminished rather than flourished. In everyday life we are expected to express our thoughts, opinions and emotions predominantly in form of verbal descriptions. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
EFEKTY UCZENIA SIĘ
Wiedza
1. Student/-ka definiuje i sprawnie posługuje się kluczowymi pojęciami dla omawianego zagadnienia.
2. Zna koncepcje kluczowe dla omawianego zagadnienia.
3. Ma wiedzę o uwarunkowaniach i podstawowych mechanizmach dotyczących omawianego zjawiska.
Umiejętności
1. Student/-ka potrafi dokonać analizy społecznych aspektów omawianego zagadnienia.
2. Jest w stanie odnaleźć i wykorzystać w praktyce właściwą literaturę obcojęzyczną odnośnie poruszanego tematu.
3. Posługuje się językiem obcym na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, w tym terminologią z zakresu psychologii.
4. Umie prezentować zarówno własny punkt widzenia, jak i rzeczowo ustosunkowywać się do opinii innych osób.
Kompetencje społeczne
1. Student/-ka ma krytyczny stosunek do potocznych, nieuzasadnionych naukowo przekonań.
2. Ma motywację do angażowania się w aktywność na rzecz innych osób w praktyce, wykorzystując wiedzę teoretyczną zgodnie z zasadami etycznymi.
Kryteria oceniania
Assessment methods and criteria: attendance, homework tasks, a project - designing one's own art-based group exercise
Literatura
Readings:
A Practical Art Therapy. by Susan Buchalter. London: Jessica Kingsley Press.
Handbook of Art Therapy. By Cathy Malchiodi, New York: Guilford.
Additional readings
„Impro. Improvisation and the theatre” by Keith Johnstone. Methuen London
Uwagi
W cyklu 2022Ln:
Assessment methods and criteria: attendance, homework tasks, a project - designing one's own art-based group exercise |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: