Art Techniques in Group Training 20-FF-ATG
TREŚCI PROGRAMOWE
Zajęcia mają na celu pogłębienie i/ lub poszerzenie wiedzy psychologicznej oraz wzbogacenie fachowego słownictwa w wybranych obszarach.
The workshop is designed for students planning to become group trainers, who want to learn different techniques of working with groups. Various art-based exercises will be presented that help participators in developing their personality, self-knowledge, and interpersonal skills. During the workshop, we will learn through our own experience by participating in proposed exercises.
Education in school has taught us to analyze rather than synthesize, evaluate rather than experience, use logical reasoning rather than freely associate. Our creative skills and artistic sensitivity gradually diminished rather than flourished. In everyday life we are expected to express our thoughts, opinions and emotions predominantly in a form of verbal descriptions.
During this course students will have the opportunity to return to their naive artistic creativity, to play with different artistic techniques and experience the world visually, aurally and haptically. We will learn how to use our senses—such as touch, hearing, and kinesthetic awareness—to explore human personality and creaativiity. All exercises and techniques we will practice during the course are designed for group training and can be used with children, adolescents, and adult groups.
Learning outcomes:
The workshop will help students in developing practical skills of a future group trainer.
Meeting no - topic:
1. What is art therapy and why use it in group training
2. Types of art techniques
3. Stimulating creativity
4. Narrative self, dialogical self (finding your inner voices)
5. Music therapy & improvisation
6 & 7 - Exercises invented by Students
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
EFEKTY UCZENIA SIĘ
Wiedza
1. Student/-ka definiuje i sprawnie posługuje się kluczowymi pojęciami dla omawianego zagadnienia.
2. Zna koncepcje kluczowe dla omawianego zagadnienia.
3. Ma wiedzę o uwarunkowaniach i podstawowych mechanizmach dotyczących omawianego zjawiska.
Umiejętności
1. Student/-ka potrafi dokonać analizy społecznych aspektów omawianego zagadnienia.
2. Jest w stanie odnaleźć i wykorzystać w praktyce właściwą literaturę obcojęzyczną odnośnie poruszanego tematu.
3. Posługuje się językiem obcym na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, w tym terminologią z zakresu psychologii.
4. Umie prezentować zarówno własny punkt widzenia, jak i rzeczowo ustosunkowywać się do opinii innych osób.
Kompetencje społeczne
1. Student/-ka ma krytyczny stosunek do potocznych, nieuzasadnionych naukowo przekonań.
2. Ma motywację do angażowania się w aktywność na rzecz innych osób w praktyce, wykorzystując wiedzę teoretyczną zgodnie z zasadami etycznymi.
Kryteria oceniania
2 ECTS = 30 h
15 h - attendance
5 h - homework & readings
5 h - planning and writing own training program with the use of artistic methods
5 h - preparing & conducting own artistic exercise
Literatura
Readings:
A Practical Art Therapy. by Susan Buchalter. London: Jessica Kingsley Press.
Handbook of Art Therapy. By Cathy Malchiodi, New York: Guilford.
Additional readings
„Impro. Improvisation and the theatre” by Keith Johnstone. Methuen London
Uwagi
W cyklu 2022L:
1 ECTS = 30 h 15 h - attendance |
W cyklu 2022Ln:
1 ECTS = 30 h 15 h - attendance |
W cyklu 2024Z:
1 ECTS = 30 h 15 h - attendance |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: